Hoi tweakers, omdat ik nu eindelijk een serieus coolertje aan men processor heb hangen (Coolermaster Aero7+), dacht ik van eens stevig te gaan overclocken. Dat is me ondertussen al aardig gelukt, zowat alles draait stabiel, behalve Pcmark 2004, die crashed altijd bij die test waar er van die kubusjes naar beneden tuimelen (zoals de ragtroll test bij 3dmark 03). Het scherm flasht dan ff van volledig wit naar wit met gekleurde mozaïek en dan hangt men pc.
Hier mijn systeem:
AMD 2400XP @ 2400 MHz (12 x 200 @ 1,7V)
Abit NF7-S rev. 2.0 (met laatste bios)
Gainward GeForce 4 Ti4200 Golden sample @ 304/572
2 x 512 MB pc2700 Apacer
2 x 40GB Maxtor
Nu heb ik al geprobeerd de Vc nog wat te verhogen, zonder resultaat, dus ik dacht, het ligt aan de te hoog geclockte 3d-kaart, dus heb ik het AGP voltage wat verhoogt, weer zonder resultaat. Dus dan zou het misschien aan men geheugen kunnen liggen (dat overigens aan 333MHz draait, niet aan 400) en dus heb ik de timings op optimaal gezet en het voltage verhoogt naar 2,7V, voor de veiligheid, maar nog steeds crashed men pc bij dat ene testje...
Trouwens, als ik Vc aanpas in het bios en ik zet het op bvb. 1,75 V, dan geeft Abit EQ een voltage van 1,7V aan, is dit normaal en welke moet ik geloven?
Hier mijn systeem:
AMD 2400XP @ 2400 MHz (12 x 200 @ 1,7V)
Abit NF7-S rev. 2.0 (met laatste bios)
Gainward GeForce 4 Ti4200 Golden sample @ 304/572
2 x 512 MB pc2700 Apacer
2 x 40GB Maxtor
Nu heb ik al geprobeerd de Vc nog wat te verhogen, zonder resultaat, dus ik dacht, het ligt aan de te hoog geclockte 3d-kaart, dus heb ik het AGP voltage wat verhoogt, weer zonder resultaat. Dus dan zou het misschien aan men geheugen kunnen liggen (dat overigens aan 333MHz draait, niet aan 400) en dus heb ik de timings op optimaal gezet en het voltage verhoogt naar 2,7V, voor de veiligheid, maar nog steeds crashed men pc bij dat ene testje...
Trouwens, als ik Vc aanpas in het bios en ik zet het op bvb. 1,75 V, dan geeft Abit EQ een voltage van 1,7V aan, is dit normaal en welke moet ik geloven?