[ADSL/Telebankieren] Telebankieren via WLAN en Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zit met een probleem met betrekking tot Rabobank Telebankieren Extra versie 5(dit is het offline telebankieren pakket van de Rabo)

Ik heb een ADSL aansluiting met een Speedtouch 510i waaraan een 3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway hangt. Aan de 3COM heb ik (wireless) mijn vaste PC en een laptop gekoppeld. De 3COM gateway deelt de IP adressen uit (in de 192.168.1.x range) en heeft zelf als IP-adres op de Speedtouch 10.0.0.150

Internetten werkt perfect, maar ik kan geen gebruik maken van telebankieren extra via deze verbinding.

Ik heb in de Speedtouch de volgende NAPT settings gemaakt: (firmware versie 4.0.2.0.0)

code:
1
2
3
Inside address   Outside address   Port  
10.0.0.150:1724  unspecified:1724  tcp 
10.0.0.150:1724  unspecified:1724  udp

en in de 3COM gateway heb ik een 'virtual server' aangemaakt met een incoming port van 1724 (dit is poort van telebankieren) naar het IP adres (192.168.1.170) van mijn desktop PC. De triggering port staat standaard op 80, ik zou niet weten of dit correct is.

Ondanks deze instellingen heb ik het nog niet werkend kunnen krijgen. In de search zijn wel veel onderwerpen te vinden maar geen van deze heeft voor een oplossing kunnen zorgen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik dacht dat telebankieren via een rechtstreekse inbelverbinding ging, dus niet over internet.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• P_de_B
  • Niet online
Het ''schijnt'' wel te kunnen via een ADSL verbinding, ik heb gehoord dat het mensen wel gelukt was.

edit: deze post bijvoorbeeld

[ Voor 42% gewijzigd door P_de_B op 18-01-2004 15:14 ]

• Juup
  • Niet online
Toen je het nog met je telefoonmodem deed (POTS of ISDN), belde het programma dan naar je internetprovider in of naar een Rabobank nummer?

(veel mensen weten het verschil niet tussen internetbankieren en telebankieren dus ik geloof die mensen niet die zeggen dat telebankieren over ADSL kan)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• P_de_B
  • Niet online
Toen belde het programma nog in naar de rabo computer, via een externe toegang die was aangemaakt tijdens de installatie van RTE.

• Juup
  • Niet online
Wat zegt de helpdesk? (0900-0905)

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb nog niet met de helpdesk gebeld, maar het moet volgens mij wel kunnen. In de verbindingsinstellingen kan ik kiezen voor het wel of niet gebruiken van Externe Toegang, als ik kies voor 'Geen externe toegang' krijg ik een melding dat ik zelf zorg dien te dragen voor een internetverbinding. Het lijkt er dus op dat het wel gewoon moet kunnen.

• P_de_B
  • Niet online
*schopje*

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Was het met dir programma niet zo dat je de INI file kon editten zodat hij zijn data gewoon over FTP liet verlopen ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• P_de_B
  • Niet online
Nee, volgens mij niet. Hij wil een TCP/IP verbinding naar een server van de rabo

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb zelf Rabo Telebankieren 5.0 draaien via ADSL van Demon. Werkt als een zonnetje, wist niet eens dat er problemen mee konden zijn... ;)
Gebruik een router met firewall, maar heb er niets apart voor hoeven instellen.

• P_de_B
  • Niet online
Ok, nu weet ik zeker dat het moet kunnen :) het is dus een verkeerde instelling van mij.

Ik begrijp trouwens niet dat je op je firewall niets hebt in hoevel stellen, laat hij standaard poort 1724 door??

Maar goed, het zal dus wel zitten in het doorgeven van m'n modem naar de wireless router.

• Hoppie
  • Niet online
M'n router laat alle uitgaande verkeer zomaar door. Het ingaande wordt behalve bij poorten 80 en 21, geblockt. Werkt feilloos.
Heb je overigens alleen bij die pc problemen?
Heb je er aan gedacht dat RT5 een java vm nodig heeft om te kunnen werken?

• P_de_B
  • Niet online
Oh-Oh, jij hebt het niet over Rabobank Telebankieren extra, maar waarschijnlijk over Internetbankieren.

RTE5 is de desktop versie waarin je veel meer kunt en vooral door bedrijven en (in mijn geval) verenigingen wordt gebruikt. Java heb je ook niet nodig.

• Hoppie
  • Niet online
Mmm, dan hebben we het misschien niet over hetzelfde inderdaad.
Ik heb het wel over Rabo Telebankieren, maar over de particulier versie. Is ook een desktop versie. Deze gebruikt echter wel Java.
Wellicht werkt het dan toch verschillend... :|

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik het zelf ook maar ik denk dat je jezelf te moeilijk maakt ik heb het heel simpel en het werkt gewoon je modem standaard installeren en dhcp laten doen AP puur AP laten zijn en niks anders verder hoef je geen poorten en andere zaken te regelen het werkt gewoon of je moet ergens tussendoor allerlei poorten dichtgezet hebben dan moeten die natuurlijk wel open. Succes Bij mij werkt het gewoon. Modem Speedtouch >>>>Router Sweex>>>AP Asus.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• P_de_B
  • Niet online
Frogmen schreef op 20 januari 2004 @ 18:52:
Ik gebruik het zelf ook maar ik denk dat je jezelf te moeilijk maakt ik heb het heel simpel en het werkt gewoon je modem standaard installeren en dhcp laten doen AP puur AP laten zijn en niks anders verder hoef je geen poorten en andere zaken te regelen het werkt gewoon of je moet ergens tussendoor allerlei poorten dichtgezet hebben dan moeten die natuurlijk wel open. Succes Bij mij werkt het gewoon. Modem Speedtouch >>>>Router Sweex>>>AP Asus.
Volgens mij staat bij een standaard installatie van het modem niet poort 1724 open, en die heb je toch echt nodig?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
P_de_B schreef op 21 januari 2004 @ 08:23:
[...]

Volgens mij staat bij een standaard installatie van het modem niet poort 1724 open, en die heb je toch echt nodig?
Dat is het mooie standaard staan gewoon alle poorten open hoe eng maar alles werkt dan wel. Nadeel van vuurmuren en andere zaken waar mensen wel van gehoord hebben en ook willen, maar niet precies weten hoe ze er mee om moeten gaan beperk je eerst tot de basis zorg dat alles werkt wat je wil en ga het dan met beleid dichttimmeren zover als je zelf noodzakelijk acht en laat je vooral niet gek maken door de boze buitenwereld een leeg huis is niet interressant om in te breken. Zet je modem echter wel zodanig dat hij niet te pingen is scheelt een hele hoop. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

hoe dan ook, hier ook Rabobank offline pakket (rt5) en achter Zyxel router met firewall en alles loopt als een zonnetje, ook om via dit pakket de actuele stand op te halen (wat weer on-line) gaat.

• P_de_B
  • Niet online
Mag ik vragen hoe je je Speedtouch geconfigureerd hebt? NAT / PPTP / anders ?

Wat heb je moeten doen om het voor elkaar te krijgen?

Pagina: 1