Linux. Mandrake 7.2, ehm, HELP!

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ja leuk, het staat erop, op me E partitie, alles werkt, zo;n menu dat erg gaar werkt, maar het werkt, start linux op, blabla nix aan de hand, kan gewoon inloggen met root username, maareh, Where The Fuck is de grafische Interface??? tenminste die heeft ie wel toch! ik heb weleens eerder op school iets van linux geinstalleerd en daar zat het wel bij, met zo'n dos prompt achtige iets kom ik niet ver, dan zou ik een boek moeten hebben (helaas, heb ik dat niet) misschien toch maar Red Had kopen (boek bij) maar dat is 80 piek...

het zal wel een complete idiote vraag zijn voor ervaren linux gebruikers, maar toen jullie ervoor het eerst gebruikte snapte jullie er net zo min van als ik nu denk...

pleaze help me out, :'(

• Mister_X
oops

ik weet het antwoord mister_dickx!

start x

foutje, sluit deze maar,

hoewel, kan er iemand een lijst met commands neerzetten? zo nee, mag er een slot op!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Hoe hard mag ik RTFM krijsen?? :(

• Mister_X
ligt eraan wat het is,

maar ik heb toch een probleem, hij kan die zooi niet laden, er schijnt een fout the zijn, ik zag wat woordjes zoals busid, enzo...en ik moest in een log bestand kijken om op te sturen, maar ja, hoe ik daar moest komen, you or god knows...

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Read The Fucking Manual

• Mister_X
AND WHAT IF I DON"T HAVE ONE

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
>:)>:) READ IT AGAIN >:)>:)

• Mister_X
hulp nodig ofzo>?

• Ritch
als je nog geen linux manual kunt vinden heb ik nog wel een goed boek voor je, Internetten voor dummies, verkrijgbaar bij de meeste boekhandels...

• Mister_X
muhaha, misschien heb ik nog wel meer verstand van i'net dan jij >:)

• Ritch
gebruik dat verstand es dan om bijvoorbeeld te zoeken |:(

• Mister_X
al gedaan hoor, kwam hier uit

Verwijderd

Hoe kun je Linux mandrake nou verkeerd installeren??:? Het is nog simpeler/overdone dan window$ Je stopt die cd erin en boot je systeem en overal ja en amen kiezen (alleen wel ff het goede deel van je HD kiezen :) ) En alles moet werken 8-)

PS: niet altijd als root inloggen maar maak een nieuwe gebruiker (8>

Verwijderd

ReeellllaaaaXXXx !!

Eerst uitproberen en dan de manual lezen heb ik zelf altijd ervaren. Echter slaat Mister_X wel een stapje over om gelijk bij elk klein probleempje hier gelijk te blaten.

Misschien is Mister_X wel al die jaren een operated system (windoos)gewend en dan is het ff wennen, so IMHO give him some credit.

Om je een beetje op weg te helpen vergeet dat opsturen van dat log bestand maar en doe een tail -n300 /var/log/messages en/of een more /var/log/XFree86.0.log. Bestudeer de output goed en post evt. dan die melding..!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
als startx niet gewoon werkt heb je de installatie fout gedaan.
Oplossing, installeer hem opnieuw en als ie vraagt boot directly into graphical environment ofzo (weet zeker dat ie dat vraagt) druk je op ja en dan stel je in dat ie automatisch met een bepaalde user inlogt. Je moet natuurlijk wel als je de packages moet uitkiezen kde of gnome of windowmaker of wat je ook wilt hebben aanzetten.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
deed de grafische kaart test het wel goed tijdens de installatie, dus kreeg je een hoop pinguins met allerlei kleurtjes te zien?

• Mister_X
ok, ik heb idd alleen maar jaaarreeen WINDOWS ervaring, en dos!! ik begon met windows 3.1/11, en dos 5.0 er was toen nix anders, ja dos 6 geloof ik, nahja,

ik had zo'n idee dat me Viper 2 niet ondersteunt word, hij stond tenminste niet in de hardware lijst, ik heb geen test gezien, wel mocht ik me monitor uitkiezen, ik heb ook geen optie van dat gnome of wat dan ook gezien, wel mocht ik partitie indelen, en uitkiezen... ik heb overigens de aanbevolen install gedaan, dus geen expert of nog een andere gewoon de simple, (bovenste optie van de 3) misschien moet ik de middelste es doen, ook heb ik de 1100mb install gedaan,

ow, en ik heb niet van een cd geinstalleerd hoor bobber, maar van me HD! met bootflop! (ja, dat kan ik nog net wel :))

duss... viper2 niet in hd lijst. :(

ow, enne ik heb 2 grafische kaarten, maar dat zou toch geen moer uit moeten maken?

-PS: niet altijd als root inloggen maar maak een nieuwe gebruiker -

ik heb wel als root ingelogt, maar dan moet die startx toch nog wel werken? tenminste dat lukte (de commande) maar na een pagina vol regeltjes gebeurde er nix

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Xconfigurator al geprobeerd?
Da's met een hoofdletter ja >:)

• Mister_X
laatmaar,
ik heb effe opnieuw geinstalleerd, enne dan de expert installatie ofzo, nu kon ik wel me videokaart kiezen, savage2000 generic, nu doet ie het alleen het netwerk nog, ik had 2 netwerkkaartjes, 1 voor jan lul (lan party's) maar die heb ik er maar uit gehaald om wat verwarring te voorkomen...
Pagina: 1