Asus Radeon 9800 XT geeft artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43
Hallo,

Vorige week had ik mijn Hercules 9800 Pro omgeruild voor een Asus 9800 XT. Ik ben zeer tevreden over de 2D-beeldkwaliteit van deze kaart, maar niet over de stabiliteit. Na ongeveer vijf keer de Nature test van 3DMark2001 gedraaid te hebben gaan sommige bladeren van de bomen flikkeren. En dan heb ik de kaart niet overgeklokt, dus op 412/365MHz. Als ik het geheugen van de kaart ga onderklokken verdwijnen de problemen. Het ligt dus aan het videogeheugen, wat waarschijnlijk te warm wordt. Maar ook als ik mijn zijpaneel van de computerkast verwijder doen de problemen zich toch nog voor en terwijl ik twee systeemkoelers (intake en outtake) in de kast heb. Het is dus een beetje vaag. Alleen in de Nature test vallen deze artifacts op, 3DMark03 en UT2003 hebben nergens last van, maar het opmerkelijke is dat SmartDoc de hoogste temperaturen weergeeft tijdens het draaien van de Nature test (Core: 67 graden Mem: 55 graden), bij andere applicaties liggen de temperaturen beduidend lager (Core: 61 graden Mem: 52 graden). Ter bevestiging heb ik het geheugen overgeklokt naar 375MHz en dan gaan er dus meer bladeren erger flikkeren. Verder heb ik tevergeefs het AGP voltage nog verhoogd. Wie kan mij nog tips geven?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
gewoon terug mee gaan? Zoiets hoort zonder problemen te werken als je er niet aan gekloot hebt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
als je het alleen in 1 test heb, zonder te overklokken, zal het wel ergens in de software zitten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Idd omruilen de kaart, je zal als het weer warmer wordt alleen maar meer last van deze artifacts krijgen en zoal Maverick al zegt.. het moet gewoon goed zijn (zeker voor het geld wat die kaart kost) :)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

Gamer

Electrified

AGP voltage te hoog zetten kan je kaartje niet goed aan, niet doen dus.

terug brengen die hap....

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43
Maverick schreef op 18 januari 2004 @ 15:19:
gewoon terug mee gaan? Zoiets hoort zonder problemen te werken als je er niet aan gekloot hebt.
Toen ik het nog niet wist van de artifacts in de Nature test heb ik de kaart nog wel overgeklokt gehad. Zou het videogeheugen bij het overklokken het begeven hebben.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Degrader schreef op 18 januari 2004 @ 18:29:
[...]

Toen ik het nog niet wist van de artifacts in de Nature test heb ik de kaart nog wel overgeklokt gehad. Zou het videogeheugen bij het overklokken het begeven hebben.
Neh want dan zou die wel een heeel stuk slechter presteren, aangezien hij wel werkt als je hem onderklokt duidt imo op 'n slechte koeling van je mem oid.
Inruilen dus, aangezien het niet goed binnen HUN specs draait.
Pagina: 1