Toon posts:

Windows XP op intel D865GBF vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Intel celeron 2.4 op een intel D865 GBF bord. deze heeft audio,lan,sata en video onboard.
daarnaast heb ik een 80gb maxtor sata schijf en 2x 256 mb 333 mhz geheugen.

deze pc's heb ik 4, allemaal vertonen ze tijdens het installeren vastlopers en blauwe schermen. wanneer ik toch soms met VEEL moeite windows XP op de computer geinstalleerd krijg start deze regelmatig vanzelf opnieuw op.

heeft iemand een idee waaraan deze vastlopers te danken zijn ? het zijn vier nieuwe identieke pc's.

ik heb al :
met google gezocht niets gevonden
intel site gezocht, alle drivers geinstalleerd : maakte niets uit.
windows update gedraaid : maakte niets uit.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

grimson

domeingrommer

start deze regelmatig vanzelf opnieuw op.
Dit is vaak altijd wel een hardware probleem. Ik denk niet dat je het moet zoeken binnen windows met drivers etc. maar eerder in de instellingen van je bios of test je geheugen eens goed.

Verwijderd

Topicstarter
in de bios heb ik echt al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit, niet met de default instellingen en ook niet met zelf de sata instellingen aanpassen.

ik heb op een of andere manier wel het gevoel dat het aan de sata drivers ligt, ook tijdens de setup geeft windows wel eens de melding dat er een bestand mist terwijl de cd gewoon goed is.

omdat het vier nieuwe pc's zijn lijkt me niet dat het geheugen of wat dan ook defect is. moet een instelling zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:05:
deze pc's heb ik 4, allemaal vertonen ze tijdens het installeren vastlopers en blauwe schermen.
Hardware probleem, bios of mem is dan verdacht (timings bijvoorbeeld)
wanneer ik toch soms met VEEL moeite windows XP op de computer geinstalleerd krijg start deze regelmatig vanzelf opnieuw op.
Dan pakken we als recht-geaard BOFH toch de FAQ erbij?

Windows Operated Systems - FAQ - Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 18-01-2004 16:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok hier kom ik misschien wel verder mee, heeft iemand misschien dezelfde pc config als ik ? zou het kunnen zijn dat dit gewoon niet goed kan werken , ik bedoel dan de combinatie mobo/proc/geheugen/hd .....