Toon posts:

AMD K7 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al een hele tijd mijn BIOS terug te flashen naar de orginele.
Zodra ik heb opgestart met een Windows 98 bootflop, en dan dat programma probeer te laden, dan herstart de PC zich, en het scherm blijft zwart.

Is er een oplossing om hem terug te kunnen flashen?

Mij is het nu nog steeds niet gelukt, vanwege het probleem dat ie automatisch herstart.

Ook als ik de PC ff een tijdje niet gebruik, dan slaat ie vast, en dan doet ie dus niks meer, ook het toetsenbord reageert niet meer :'(

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt :)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

specs?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
zwart uhmmz mischien ook oververhit ? dan gaat i ook zwart doet i ook nix meer. maar das wel 100+ c d8t ik

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Bios protection ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer hem anders eens te hotflashen, dat zal vast wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
AMD-K7-2 900MHz
256MB-SDram 133
48x CD-rom
6GB schijf
1.44 Diskette
2MB PCI Videokaart (net vervangen voor deze)

Oververhit is ie niet.

Hoe moet ik de BIOS protection dan uitzetten?

Wat word er bedoeld met HOTFLASHEN? :? , en waar kun je dat vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 14:44 ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
hotflashen is bios van deze mobo zoeken; deze erin doen, hiervan booten. Dan als de pc aanstaat de bios eruit en jouw eigen verrotte bios erin en vervolgens flashen.

Dit is de eerste keer best tricky, maar dat wend wel na dit 10x gedaan te hebben...

[ Voor 22% gewijzigd door elgringo op 18-01-2004 14:48 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:44:
Specs:
AMD-K7-2 900MHz
256MB-SDram 133
48x CD-rom
6GB schijf
1.44 Diskette
2MB PCI Videokaart (net vervangen voor deze)

Oververhit is ie niet.

Hoe moet ik de BIOS protection dan uitzetten?

Wat word er bedoeld met HOTFLASHEN? :? , en waar kun je dat vinden
Mijn fout,, bios protectie treed pas op wanneer er geschreven / geflashed gaat worden. Is die file niet corrupt dat die niet wil laden ? Is die wel geschikt voor je mobo? Doe je de juiste settings ? (zoals biosfl.exe oldbios.rom newbios.rom?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:47:
[...]

Mijn fout,, bios protectie treed pas op wanneer er geschreven / geflashed gaat worden. Is die file niet corrupt dat die niet wil laden ? Is die wel geschikt voor je mobo? Doe je de juiste settings ? (zoals biosfl.exe oldbios.rom newbios.rom?)
Hij is helemaal goed.

Maar van dat HOTFLASHEN snap ik nog steeds niet 8)7 :?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
waarom wil je em terugflashen?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 18 januari 2004 @ 15:10:
waarom wil je em terugflashen?
Ik heb eerst de BIOS geflashed, omdat ik dacht dat daar problemen mee verdwijnden, maar dat had ik fout. Nu zijn er nog meer problemen, en daarom wil ik terug flashen.

Ow jah,
Als ik Windows, Smoothwall etc etc. weil installeren, dan reboot ie automatisch, omdat er dan fouten optreden, het scherm blijft dan ook weer zwart, en hij kapt er mee :'(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
weet je zeker dat dat aan je bios ligt en niet bv je geheugen oid?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 18 januari 2004 @ 15:18:
weet je zeker dat dat aan je bios ligt en niet bv je geheugen oid?
Nadat ik de BIOS he geflashed doe mijn on-board videokaart het ook niet meer, en hij loopt na een bepaalde tijd vast :'(
Daarom wil ik hem terug flashen :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:02
Dat het nog niet gemeld is hier:

BalusC in "PMG FAQ"#biosflashmislukt

:)

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 15:32:
[...]

Nadat ik de BIOS he geflashed doe mijn on-board videokaart het ook niet meer, en hij loopt na een bepaalde tijd vast :'(
Daarom wil ik hem terug flashen :)
Hot Flashen is gewoon simpel weg je computer draaien in Windows je bios eruit halen andere erin en flashen. Het is gevaarlijk maar het kan :)

Verwijderd

Smattie schreef op 18 januari 2004 @ 15:41:
[...]

Hot Flashen is gewoon simpel weg je computer draaien in Windows je bios eruit halen andere erin en flashen. Het is gevaarlijk maar het kan :)
Ik zou em persoonlijk niet in windows houden, maar even van een bootflop laten starten, das net ff iets veiliger (en nu tegenwoordig boot-cd omdat ik een tekort aan flops heb (vind die dingen veel te duur))

Je meld je specs, maar daar heeft niemand iets aan. Je moet merken noemen en types. Voornamelijk willen mensen weten wat voor moederbord je hebt.

Heb je bij de flash je oude bios gesaved? Flash die dan terug erin. Anders zoek ff op internet het oude bios en flash deze erin.

Je spul is ook al redelijk oud, het zou kunnen dat 1 of meerdere onderdelen aan vervanging toe zijn.

Een bios update kan nooit spontaan ontstane problemen oplossen, enkel problemen die zijn gekomen na een duidelijke oorzaak. Zoals bijvoorbeeld de installatie van nieuwe hardware die niet goed ondersteunt werd of zoiets.

Spontaan ontstane problemen (dus ineens een probleem na tijden lang goed te zijn geweest) kan eerst gezocht worden bij de software (rotte windoos) daarna bij de hardware. Bij de hardware staan dan het RAM op de 1e plek en de HDD op de 2e, de CPU op de 3e en het mobo op de 4e eigenlijk gedeelt met de 4e plek de VGA kaart. Als laatste kun je dan gaan kijken naar overige hardware.

Meeste mensen checken eerst de VGA omdat dat makkelijker te checken is als de CPU.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:12:
[...]

Ik zou em persoonlijk niet in windows houden, maar even van een bootflop laten starten, das net ff iets veiliger (en nu tegenwoordig boot-cd omdat ik een tekort aan flops heb (vind die dingen veel te duur))

Je meld je specs, maar daar heeft niemand iets aan. Je moet merken noemen en types. Voornamelijk willen mensen weten wat voor moederbord je hebt.

Heb je bij de flash je oude bios gesaved? Flash die dan terug erin. Anders zoek ff op internet het oude bios en flash deze erin.

Je spul is ook al redelijk oud, het zou kunnen dat 1 of meerdere onderdelen aan vervanging toe zijn.

Een bios update kan nooit spontaan ontstane problemen oplossen, enkel problemen die zijn gekomen na een duidelijke oorzaak. Zoals bijvoorbeeld de installatie van nieuwe hardware die niet goed ondersteunt werd of zoiets.

Spontaan ontstane problemen (dus ineens een probleem na tijden lang goed te zijn geweest) kan eerst gezocht worden bij de software (rotte windoos) daarna bij de hardware. Bij de hardware staan dan het RAM op de 1e plek en de HDD op de 2e, de CPU op de 3e en het mobo op de 4e eigenlijk gedeelt met de 4e plek de VGA kaart. Als laatste kun je dan gaan kijken naar overige hardware.

Meeste mensen checken eerst de VGA omdat dat makkelijker te checken is als de CPU.
Hier komen dan de andere specs:
Moederbord = MSI ms-6340
Videokaart = on-board
geluidskaart = n-board
harde schijf: 6GB Maxtor 5400rpm
cd-rom = 48x cd-rom
diskette = standaard 1,44
voeding = Enermax 350watt
Processor = AMD K7-2 900MHz
Intern Geheugen = Sigma PC133 256MB-SDram
Pagina: 1