Mobo in brand door Aopen voeding

Pagina: 1
Acties:

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb al sinds een jaar en een maand een eaggletec lmr 841, hetzelfde als de ecs k7SOM. Tot gister een prima boardje.

Ik had er net vorige week een nieuwe A-open voeding aangehangen.
Gister kwam er spontaan rook uit mijn pc en een enorme stank, enkele seconden later werd het beelscherm zwart.

BIj nadere inspectie bleek er bij het spanningsgedeelte op he mobo een onderdeeltje doorgefikt te zijn. Namelijk NEC k3296 24m, een zwart onderdeeltje met 3 pootjes (is dat een diode, ik ben niet zo thuis in de electronica).
De voeding gaat nog wel aan als ik op de power knop druk, maar niet meer uit. Een lampje van mijn DVD branden brandt nog.
Aangezien de garantie net een maand voorbij is, wil ik graag weten of het zin heeft om dit onderdeel te vervangen en zo ja, waarmee dan.

Hoe groot is de kans dat er andere dingen ook in rook zijn opgegaan zoals mijn XP 1900+ of mijn pc2700 CAS 2 (2x 256) infineon geheugen. Verdere specs:
win XP pro sp1
liteon DVD speler en brander
2x maxtor 160 gig HD
SB live
Aopen 300W voeding

Ik had mijn pc overgeclocked naar 2200+, nooit eerder problemen mee gehad.

It takes 2 2 make 1

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Een diode heeft meestal 2 'pootjes'. Maak eens een foto van je mobo in close up van het verbrandde onderdeel.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• whackerjack
ik kan op deze pc mijn digicam niet aansluiten, het is geloof ik geen diode maar een transistor

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

kans dat je dat bord nog helemaal in orde krijgt lijkt mij ZEER klein, je zegt dat de garrantie 1 maand voorbij is... je weet hopelijk dat het wettelijk verplicht is in europa om 2 jaar garrantie te geven? verder is het zo dat de fabrieksgarrantie vaak ook langer is als de normale garrantie wel een zaak om er niet aan te gaan knutselen want dan kan je je garrantie wel vergeten

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als je idd zo'n enorme stank krijgt is het een condensator

als het goed is mag dit geen invloed hebben op de rest van je computer...

helaas gebeurd dit meestal wel

ik weet nog dat aopen vroeger de AX6B had uitgebracht die dit probleem had (ongeveer na een half jaar fikte die uit) dit was een productie fout (kwamen we achter na we er een stuk of 100 terug hadden gehad)

vaak was dan ook de CPU stuk

[ Voor 10% gewijzigd door Barracuda op 18-01-2004 16:19 . Reden: model nummer ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• whackerjack
Als er meer defect is dan het mobo, kan ik dan de leverancier ook aansprakelijk stellen?
Is het gewoon toeval dat dit gebeurd na de installatie van een A-open voeding? Is net amper een week geleden. De transistoren zirgen voor een schekelende voeding toch?

[ Voor 49% gewijzigd door whackerjack op 18-01-2004 16:18 ]

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

De transistoren zirgen voor een schekelende voeding toch?
Ja, die maken deel uit van je spanningsregelaars voor je CPU etc.

Kijk gelijk je filterspoelen en condensators na ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 16:34 ]

• Barracuda
sorrie maar je laatste zin is echt chinees voor mij...

maar eerst zal je moeten aantonen dat het aan hun voeding ligt, het lijkt mij namelijk veel logicher dat het aan het mainboard ligt

ff een plaatje van PingOvercrash gestolen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/P1010042.JPG
klik voor vergroting

hetgeen omsirkelt met blauw zijn de condensatoren, hier is trouwens niet veel spanning doorheen gegaan waarschijnlijk ligt er bij jouw in de kast een uitgerolt rolletje papier dit komt uit de condensator

[ Voor 57% gewijzigd door BalusC op 22-01-2004 08:45 . Reden: pic resized .. ]

• whackerjack
Nee de condensators zien er nog goed uit. Een zo'n zwart dingetje naast de condensator met 835L erop is doorgefikt.
De 5 en 12 V lijn van de voeding doen het nog wel, want de fans draaien nog.

