Ik heb een Freesco Router en nou heb ik dus gewoon alle netwerk kaarten inc. kabel modem op een hub, wat is nu het geval mijn internet netwerk gaat dus ook via mijn com21 modem het leeuwarder netwerk op, en alle mensen die nou ook een hub aan hun kabel modem hebben hangen en daar een computer aan die een ip adres krijgt uitgedeeld, krijgen ze die van mijn server. dus kunnen hun zonder router met meerdere machines het internet op, alleen kost mij dit wel een boel snelheid
Dus heb ik Helaas voor hun mijn com21 maar rechtstreeks op de netwerkkaart geplaatst, maar toch hummor dat dat chello netwerk zo lek als een mandje is
Verwijderd
Volgens mij maak je nogal wat foutjes in bovenstaand verhaal...:?Op maandag 11 december 2000 21:20 schreef cyberkiller het volgende:
Spelfoutjes maken is niet erg. Fouten maken wel.
Kan er werkelijk geen touw aan vast knopen en het klinkt als de grootste nonsense die ik ooit gehoord heb.
Dan moet je het nog maar eens rustig door lezen!!!
ENE JA MIJN NEDERLANDS IS NIET ECHT GOED
MAAR DAN HOEF JE NOG NIET METEEEN ZO'N KRONKEL GEZICHTJE TE TREKKEN!!! EN NEE IK BEN NIET AANGEBRAND ECHT NIET HOOR
ENE JA MIJN NEDERLANDS IS NIET ECHT GOED
Verwijderd
nou een klein beetje volgens mij wel...:)Op maandag 11 december 2000 22:10 schreef cyberkiller het volgende:
Dan moet je het nog maar eens rustig door lezen!!!
ENE JA MIJN NEDERLANDS IS NIET ECHT GOEDMAAR DAN HOEF JE NOG NIET METEEEN ZO'N KRONKEL GEZICHTJE TE TREKKEN!!! EN NEE IK BEN NIET AANGEBRAND ECHT NIET HOOR
Maar goed als echt wil dat ik je ga begrijpen zul je toch iets duidelijker moeten zijn...
Effe een vraagje tussendoor...
Ik snap het niet.....hoeveel IP-adressen heb jij van chello gekregen???
Jij bedoelt dat ze kunnen inbellen met een modem op je freescoserver, daar zit als het goed is een modem in en dan kan jij voor hun internet hosten.
Is 't niet??
Is 't niet??
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
Gozer wij snappen elkaar van geen kanten...
Jij zegt dat je een chello verbinding hebt, met een com21 modempie. OK.
Nu zeg jij bovendien dat jij dat com21 modempie op je routert hebt gepropt. OK. Maar nu vraag ik je dus hoeveel compies hangen er nog aan die router????
Ennuh ten tweede. Hoezo gaan mensen in leeuwarden via jou routert het net op??
Leg eens uit!!!
Het feit dat mensen een IP adres van je krijgen wil nog niet zeggen dat ze kunnen internetten..... Dat ip adres moet ook nog gerouteerd worden via jouw server en zo stom zijn de Chello servers nou ook weer niet.... Verder is het erg vervelend als er mensen rondlopen die vrolijk elk DHCP request gaan replyen met een "eigen" adres.... Zal het een mooi zooitje worden voor de mensen met een dynamisch IP (volgens mij zitten die gelukkig op een ander segment). Dus als je een DHCP server hebt doe ons allen een plezier en block 'm voor de buitenwereld.... Toch wel zielig dat door dit soort geintjes het Chello netwerk verziekt wordt....
Doe voor de gein maar 's een tcpdump op je interface waar je kabelmodem aan hangt... Dan zie je wat ik bedoel.....
Doe voor de gein maar 's een tcpdump op je interface waar je kabelmodem aan hangt... Dan zie je wat ik bedoel.....
Verwijderd
Als ik het dus goed begrijp zit jij illegaal een ip-range uit te delen via je DHCP. Dat is leuk voor degene die het IP-nummer heeft wat jij uitdeelt.
Dat heb ik 1x gehad en geloof me dat is niet leuk. Bij @home konden ze die gebruiker maar niet vinden maar ik gelukkig wel. En geloof me: dat doet ie nooit meer!!!!
Dat heb ik 1x gehad en geloof me dat is niet leuk. Bij @home konden ze die gebruiker maar niet vinden maar ik gelukkig wel. En geloof me: dat doet ie nooit meer!!!!
Ja ik had het ook niet met opzet gedaan maar ik zal het voor Charlie nog ff tekenen
COM 21 --->---ROUTER----->--HUB--MIJN PV
|--------------------------|
Snap je het nou?
maar het is dus wel mooi voor die mensen die hun pv verder niet geconfureerd hebben, konden ze toch via mijn router het internet op!
