Toon posts:

9600 XT al vaak problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

2 dagen geleden heb ik ook een Asus Radeon 9600 XT aangeschaft. Maar nu vertoont dat ding kuren. Als ik bijvoorbeeld ingame in Counterstrike ben heb ik 100 FPS maar toch met elk frame een lichte hapering. Dit word erger als ik naar links of rechts strafe.

Ik heb geprobeerd de instellingen van Counterstrike te veranderen maar enkel de max_fps op 60 te zetten waarna ik de hapering kwijt was. Maar nu heb ik een soort horizontale lijn die het beeld vervormt. Ik heb geprobeerd een screenie te maken maar dit werkt niet.

Op mijn oude G-Force4MX440 heb ik hier nooit last van gehad op dezelfde resolutie en Hz.

ook heb ik aan mijn performance instellingen gezeten maar niets hielp.

Specs:

A7V8X-X mobo
AMD 2600+
512 PC2700
Asus Radeon 9600 XT

Ik hoop dat jullie een oplossing weten,

Thnx

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 16:16 . Reden: Tis een horizontale lijn ;) ]

Verwijderd

Er is iets met de nieuwe catalyst drivers naar schijnt, ik hoor hier heel veel klachten over (al heb ik er zelf met mijn 9600XT en A7V8X-X moederbord nog geen last van ondervonden)

Fast writes uitzetten schijnt nogal es te werken. Dit maakt voor de performance toch niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fast writes in BIOS + settings uitgezet zonder succes. Het lijkt er wel op of het beeldscherm het niet kan handelen.

Ik heb een IIYAMA vision Master Pro 413 maar ik heb nog nooit last gehad van dit.
Kan ik trouwens mijn DVI port als output gebruiken naar mijn CRT?

Verwijderd

Beeldscherm heeft er niets mee te maken, dat zou nooit een schokkerig beeld veroorzaken.
DVI uitgang naar een CRT zou geen enkel nut hebben, aangezien een CRT nou eenmaal analoog werkt. Verder heeft een VGA kabel nog altijd support voor hogere resoluties en refresh rates dan DVI.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Volgens mij ligt het aan VSYNC => zet dit aan op je TFT-monitor; die horizontale balken, dat is tearing. Dit onstaat doordat je graka te snél is als het ware voor je monitor. Dus als je Vsync inzet, dan zul je maximaal bv. 75 fps hebben als je refreshrate 75 Hz is & 75 fps in een game lijkt me wel genoeg zo :)

Verwijderd

Ik heb een probleem met MS Flightsimulator 2004.
Ik heb een ASUS R9600XT in een mb ASUS P3C-D (dual PIII 533MHz) met 256Mb ram. 3DMark geeft redelijke score, maar FS stelt heel lage default waarden in (lage grafische kwaliteit). Verhogen van settings resulteert in te lage framerate zodat spel niet meer leuk te spelen is. Heeft iemand een idee?

PS. Het mb zit in een HP Kayak xm600 systeem en heeft een HP bios. Hierin is weinig in te stellen. Balen!

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
Beste silv3r,
Er is een probleem met het spel counterstrike op de radeon 9600xt, op het linkje wat ik eerder heb gepost, staat de oplossing hiervoor. Bekijk deze nou even. Je monitor heeft niets te maken met schokkerige beelden.
Gewoon even goed lezen en de zaak is opgelost!

Verwijderd

Ik heb dus gezeik met Raven Shield. Als ik in multiplayer een server join zit ik eerst 20-30 sec naar een zwart scherm te kijken en vervolgend krijg ik "disconnected" te zien. Ik moet dan soms wel 3 tot 4x een server joinen voordat ik erin zit....vervolgens zit ik dan 9 van de 10x in een resolutie van 640x480 ofzo...en moet ik wel 10x in de opties terug om m gewoon op 1024 te krijgen.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Ow en tijdens het opstarten van mn pc zijn de dos schermen erg verkleind en vervormd...ik heb ze al tot 100% van mijn monitors kunnen vergroot maar nog zijn ze vrij klein...iemand een suggestie?
Pagina: 1