Ik heb van het weekend zo'n nieuwe Sony E530 op de kop weten te tikken bij Kyhan in Emmeloord. Monitor deed het perfect, totdat ik vandaag mijn favoriete spelletje even wilde testen op mijn nieuwe monitor. Het heet Strikeforce en is een UT mod. Ik kon in preferences maximaal 1280*960 kiezen, zodat ik in de ini file dit kopje veranderde:
[WinDrv.WindowsClient]
WindowedViewportX=800
WindowedViewportY=600
WindowedColorBits=32
FullscreenViewportX=1600
FullscreenViewportY=1200
FullscreenColorBits=32
Nu kon ik op 1600*1200 spelen, maar ik merkte dat mijn beeld was gekanteld en dat in de linker onderhoek en linker bovenhoek mijn beeld verkleurd is in de vorm van een 1/4 circel. Als ik het bureaublad rood maak, is de boven hoek oranje en de onderhoek paars. De kanteling heeft als gevolg gehad dat de rechterkant zo'n 1/2 cm lager is dan de linkerkant.
De mankementen zijn schijnbaar blijvend. Degauss en resetten werken niet. Het beeld blijft gekanteld en die ''vieze vlekken'' blijven zitten. Iemand een idee hoe dit mogelijk is en dit op te lossen?
Standaard beeldschermdriver van Windows XP voor de Sony CPD-E530
NForce Forceware 3.13 voor Epox 8RDA+
Omega 45.23 voor Leadtek GF4 Ti4200
[WinDrv.WindowsClient]
WindowedViewportX=800
WindowedViewportY=600
WindowedColorBits=32
FullscreenViewportX=1600
FullscreenViewportY=1200
FullscreenColorBits=32
Nu kon ik op 1600*1200 spelen, maar ik merkte dat mijn beeld was gekanteld en dat in de linker onderhoek en linker bovenhoek mijn beeld verkleurd is in de vorm van een 1/4 circel. Als ik het bureaublad rood maak, is de boven hoek oranje en de onderhoek paars. De kanteling heeft als gevolg gehad dat de rechterkant zo'n 1/2 cm lager is dan de linkerkant.
De mankementen zijn schijnbaar blijvend. Degauss en resetten werken niet. Het beeld blijft gekanteld en die ''vieze vlekken'' blijven zitten. Iemand een idee hoe dit mogelijk is en dit op te lossen?
Standaard beeldschermdriver van Windows XP voor de Sony CPD-E530
NForce Forceware 3.13 voor Epox 8RDA+
Omega 45.23 voor Leadtek GF4 Ti4200