[ Voor 44% gewijzigd door whackerjack op 18-01-2004 16:37 ]

It takes 2 2 make 1

• Barracuda
uhm hoe hette zo'n ding ook alweer... 8)7 is ook alweer zo'n 7 jaar geleden

maar daar komt iig geen stank vandaan

• whackerjack
Oh de voeding ruikt ook wel geroosterd, maar schijnt nog te werken.
Volgens mij is het een transistor. Bij het plaatjes googlen kom ik ze ook tegen.
BTW Een spanningspiek is waarschijnlijk niet de oorzaak, ik heb een smart ups om deze op te vangen.

[ Voor 19% gewijzigd door whackerjack op 18-01-2004 16:47 ]

It takes 2 2 make 1

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
een geklapte transistor kan ook een beste stank geven hoor.
Wanneer deze AOpen voeding er al een week in zit, lijkt het me niet dat je die de schuld kunt geven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Barracuda schreef op 18 januari 2004 @ 16:24:
hetgeen omsirkelt met blauw zijn de condensatoren, hier is trouwens niet veel spanning doorheen gegaan waarschijnlijk ligt er bij jouw in de kast een uitgerolt rolletje papier dit komt uit de condensator
Condensatoren die gebruikt worden in schakelende voedingen moeten zo geconstrueerd zijn dat ze alleen leeglopen, exploderen is voorbehouden aan oudere condensatoren, toen deze veiligheidmaatregel nog niet van toepassing was. Ik heb vroeger wel eens eentje laten knallen die ging dwars door thermopane glas heen, en dat krijg je normaliter met een voetbal niet eens stuk.

• whackerjack
Ik heb dus nog 100% garantie op mijn mobo? (gekocht bij infobusiness)
En hoe zit het met de schade aan andere onderdelen? Die transistor zit zo dicht bij de CPU.....

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Dat ding wat je hebt opgeblazen is een MOSFET, dit is een transistor die zorgt voor de juiste spanning (naar je CPU in dit geval). Als deze klapt heb je een 50/50 kans dat je CPU nog werkt. Waarschijnlijk heeft je voeding een piek gegeven, of is er op een andere manier kortsluiting gekomen waardoor deze transistor het begeven heeft.

Het moederbord kun je zelf meestal niet meer fixen, als het een condensator was dan had je nog kans maar met een mosfet is de kans erg klein.

Het was trouwens extreem dom om de boel weer aan te zetten, je hebt op die manier waarschijnlijk alles wat nog leefde nog eens extra om zeep geholpen. Zodra iets begint te stinken moet je natuurlijk meteen de stekker uit het stopcontact trekken om brand te voorkomen.

Je hebt nog fabrieksgarantie op je mobo dus daar kun je het heensturen en dan hopen dat je een nieuwe krijgt maar dat kan goed 2 maanden duren.

Mijn advies is: Haal een nieuw moederbord, breng het oude eerst naar de winkel en als ze daar niet willen helpen naar de fabrikant bellen. Hopelijk krijg je nog een nieuw moederbord wat je dan weer kan verkopen of gebruiken. Ondertussen installeer je alles op je nieuwe moederbord en hoop je dat de boel nog werkt.

Controleer of je PC in een geaard stopcontact zit, en controleer ook of alle stekkers stevig zitten waar ze horen te zitten, slecht contact kan de boel goed om zeep helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:50:
[...]

Condensatoren die gebruikt worden in schakelende voedingen moeten zo geconstrueerd zijn dat ze alleen leeglopen, exploderen is voorbehouden aan oudere condensatoren, toen deze veiligheidmaatregel nog niet van toepassing was. Ik heb vroeger wel eens eentje laten knallen die ging dwars door thermopane glas heen, en dat krijg je normaliter met een voetbal niet eens stuk.
alleen die grote jongens lopen leeg (zit soms een ventiel op), de kleinere knallen nog gewoon en stinken behoorlijk(niet geheel ongevaarlijk maar niet zo erg als zo'n grote).

en idd zo'n grote antieke is net een handgranaat als ie klapt, die slaan gewoon een stuk uit je bureau

Ik zou die voeding voor de zekerheid even nameten wat de voltages zijn, zo'n transistor klapt niet zomaar.

