Port forwarding 510 speedtouch

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 14:06
He tweakers,

Ik weet dat er al threads hierover zijn maar de antwoorden daar zijn mij te vaag. Ik ben echt een noob dus begrijp er de ****** van.

Ik wil 100 poorten forwarden op mijn alcatel modem voor bittorent.
Ik heb er echt de ballen verstand van en heb me helemaal lazeres gezocht. Ik kon er veel over vinden op tweakers en andere forums maar ik kom er echt niet uit. Ik weet niet eens het verschil tussen inside ip en outside ip ofzo.

Thnks

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Vul de poorten in op www.gamersinc.nl/portgen.php.

Inside adres is de poort van pc waarheen je de poort wilt sturen, outside adres kan je leeg laten.

Uit deze pagina komt een stuk text. Telnet naar je modem, log in, en copy / paste dan de text.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• michielvz
Ik heb het volgende ingevuld:

Eerste poort = 6881
Laatste poort = 6999
Ip Binnen = 10.0.0.138, is dit goed ????
Ip buiten =
Type = TCP, is dit goed ????

Nu krijg ik een hele lijst die ik dus moet kopieren. Maar waar naartoe. Ik log in op deze manier. Uitvoeren> alcatel 10.0.0.138 > dan log ik in > en dan ??? moet ik het daar plakken, dat lukt mij niet, hij plakt hem daar niet.

Alvast bedankt voor je hulp

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je ip binnen is je ip van je pc. Dit is op te halen met de commando 'ipconfig' in cmd
Je ip buiten is de pc die je toestemming wil geven op die poort.
Als je de hele wereld die toestemming wil geven die je 0.0.0.0 in te geven.

edit: of je TCP of UDP dient te gerbuiken ligt aan de tool, dat dient in de documentatie te staan

[ Voor 24% gewijzigd door Tukk op 18-01-2004 15:32 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

volgens mij is de ip binnen standaard 10.0.0.150 en loopt deze verder op wanneer je meerdere pc's aansluit (bij mij tenminste wel)

computer voor alle werkzaamheden

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Edwin van Cleef schreef op 18 januari 2004 @ 15:32:
volgens mij is de ip binnen standaard 10.0.0.150 en loopt deze verder op wanneer je meerdere pc's aansluit (bij mij tenminste wel)
Meestal is dat zo, maar niet vaak genoeg om er vanuit te kunnen gaan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:01
michielvz schreef op 18 januari 2004 @ 15:18:
Ik heb het volgende ingevuld:

Eerste poort = 6881
Laatste poort = 6999
Ip Binnen = 10.0.0.138, is dit goed ????
Ip buiten =
Type = TCP, is dit goed ????

Nu krijg ik een hele lijst die ik dus moet kopieren. Maar waar naartoe. Ik log in op deze manier. Uitvoeren> alcatel 10.0.0.138 > dan log ik in > en dan ??? moet ik het daar plakken, dat lukt mij niet, hij plakt hem daar niet.

Alvast bedankt voor je hulp
IP binnen is dus idd 10.0.0.*
Ip buiten is 0.0.0.0
Type TCP lijkt me wel goed ja, hangt van het programma af.

Om dat te "Plakken" in je modem moet je waarschijnlijk via telnet inloggen op je modem :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Het Grote Poortmappingsverhaal

Je had even in Network Troubleshooting moeten kijken, je zit hier niet goed ;)

Overigens ondersteunt de ST510 helemaal geen ranges, dus 100 poorten wordt een hels karwei. Allemaal stuk voor stuk. Waarom zoveel poorten eigenlijk? Kan toch best met minder!

Je interne IP kun je vinden door in de commandprompt in te typen: ipconfig
Extern IP is inderdaad 0.0.0.0
Bij het portmappen vul je bij zowel internal als external port hetzelfde in (het poortnummer).

Ik vraag me trouwens af of de ST510 een NAT tabel met 100 entries ondersteunt :o Volgens mij zit het maximum veel lager!

