[Nero] Multisession en toch finalizen

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De titel geeft niet echt aan wat ik zou willen doen, maar wel de vragen die ik mij stel.
Google wist me alleen pagina's over overburnen voor te schotelen, en op GOT allemaal dezelfde topics over CD-R's die toch nog na het branden gefinalized moesten wroden.

Ik echter heb iets anders voor, met name hoe is het mogelijk dat ik kan kiezen voor Multisession of No-Multisession cd te branden, en zelfs bij Multisession dan nog Finalize CD kan aanvinken. Dan 'render' ik de mogelijkheden toch weg om nadien nog een sessie erop te zetten?
Moet dat vakje dan niet grayed-out worden ofzo en 'standaard' aangevinkt wroden als ik kies voor No Multisession => check Finalize.

Aangezien vica versa ook geldt, waarom zou ik mijn cd NIET finalizen als ik kies voor GEEN Multisessie cd ?

De tutorials/faq's van Ahead zelf tonen ook aan met een screenhotje dat een gewone data cd op CD-R formaat, no multisession, ook werd gebrand ZONDER finalize aan te vinken. Waarom wel of niet stond er niet bij.

Iemand een idee?

PS: Die doe ik ook ALTIJD met Disc-At-Once (DAO) omdat ik altijd van de harde schijf laat lezen. (TAO geeft pauzes tussein muziek dacht ik en dient eig. alleen maar voor multisessie cd's, DAO alle voordelen IMHO)

[ Voor 12% gewijzigd door Mizitras op 18-01-2004 14:27 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Uhm, als je finalize aanzet is het geen multisession meer. Punt van finalize is dat de cd gesloten word en je er geen data meer aan toe kan voegen, dus geen multisession meer.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik echter heb iets anders voor, met name hoe is het mogelijk dat ik kan kiezen voor Multisession of No-Multisession cd te branden, en zelfs bij Multisession dan nog Finalize CD kan aanvinken. Dan 'render' ik de mogelijkheden toch weg om nadien nog een sessie erop te zetten?
dat klopt volledig - maar waarom wil je dan multisessionen? finalizen, en je kunt geen sessie erbij meer branden. daarom wordt dat vakje grijs.
Aangezien vica versa ook geldt, waarom zou ik mijn cd NIET finalizen als ik kies voor GEEN Multisessie cd ?
wellicht kan je nog tracks erbij branden in dezelfde sessie, dat heb ik nog nooit geprobeerd.

blijft mijn hoofdvraag - waarom vraag je dit op deze manier? no multisession en je kan niet multisession. multisession en finalizen en je kan het ook niet. de enige manier is dus multisessie kiezen en niet finalizen :)

mocht je het willen weten - bij de dvd modus staat 'finalize' automatisch aangevinkt als je no multisession kiest.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
G33rt schreef op 18 januari 2004 @ 17:02:

mocht je het willen weten - bij de dvd modus staat 'finalize' automatisch aangevinkt als je no multisession kiest.
Leek me logisch dat een zover ontwikkeld product al wel in een eerdere versie <6.0 (zonder DVD?) dus wel automatisch het zou grijs-maken als het één het ander ook zou beïnvloeden.
Gebeurd dus niet.

Niet bepaald dus een bug als het automatisch nog gebeurd, wel wat verwarrend aangezien finalize en voor multissession dan nog eens vaak aan andere functies worden toegeschreven.

Bedankt, ik ben er uit. Ik ga nu gewoon voort m'n cd's blijven finalizen/no-multisession. Dit maakt ze blijkbaar het best leesbaar voor nadien op diezelfde brander.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"