• whackerjack
Hoe kan ik de voeding nameten?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

whackerjack schreef op 18 januari 2004 @ 17:00:
Ik heb dus nog 100% garantie op mijn mobo? (gekocht bij infobusiness)
En hoe zit het met de schade aan andere onderdelen? Die transistor zit zo dicht bij de CPU.....
Succes met garantie claimen bij die tent, die idioot wil vaak niet eens van garantie afweten als een produkt een half jaar oud is.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:10:
kans dat je dat bord nog helemaal in orde krijgt lijkt mij ZEER klein, je zegt dat de garrantie 1 maand voorbij is... je weet hopelijk dat het wettelijk verplicht is in europa om 2 jaar garrantie te geven? verder is het zo dat de fabrieksgarrantie vaak ook langer is als de normale garrantie wel een zaak om er niet aan te gaan knutselen want dan kan je je garrantie wel vergeten
?? hardeschijf fabrikanten geven toch echt maar 1 jaar fabrieksgarantie hoor

Verwijderd

pokeran schreef op 18 januari 2004 @ 17:46:
hardeschijf fabrikanten geven toch echt maar 1 jaar fabrieksgarantie hoor
Is niet waar, op sommige HDD's zit nog altijd 36 maanden(= 3 jaar :+) garantie.
edit:
retail moet er nog wel even bij ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 22:30 ]

• whackerjack
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:43:
[...]

Succes met garantie claimen bij die tent, die idioot wil vaak niet eens van garantie afweten als een produkt een half jaar oud is.
Dat schiet lekker op dan. Dat is dan gewoon meteen de laatste keer dat ik iets bij hem besteld heb. Ik heb ECS ook al gemaild over wat de garantie op hun mainboaards is.
Hoe zit het met de verdere aansprakelijkheid voor schade aan cpu enz? Volgens die FCC normen mag een apparaat dat een spanningspiek oid ontvangt, toch geen andere onderdelen beschadigen?

It takes 2 2 make 1

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:50:
[...]

Is niet waar, op sommige HDD's zit nog altijd 36 maanden(= 3 jaar :+) garantie.
ja retail schijfjes, oem schijfjes toch echt maar 1 jaar hoor.
(processors enzo ook)

maar ik weet iig niets van een wettelijke 2 jaar af.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
pokeran schreef op 18 januari 2004 @ 21:26:

ja retail schijfjes, oem schijfjes toch echt maar 1 jaar hoor.
(processors enzo ook)

maar ik weet iig niets van een wettelijke 2 jaar af.
Er zit idd 2 Jaar wettelijke garantie op alle (europese) HDD's.
Maakt niet uit welk merk of of het retail of oem is.
(voor meer info zoek ff in de frontpage database van tweakers)

Maar, importeer jij je HDD uit een ander werelddeel dan kan dit anders zijn.
(ik dacht dat Azie en Amerika maar 1 jaar hebben maar dat weet ik niet zeker)

[edit]
ff een voorbeeldje van een MOSFET,
let wel er zijn aardig wat afwijkende modellen dus die van jou kan er anders uit zien.
Afbeeldingslocatie: http://stratofan.rentahost.net/stratofan/pictures/mosfet.jpeg

[ Voor 18% gewijzigd door digital8 op 18-01-2004 21:59 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Er wordt weer een hoop gepraat over niets:

Het onderdeel wat kapot is is een van de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.mofoc.net/k7somk.gif

Een mosfet die zorgt voor de stroom voor de CPU dus. Die heeft kortsluiting gemaakt -> resultaat: stank, kapot enz. Als ie kortsluiting maakt naar de 5 (of 12 volt afhankelijk van je mobo maar in dit geval 5) volt dan is je CPU eraan, heeft ie kortsluiting gemaakt naar de ground dan is alleen het mobo stuk.

Zelf repareren gaat bijna niet, en iets doormeten zal ook een probleem zijn gezien het niveau van de TS.

Oplossing:
Nieuw mobo halen
Garantie claimen (zal eeuwig duren vandaar dat nieuwe mobo)
Hopen dat alles nog leeft.

• whackerjack
Kijk daar hebben we iets aan. Het is de onderste mosfet op de bovenstaande foto.
Kan ik ook de schade aan andere onderdelen claimen?
De voeding rijkt ook een beetje verfikt. Het kan zijn dat dit de neergeslagen rook van de mosfet is.
Het doormeten zal wel lukken als het tenminste met een multimeter kan.
Is het inderdaad zo dat een Mosfet niet snel doorbrandt, kortom moet ik gaan zoeken naar de veroorzaker van dit electronisch leed? Het zou "vervelend"zijn als mijn nieuwe mammaplank en CPU ook direct naar de computerhemel gaan.