[ Voor 35% gewijzigd door Korakal op 18-01-2004 15:38 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:01
Korakal schreef op 18 januari 2004 @ 15:35:
Overigens ondersteunt de ST510 helemaal geen ranges, dus 100 poorten wordt een hels karwei.
Daarvoor kun je dus kennelijk http://www.gamersinc.nl/portgen.php gebruiken, wist ik trouwens ook niet, heb tot nu toe ook alles met de hand zitten doen :)
Ik vraag me trouwens af of de ST510 een NAT tabel met 100 entries ondersteunt :o Volgens mij zit het maximum veel lager!
In de grafische interface zie je er maar 25, maar volgens mij kan hij er meer aan. Als je veel nat-entries hebt, en je verwijderd de eerste, schuif alles weer een stukje op :P . Is niet echt handig om overzicht te houden, maar hij kan iig best veel poorten aan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 18-01-2004 15:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 18 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Daarvoor kun je dus kennelijk http://www.gamersinc.nl/portgen.php gebruiken, wist ik trouwens ook niet, heb tot nu toe ook alles met de hand zitten doen :)

[...]

In de grafische interface zie je er maar 25, maar volgens mij kan hij er meer aan. Als je veel nat-entries hebt, en je verwijderd de eerste, schuif alles weer een stukje op :P . Is niet echt handig om overzicht te houden, maar hij kan iig best veel poorten aan :)
wat ook makkelijk is Auto Port Mapping

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 15:43 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> NT :)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Bij outsideaddress dien je je externe IP adres op te geven.
Ik heb voorheen ook hier mee te maken gehad en het programma werkte alleen wanneer het externe xs4all adres opgegeven werdt. Dus de 0.0.0.0 werkte niet als extern IPADRES.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Je kan ook gewoon je pc als default server opgegeven.
enige nadeel is dat alle poorten TCP & UDP worden doorgelinkt naar je pc.
Dus ik zou dan wel een firewall op je pc zetten :)

• michielvz
Bedankt voor al jullie reacties maar niemand heeft nog mijn laatste vraag beantwoord. Hoe copy en paste ik dit in mijn modem. Hoe maak ik contact met mijn modem.

En hoe kan ik mijn pc als default server instellen ?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

michielvz schreef op 18 januari 2004 @ 17:20:
Bedankt voor al jullie reacties maar niemand heeft nog mijn laatste vraag beantwoord. Hoe copy en paste ik dit in mijn modem. Hoe maak ik contact met mijn modem.

Wie niet waagt wie niet wint, anyway in post 3 ofzo vertel je dat toch al zelf?! Anders heb je vast wel een boekje van je router/modem.

Voordat je begint.....

upgrade je firmware naar 4.2.3

NAT forwarden met zulke download clients met oudere firmware heeft sowieso weinig zin, gooit ie alle tabellen in de war... Bij de nieuwe firmware CD zit ook geloof ik een multi nat tool, anders is ie hier op de search ook te vinden.

(ps gebruik effe de search/google want volgens mij hoef je echt niet 100 poorten te forwarden)

[ Voor 38% gewijzigd door SSH op 18-01-2004 17:27 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

michielvz schreef op 18 januari 2004 @ 17:20:

Je leest ook niet wat er wordt gereplied he!
Hier staan genoeg links in om erachter te komen. En je modem heeft ook een handleiding!
Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door. Er wordt wat meer inzet van je verwacht!

Om je op weg te helpen:
De commandline interface kom je via Telnet op, start > uitvoeren > cmd > telnet 10.0.0.138

Voor meer informatie www.speedtouch.com > CLI Reference Guide

Verwijderd

Ik zag deze topic een beetje laat, kan je niet in een geexporteerde user.ini iets wijzigen. Mbv een textverwerker zal dit wel makkerlijker gaan; het kopieren en plakken van bepaalde regels. En dan de gewijzigde user.ini uploaden naar je router.

Verwijderd

Mja, heeft-ie waarschijnlijk al wel op kunnen lossen ;) Zonder echt nuttige toevoegingen liever niet kicken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.