Hi
Ik wil in een java toepassing een verbinding leggen met een lokale ORACLE database. Ik heb een werkende toepassing voor een ORACLE database op een server(van school) aangepast zodat hij ook zou moeten werken voor mijn lokale database.
ik heb via systeem beheer ODBC-gegevensbronbeheer een nieuwe bron aangemaakt ict10_lokaal met daarin de gegevens voor mijn lokale database.
Dit is t stukje code waarin het foutloopt...
Ik weet al dat hij foutloopt in de regel Connection CNverbinding = DriverManager.getConnection(Surl,Suser,Spassword);
Nu nog weten waarom...
Aan mijn console (in eclipse) krijg ik volgende output...
Ik wil in een java toepassing een verbinding leggen met een lokale ORACLE database. Ik heb een werkende toepassing voor een ORACLE database op een server(van school) aangepast zodat hij ook zou moeten werken voor mijn lokale database.
ik heb via systeem beheer ODBC-gegevensbronbeheer een nieuwe bron aangemaakt ict10_lokaal met daarin de gegevens voor mijn lokale database.
Dit is t stukje code waarin het foutloopt...
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| try { Suser="user"; Spassword="password"; String Surl ="jdbc:odbc:ict10_lokaal"; Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"); Connection CNverbinding = DriverManager.getConnection(Surl,Suser,Spassword); System.out.println("Verbinding met server voor groep 10 van het ict-project is gelukt"); //new frmKlanten(CNverbinding); //new frmMuziekodroom(); CNverbinding.close(); } catch(Exception e) { System.out.println("Verbinding mislukt"); e.printStackTrace(); } |
Ik weet al dat hij foutloopt in de regel Connection CNverbinding = DriverManager.getConnection(Surl,Suser,Spassword);
Nu nog weten waarom...
Aan mijn console (in eclipse) krijg ik volgende output...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Verbinding mislukt
java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC driver for Oracle][Oracle]
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.createSQLException(JdbcOdbc.java:6958)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.standardError(JdbcOdbc.java:7115)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.SQLDriverConnect(JdbcOdbc.java:3074)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcConnection.initialize(JdbcOdbcConnection.java:323)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver.connect(JdbcOdbcDriver.java:174)
at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:512)
at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:171)
at verbinding.Verbinding.main(Verbinding.java:23) |
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 18-01-2004 14:27 . Reden: [code]-tags zijn mooi he :) ]