Toon posts:

[RedHat9] Laptopscherm flikkert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb vandaag Red Hat 9 op mijn laptop gezet. Het gaat hier om een packardbell easynote e3205 met volgens de site een 15" tft XGA scherm. Verder kan ik geen specificaties vinden. Nu is het probleem dat mijn scherm flikkert, ik heb al van alles afgezocht maar ik kan geen oplossing vinden. Hopelijk is er een makkelijke oplossing ant ik ben nog noob in linux.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als wat heb je dit scherm geconfigureerd tijdens de installatie? Als standaard 15" LCD monitor :? LCD schermen horen niet te knipperen / flikkeren..

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen het evt ook drivers zijn voor mijn videokaart, ik heb een S3 Prosavage 32mb shared, alleen kan ik geen special linuxdrivers vinden

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Flikkeren lijkt me niet goed, misschien je driver voor energiebeheer (ACPI of APM) die niet goed werkt en daarom je backlight in en uit blijft schakelen. Lijkt me niet goed voor de inverter om dat continu te doen, dus daar moet je wel even naar kijken. (Kun je het flikkeren beschrijven?)

Je S3 lijkt me een ProSavage "Twister" KN133 (Intel-CPU) of KM133 (AMD-CPU), die werkt met de "savage" driver in XFree, en werkt in 2D redelijk. 3D hoef je er nog niet van te verwachten, hoewel daar aan gewerkt wordt (er is iemand aan een DRI (=3D) driver bezig).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt een beetje op trillen/flikkeren vooral op lichte kleuren

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Bij mij flikkert mijn tft scherm ook als ik de verkeerde refreshrate voor mijn tft instel in XF86Config-4. Kijk eens in deze file of de refreshrates overeen komen met die van je monitor (als je ze kunt vinden),.

Mocht je ze niet kunnen vinden op het internet dan kun je als laatste redmiddel altijd nog windows installeren en dan bij beeldschermeigenschappen kijken wat de refreshrates zijn

System Specs

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Ik heb zelf een Acer Aspire 1310 met Fedora Core 1 erop.

In deze notebook zit dus ook die zelfde S3 kaart...en ik heb dus ook het zelfde probleem. Ik had hiervoor Debian 3.0 stable erop draaien, en daarbij knipperde het beeld dus niet!

Ik heb de refresh rate al op 60Hz en 70Hz gehad..maakt geen verschil. Het lijk ook alsof ie op 60Hz knippert......

Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor weet, want ik krijg echt vet moeie ogen hiervan :/

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Heb je de XF86Config-4 van je Debian install niet meer?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
sebas schreef op 23 februari 2004 @ 22:23:
Heb je de XF86Config-4 van je Debian install niet meer?
Neej..ik heb FC1 over Debian heen geinstalleerd..dus dan word het fs opnieuw met ext3 geformateerd :/

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hm, misschien een oude backup? Ooit op n forum gepost oid? Wat staat er m.b.t. DPMS in je configuratie? Zet die anders ook even online, misschien dat iemand iets ziet wat je tot nu toe over het hoofd heeft gezien, of het levert wat gestructureerderde gokjes op. ;)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1