Toon posts:

Diascanner met Batchscan optie

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK vraag me al een tijdje af of er diascanners zijn die een batchscan optie hebben voor reeds ingeraamde dia's. Ik weet dat er een batchscan functie is voor niet ingeraamde film-strips, maar of er ook een functie is voor reeds ingeraamde dia's?

[search leverde geen resultaat]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ja, vrijwel elke fatsoenlijke negatiefscanner kan dat. De meeste scanners leveren een raampje voor een strook van 6 negatieven en een raampje voor 4 ingeraamde dia's.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Accepteert die dan ook universeel raampjes van hamafix? En is het eventueel ook mogelijk om grotere aantallen dia's in 1 keer te batchscannen? We hebben hier namelijk een enorme hoeveelheid dia's liggen die ik eigenlijk wel digitaal wil krijgen.

• Hillie

Hillie

Daar kun je volgens mij gewoon de meeste normale diaraampjes wel inschuiven. Je kunt dan dus 4 dia's batchen. Als je meer wilt: voor sommige Nikon-scanners (en vast ook andere merken) zijn er van die sledes die je ook in projectoren ziet, waarmee je er misschien wel 50 in een keer kunt doen. Daar moet je wel je portemonnee voor opentrekken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op 18 januari 2004 @ 16:43:
Daar kun je volgens mij gewoon de meeste normale diaraampjes wel inschuiven. Je kunt dan dus 4 dia's batchen. Als je meer wilt: voor sommige Nikon-scanners (en vast ook andere merken) zijn er van die sledes die je ook in projectoren ziet, waarmee je er misschien wel 50 in een keer kunt doen. Daar moet je wel je portemonnee voor opentrekken. :)
Dat was exact waar ik op doelde, aan wat voor bedragen moet ik dan denken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zoek is dan zeg maar de goedkoopste scanner met een redelijke resolutie die dus rekken, of op andere wijze veel dia's achter elkaar kan scannen. Hierbij dacht ik aan een resolutie van 3600 dpi. En is hier iemand die ervaring heeft met dit soort apparaten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.canon.nl/For_H...5442&SourcePageID=26574#1

In de brochure spreken ze van batchscannen tot 40 ingeraamde dia's. Is het echt zo dat ik hier dus 40 dia's in hamafix raampje in 1 keer in kan laten scannen?

• Hillie

Hillie

Blijkbaar, maar ik gok dat je er dan wel een adapter bij moet kopen.

Pagina: 1