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Ik zag net op got een andere topic met hetzelfde probleem
Slecht in "ECS k7s5a MoBo doorgebrand... :S"
[rml][ ECS K7S5A]Condensators en mosfet gaar.[/rml]
toeval?
Heb ik nu wel of geen 2 jaar garantie?

[ Voor 35% gewijzigd door whackerjack op 18-01-2004 23:15 ]

It takes 2 2 make 1

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Op je HDD's heb je 2 jaar (mits ze in europa gekocht zijn) en de rest van je hardware is gewoon 1 jaar.....

• whackerjack
Volgens infobusiness is er op zichtbare schade sowieso geen garantie. Ik stuur het mobo gewoon op naar ECS. Heeft iemand een adres?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Wouw in brand nog wel, zeg kwamen er ook steek vlammen uit je floppydrive? en smolt je cdrom weg? }) :X :X :X

Gehgeh, ken beure he :X :X

gelukkig is er dan atlijd nog garantie O-)

• TD-er
whackerjack schreef op 20 januari 2004 @ 01:21:
Volgens infobusiness is er op zichtbare schade sowieso geen garantie. Ik stuur het mobo gewoon op naar ECS. Heeft iemand een adres?
Daar kan meneer infobusiness nog wel eens problemen mee krijgen.
De bewijslast van user-abuse ligt namelijk bij de winkelier, maar goed, daar zijn al tig topics hier over geweest.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• whackerjack
Dat klopt, volgens ECS europa heb ik namelijk wel garantie, zeker in dit geval waarbij de moefet's zijn doorgefikt. Het praatje van infobusiness gaat dus niet op.
hier het antwoord van ecs support:

"Sie haben zwei Jahre gesetzlichen Gewährleistungsanspruch auf Ihr Gerät (ab
den 01.01.2002 gültig) bei dem Fachhändler bei dem Sie das Gerät erworben
haben. Wenden Sie sich bitte Zwecks Reperatur an Ihren Fachhändler.

--
Mit freundlichen Grüssen

Elitegroup Computer
Systems GmbH
Support"

wat kan ik doen als infobusiness niet meewerkt, behalve er niets meer kopen?

It takes 2 2 make 1

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

DaOverclocker

Overclocker for life...

rondzingen dat het een ** winkel is, verder niets denk ik.

systeem specs

• whackerjack
Ik heb ECS een mailtje gestuurd over infobusiness en de vraag of er nu wel of geen garantie op zit.

"In normal this Mainboard should be replaced by your Dealer, because
the Breakdown of your Mainboard is product related. "

Het is dus een bekend probleem.

Infobusiness zegt echter dat de garantie maar 1 jaar is. op zijn minst een beetje flauw na 1 jaar en één maand. Wel heb ik een mail gekregen waarin netjes is uitgelegd dat er een jaar garantie op zit.

Waar kan ik nu terecht met het moederboard? ECS heeft al toegezegt dat het onder de garantie valt.
Op een mail naar pc-chips in wijchen heb ik nog geen reactie ontvangen.

ECS Holland b.v.
Nieuweweg 271/273 . 6603 BN Wijchen
Tel : 0031 24 6486688
Fax: 0031 24 6486689
E-mail: sales@pcchips.nl

[ Voor 11% gewijzigd door whackerjack op 21-01-2004 18:38 ]

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Heeft iemand het adres van de importeur?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Even ter info volgende keer zou het makelijk zijn als je zelf een plaatje van je mobo zoekt want, het is zwart en stinkt helpen niet zo aangezien bijna alles op je moederbord zwart word en stinkt als het aan het doorfikken is.
Hecht niet teveel waarde btw aan dat FCC gebeuren want een apparaat mag idd geen storing ontvangen van buitenaf maar mocht dit gebeuren moet ie dit wel accepteren.
Verders heeft thorry denk ik nog de beste oplossing.

• whackerjack
Ik zal inderdaad de volgende keer er een foto bijzetten (eens opzoeken hoe ik een foto toevoeg...)

Ik heb ECS gebeld en een mailtje gestuurd voor de fabrieksgarantie.

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

In europa geld toch minstens 2 jaar dat Return Merchandise Authorization (RMA) voor producten? Je moet het moederboard kunnen opsturen naar de fabrikant en een nieuwe krijgen. Ik had laatst een videokaart waarvan ik nooit de garantie aanvraag had ingevuld verpest. Toen ik contact met XFX erover opnam kon ik hem meteen opsturen en kreeg ik een nieuwe verzonden

• whackerjack
Dit was het antwoord van ecs Nederland:
Ik heb deze antwoord gekregen van ons RMA afdeling.

