[OC] PCMark 04 niet stabiel te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Hoi tweakers, omdat ik nu eindelijk een serieus coolertje aan men processor heb hangen (Coolermaster Aero7+), dacht ik van eens stevig te gaan overclocken. Dat is me ondertussen al aardig gelukt, zowat alles draait stabiel, behalve Pcmark 2004, die crashed altijd bij die test waar er van die kubusjes naar beneden tuimelen (zoals de ragtroll test bij 3dmark 03). Het scherm flasht dan ff van volledig wit naar wit met gekleurde mozaïek en dan hangt men pc.
Hier mijn systeem:
AMD 2400XP @ 2400 MHz (12 x 200 @ 1,7V)
Abit NF7-S rev. 2.0 (met laatste bios)
Gainward GeForce 4 Ti4200 Golden sample @ 304/572
2 x 512 MB pc2700 Apacer
2 x 40GB Maxtor

Nu heb ik al geprobeerd de Vc nog wat te verhogen, zonder resultaat, dus ik dacht, het ligt aan de te hoog geclockte 3d-kaart, dus heb ik het AGP voltage wat verhoogt, weer zonder resultaat. Dus dan zou het misschien aan men geheugen kunnen liggen (dat overigens aan 333MHz draait, niet aan 400) en dus heb ik de timings op optimaal gezet en het voltage verhoogt naar 2,7V, voor de veiligheid, maar nog steeds crashed men pc bij dat ene testje...
Trouwens, als ik Vc aanpas in het bios en ik zet het op bvb. 1,75 V, dan geeft Abit EQ een voltage van 1,7V aan, is dit normaal en welke moet ik geloven?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Ranzy schreef op 18 januari 2004 @ 12:31:
Hoi tweakers, omdat ik nu eindelijk een serieus coolertje aan men processor heb hangen (Coolermaster Aero7+), dacht ik van eens stevig te gaan overclocken. Dat is me ondertussen al aardig gelukt, zowat alles draait stabiel, behalve Pcmark 2004, die crashed altijd bij die test waar er van die kubusjes naar beneden tuimelen (zoals de ragtroll test bij 3dmark 03). Het scherm flasht dan ff van volledig wit naar wit met gekleurde mozaïek en dan hangt men pc.
Hier mijn systeem:
AMD 2400XP @ 2400 MHz (12 x 200 @ 1,7V)
Abit NF7-S rev. 2.0 (met laatste bios)
Gainward GeForce 4 Ti4200 Golden sample @ 304/572
2 x 512 MB pc2700 Apacer
2 x 40GB Maxtor

Nu heb ik al geprobeerd de Vc nog wat te verhogen, zonder resultaat, dus ik dacht, het ligt aan de te hoog geclockte 3d-kaart, dus heb ik het AGP voltage wat verhoogt, weer zonder resultaat. Dus dan zou het misschien aan men geheugen kunnen liggen (dat overigens aan 333MHz draait, niet aan 400) en dus heb ik de timings op optimaal gezet en het voltage verhoogt naar 2,7V, voor de veiligheid, maar nog steeds crashed men pc bij dat ene testje...
Trouwens, als ik Vc aanpas in het bios en ik zet het op bvb. 1,75 V, dan geeft Abit EQ een voltage van 1,7V aan, is dit normaal en welke moet ik geloven?
Dan is hij kennelijk te hoog geclockt.
Doe eens even een paar uur Prime95 runnen :)

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Zal ik doen. Is Toast ook goed of Cpu burn? Die heb ik namelijk al op men schijf staan. Ik heb ze allebei ook al laten draaien hoor, maar nog geen paar uur...

Verwijderd

laat je vga standaard draaien,,kijk dan of hij het doet,.clock hem dan weer over maar lger dan dat je hem had :9

ps: wat is je stepping van je cpu?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Men stepping, ik heb gewoon eens alles overgeschreven wat er op staat:
AXDA2400DKV3C
T830104L30011
AIXIB0348TPMW

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 13:05:
laat je vga standaard draaien,,kijk dan of hij het doet,.clock hem dan weer over maar lger dan dat je hem had :9

ps: wat is je stepping van je cpu?
Ok, dat was dus gewoon het probleem, dat ik daar zelf niet was opgekomen... Shame on me 8)7
Ben duidelijk nog niet goed wakker. Bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Ranzy schreef op 18 januari 2004 @ 13:19:
[...]

Ok, dat was dus gewoon het probleem, dat ik daar zelf niet was opgekomen... Shame on me 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 13:28 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ranzy schreef op 18 januari 2004 @ 13:19:
[...]

Kan gebeure, wel een lekkere cpu overclock. En ik heb ook dat 3dmark soms blijft hange als vga tehoog geclocked is.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ja, maar het rare is, als ik men cpu niet overclock kan ik men 3d-kaart wel volledig openzwieren en 3dmarken gelijk zot zonder ook maar een crash... En nu kan ik enkel een stabiele 3dmark of pcmark doen als men kaart op standaard kloksnelheid staat (heb net nog wat aan het benchmarken geweest). Ik heb daarnet wel men RAM op 400MHz gekregen (@2,7V) en het zaakje blijft wel redelijk stabiel (hoewel ik nog geen burn-in test heb gedaan, enkel ff memory test van sandra en pcmark & 3dmark2k1) en dat is wel een feest dacht ik zo voor pc2700 van Apacer?
Kan ik men 3d-kaart op een of andere manier nog wat stabiel overclocken?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Heb cpu-burn eens 2 uur laten draaien, zonder foutmeldingen of crashes, dus systeem is wel stabiel te noemen dacht ik. Toch raar van die 3d-kaart...

• Wormaap
  • Nu online
CPU burn zegt vrij weinig over stabiliteit. Download maar eens Prime95. Dat je systeem 2 uur gestresst kan draaien zonder te crashen betekent niet dat'ie stabiel is :P Als je Prime een paar uur kan laten lopen zonder foutmelding wél :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

je kan natuurlijk wel allebei tot het uiterste oc-en,.. maar er word dat wel veel van de voeding verwacht,.wat heb je voor voeding?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik heb een chieftec voeding van 360W, zou dat te weinig zijn?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
FF kicken, zou ik een nieuwe voeding moeten kopen van 450W?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Probleem is bij deze opgelost. Ik heb nu men 4 casefans aangesloten op een 200W voeding die ik uit men oude P233MMX heb gesloopt, deze ligt nu naast men pc (ze paste er niet echt meer in). En nu kan ik men GeForce wel volledig openzwieren qua kloksnelheid. Grote feest!
Pagina: 1