Heb het al uitgezet koste mij bandbrete, en qua conflicten valt het best wel mee omdat ik het prive adres gebruik 192.168.0.x en dat blijt denk ik aleen in het netwerk in mijn wijk of leeuwarden.
COM 21 --->---ROUTER----->--HUB--MIJN PV
|--------------------------|
Snap je het nou?
maar het is dus wel mooi voor die mensen die hun pv verder niet geconfureerd hebben, konden ze toch via mijn router het internet op!
Heb het al uitgezet koste mij bandbrete, en qua conflicten valt het best wel mee omdat ik het prive adres gebruik 192.168.0.x en dat blijt denk ik aleen in het netwerk in mijn wijk of leeuwarden.
Verwijderd
hmm... beetje vaag
want je sluit je modem toch meestal niet rechtstreeks op je hub aan? dan krijg je dikke conflicten en/of het hele verkeer in de buurt wordt er zoooo sloom van (is laatst ook topic over geweest).
en als je dat niet had gedaan: dhcp gaat niet door routers heen, daar eindigt het segment.
lijkt me sterk, eerder een foutje van je log ofsow
en als je dat niet had gedaan: dhcp gaat niet door routers heen, daar eindigt het segment.
lijkt me sterk, eerder een foutje van je log ofsow
Ja maar ik denk dat dit het segment voor de chello router is en geloof mij daar hangen de chello infrastructuur kendende best wel een hoop gebruikers aan hoor!
Verwijderd
hmm, beetje vaag, maar ut kan wel ja 
[- PC1
com21 <-> server <-> HUB [- PC2
[- PC3
en dan je server alleen ip's enzo aan het internet netwerk laten uitdelen, is nie zo moeilijk in te stellen hoor...
suc6 d'r mee
Jasper
[- PC1
com21 <-> server <-> HUB [- PC2
[- PC3
en dan je server alleen ip's enzo aan het internet netwerk laten uitdelen, is nie zo moeilijk in te stellen hoor...
suc6 d'r mee
Jasper
tcpdump heb je niet onder FreeSCO.... Daar zul je toch echt een distro voor moeten installeren.... Of je gebruikt trinux... Die kun je vinden op www.trinux.org.... Maar als je niet helemaal weet wat tcpdump is dan kost het wat moeite om te snappen wat ie uitspuugt....
suc6 der mee?? het werkte al zo maar ik had mijn com21 op het zelfde hub hangen als mijn interne netwerk en daarop ook de 2 NIC van mijn server, dus chello laat ook gewoon netwerk verkeer over hun kabel door!
Verwijderd
GOOI ZO SNEL MOGELIJK DIE ROUTER VAN HET INTERNET ALS JE HET CHELLO NETWERK STOORT ALS JE VERBINDING WILT BEHOUDEN
je kan binnen kort een brief van abuse@chello krijegn
je kan binnen kort een brief van abuse@chello krijegn
Zoals ie al duidelijk heeft gemaakt heeft ie zijn verbinding al veranderd.... Chill man.... Weet je hoeveel mensen hetzelfde doen??? En dat zien die gasten van Chello ook wel....
Mensen via jou het internet op he??
Maaja.. dan hebben ze toch een kabelmodem nodig...
Dus...
Zitten ze meestal op internet.
Maaja.. dan hebben ze toch een kabelmodem nodig...
Dus...
Zitten ze meestal op internet.
wat is dat voor een zooitje?Op maandag 11 december 2000 23:15 schreef cyberkiller het volgende:
suc6 der mee?? het werkte al zo maar ik had mijn com21 op het zelfde hub hangen als mijn interne netwerk en daarop ook de 2 NIC van mijn server, dus chello laat ook gewoon netwerk verkeer over hun kabel door!
je gaat toch niet allermaal verschillende segmenten in 1 hub prikken?
Nooit van broadcast storms gehoord :?
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
was freesco nou juist niet bedoelt om chello in het duister te laten tasten over je private network???
Als je dan toch via het chello network eigen verkeer wilt laten lopen, zet dan een VPN op ofzo.
helaas hebben wij kaashema in de buurt, dus is freesco met een 56k modem nog sneller.
Als je dan toch via het chello network eigen verkeer wilt laten lopen, zet dan een VPN op ofzo.
helaas hebben wij kaashema in de buurt, dus is freesco met een 56k modem nog sneller.
Verwijderd
Geweldig. Je hebt een internet gateway opgezet. HAPPY HAPPY HAPPY ... JOY JOY JOY
. Join the club... tssss... echt niet speciaal ofzo verder hoor. Ik heb dat hier ook, en menig ander tweakend persoon ook... Boeiuh. 't Wordt pas tof als je een eigen scope van hebt op internet en je dus de halve straat kan routeren met unieke internet adressen. 
Free(ci)Sco roelt trouwens wel erg hard!
real cisco roelz meerOp donderdag 14 december 2000 13:13 schreef CyberJunk86. het volgende:
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Pagina: 1