Als Moederboard doorgebrand is ,,,geen WARRANTY meer ,,GEEN SERVICE

MVGr,

==========================
Vanja
ECS Holland BV

It takes 2 2 make 1

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In europa geld toch minstens 2 jaar dat Return Merchandise Authorization (RMA) voor producten?
Uhm, ja, maar is dat niet sinds maart of mei 2003 pas ofzo? Maw, gaat het ook wel op voor producten ouder dan die datum?

Bovendien geldt die 2-jaar termijn alleen voor het volledige product en is het een verplichting van de leverancier, niet van de fabrikant. Je moet dus volgens mij helemaal niet bij ECS zijn, maar toch bij de leverancier van de complete pc. Die zou (als die 2-jaar termijn ook opgaat voor de machine in kwestie; zie boven) dan je pc moeten repareren of althans de schade moeten vergoeden. Maar wel erg veel 'als'-en in dit verhaal, dus denk dat het een problematische situatie is...

• whackerjack
Nou gelukkig is ECS een professioneel bedrijf... Op 50% van mijn e-mail krijg ik geen reactie.
Wat is dat nu voor een onzin dat ze op doorgebrande moederboarden geen garantie geven. Hoe moet zo'n ding dan stuk gaan, door metaalmoeheid?
Het defect is binnen een jaar gebeurd, dus ik zou gewoon garantie moeten hebben?

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Volgens ECS hoeven ze geen garantie te geven op borden van consumenten. Erg raar, wat doen ze met hun 2 jarige garantie op de boarden terwijl de winkels vaak maar 1 jaar geven.
Aan de telefoon leg ik uit dat ze volgens ECS in Duitsland en taiwan hebben gezegd dat ik garantie moet krijgen. Als antwoord krijg ik dan te horen dat ECS nu pccchips geworden is en dat ze geen garantie geven op borden die ze niet hebben verkocht...
Dit is dus de laatste keer dat ik een ecs bord heb gekocht, wat een kloteservice!
Heeft het zin om ergens anders of op een andere manier mijn garantie te claimen?

[ Voor 8% gewijzigd door whackerjack op 02-02-2004 15:30 ]

It takes 2 2 make 1

• TD-er
volgens de wet is je leverancier de enige die garantie zou moeten leveren.
Als de fabrikant de leverancier is, kun je dus bij hem terecht anders moet je het echt bij de leverancier proberen.
Die heeft echter blijk gegeven verder niets te willen doen, dus ik ben bang dat het een kastje-muur verhaal gaat worden.
consumenten bond zal voor 1 mainboardje ook niet echt uit de stoel overeind komen, dus ik denk dat je helaas niet veel anders kunt doen dan zelf voor de kosten op te draaien, hoe onrechtvaardig dat ook mag zijn.

Je kunt soms nog zo gelijk hebben, alleen zal je het niet krijgen.

• whackerjack
Een ander opmerkelijk feit is overigens dat de Nederlandse vestiging enkel slecht Nederlands sprekende allochtonen in dienst heeft. Volgens mij zijn ze er niet op berekend om service te geven.

It takes 2 2 make 1

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je hebt recht op 2 jaar garantie.
Ga dus gewoon terug naar infobusiness en eis dat het bord onder garantie vervangen wordt !
Laat je niet zo snel afwijsen ! Het is je recht !

Test je voeding nog wel even goed voordat je hem ergens anders aan hangt.
Koop een goedkoop multimetertje in de doehetzelfzaak, of leen er 1 van de buren.

Geel = +12V
Zwart 0
zwart 0
Rood = +5V

Succes en vul de shop survey ook ff in van infobusiness. (pricewatch)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

het is toch iets genuanceerder dan "je hebt recht op 2 jr garantie". Weet niet precies hoe het omschreven is, maar het komt er ongeveer op neer dat als je redelijkerwijs er vanuit mag gaan dat het produkt langer als 2jr mee moet gaan je "recht" hebt op een redelijke behandeling. Een eventuele vervanging kan dan gepaard gaan met een vergoeding, afhankelijkvan hoe lang je het produkt in gebruik had. Maw: de leverancier hoeft niet perse kosteloos een 1,5 jr produkt om te ruilen, hij mag een bijdrage van jou verlangen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• whackerjack
Mijn bijdrage bestaat uit een doorgefikte xp2000+. Ik heb voorgesteld aan infobusiness om me een vervangend boardje op te sturen. Ik wacht nog even af wat hij te zeggen heeft voordat ik in de shopsurvey mijn bevindingen post. Tot nu toe is hij wel beleefd geweest, dat kan ik niet zeggen van die allochtone telefonisten bij ECS.
Dat ding is binnen een jaar gebruik stuk gegaan, en volgens ECS was het "product related" en viel het binnen de garantie. Maarja de Nederlandse vestiging van pcchips / ECS denkt daar anders over. Op zichtbare schade, dus doorbranden wordt geen garantie gegeven. Waaraan moeten die bordjes dan stuk gaan metaalmoeheid?

[ Voor 39% gewijzigd door whackerjack op 03-02-2004 14:59 ]

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

De leverancier zou in principe een bijdrage van je kunnen verwachten.
Maar volgens mij is er ook nog sprake van een te verwachten levensduur, 1 jaar voor een bordje is nogal kort en dit mag eigenlijk niet veel meer zijn als de eventuele adminstrative werkzaamheden en verzendkosten.

• whackerjack
Ik heb van infobusiness nog niets gehoord.

It takes 2 2 make 1

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Infobusiness is een klote winkel.. Ze beloven een normale winkel te zijn, maar dit is een typisch geval van een illegale dozenschuiver...

1 les die je hieruit leert... NOOIT meer Infobusiness...

Voor de rest kan ik je adviseren om het moederbord naar ECS duitsland te sturen ipv NL..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• whackerjack
ECS duitsland zegt ook dat ik het terug moet sturen naar infobusiness

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Ik heb het opgestuurd naar ECS Nederland..

It takes 2 2 make 1

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Je moet gewoon garantie krijgen, je laatste reply geeft dat duidelijk aan, wat moet er anders kapot :?

Overigens heb ik dit met een ander merk mobo gehad, een Epox 8k3AE. Dit gebeurde toen in een vcore van 2 volt instelde... toch hing d'r een 120mm fan voor de mosfets. Na weken wachten bij alternate (koop daar geen onderdelen als mobo, behalve dingen die niet stuk gaan), kreeg ik het bord eindelijk terug. Er was een nieuwe mosfet op gesoldeerd door Epox. Het bord werkte weer gewoon, m'n cpu was ook nog gewoon goed.
Dit was het antwoord van ecs Nederland:
Ik heb deze antwoord gekregen van ons RMA afdeling.

Als Moederboard doorgebrand is ,,,geen WARRANTY meer ,,GEEN SERVICE

MVGr,

==========================
Vanja
ECS Holland BV
Let nog ffies op je spelling. Is dit echt een copy paste van het mailtje? Ze zijn dan niet echt zuinig met komma's. Bel ze anders gewoon even op, ze hebben ook een tel nr. je kunt vragen naar een NL-iemand, die lopen daar soms wel rond... vraag dan een van TD ofzo.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

pierre-oord schreef op 16 februari 2004 @ 09:32:
[...]
Let nog ffies op je spelling. Is dit echt een copy paste van het mailtje? Ze zijn dan niet echt zuinig met komma's. Bel ze anders gewoon even op, ze hebben ook een tel nr. je kunt vragen naar een NL-iemand, die lopen daar soms wel rond... vraag dan een van TD ofzo.
ik heb deze antwoord gekregen.. joh.. misschien iemand met dislexie..

offtopic:
WHaT iS deZe.. :P

On-topic,

zoals al gezegd werd, iig even de shop survey invullen voor infobusiness, dit soort zaken mogen niet onopgemerkt blijven voor de andere Tweakers die iets willen bestellen bij deze zaak!

www.google.nl

• whackerjack
Eh ja, dat is echt een letterlijke kopie van het mailtje. Het is zelfs zo erg dat de allochtone medewerkers zich niet in het Nederlands verstaanbaar konden maken bij ECS/PCchips.
Alleen de receptioniste is, en spreekt Nederlands... Wat een amateurs.

Ik heb de shopsurvey ingevuld. Niet zo positief, aangezien ik geen reactie meer van Arend heb ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door whackerjack op 16-02-2004 10:45 ]

It takes 2 2 make 1

Pagina: 1