Stille voeding met mooi afgewerkte bedrading

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo,

Volgende maand koop ik een nieuwe Thermaltake kast zonder voeding. Hierdoor ben ik dus op zoek naar een stille voeding (minimaal 300 Watt) met eventueel een regelbare fan. Aangezien de kast aan een kant open is (plexiglas) zoek ik naast een stille voeding ook een voeding waarbij de bedrading mooi is weggewerkt (ingetaped) zodat mijn kast aan de binnenkant geen rommeltje wordt en het aanzien waard is.

Zelf had ik gezien dat Enermax zulke voedingen heeft maar meer merken en/of suggesties zijn nooit kwaad.

Alvast bedankt.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dan moet je je kabels zelf gaan meshen, er loopt nog een actie van mesh op www.inkoopacties.net 30 januari is de laatste ronde

Heeft ook een computer!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik zou persoonlijk ook een Be Quiet kunnen aanraden. :Y) Erg stil, maar ook krachtig, mooi afgewerkt en erg goede kwaliteit :)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.campingonderdedijk.nl/DSCN1017.JPG
Dit is een 450 Watt model met titanium buitenkant (verminderd storingen op het uitgangskanaal en ziet er erg mooi uit: spiegelachtig metaalkleur)

ATX-kabel is al gemeshed, de rest kun je zelf met mesh uit een IA. Dat moet ik zelf ook nog een keertje doen. Da's goed te doen trouwens, want ik heb m'n vorige psu ook al eens gemeshed.

ATX-kabel zelf meshen is iets lastiger, aangezien deze dikker is en veel kabeltjes heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Swop1200 op 18-01-2004 12:32 ]

Verwijderd

Bij de meeste voedingen is alleen de ATX mobo kabel gemeshed. Als je alle kabels gemeshed wilt hebben kun je beter gewoon de beste voeding kopen die bij jouw eisen aansluit en zelf meshen

Titanium buitenkant ter vermindering van storing? Rariteitencabinet/buzzwords :/
De meeste storing komt van de bekabeling zelf af - en zo te zien is die niet eens afgeschermd. Een voeding hoeft niet Tempest safe te zijn...

Voorbeeld van meshed + shielded voedingkabels:
Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/images/Copper%20Shield02.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 12:48 ]

Verwijderd

Tagan voedingen, absoluut super stil aangezien beide fans temperatuurgestuurd zijn, waarbij de outtake constant draaid en de intake pas aanspringt als ie te warm wordt. Er worden hier vele aansluitingen bij gelevered. Zie ook de test: http://www.caseumbau.de/index.php?page=test168/test168

• Swop1200
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:31:
Bij de meeste voedingen is alleen de ATX mobo kabel gemeshed. Als je alle kabels gemeshed wilt hebben kun je beter gewoon de beste voeding kopen die bij jouw eisen aansluit en zelf meshen

Titanium buitenkant ter vermindering van storing? Rariteitencabinet/buzzwords :/
De meeste storing komt van de bekabeling zelf af - en zo te zien is die niet eens afgeschermd...

[afbeelding]
Een stukje uit de handleiding van de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1623.jpg

Ik heb het echter niet zelf nagemeten, want daarvoor ben ik nog teveel electro-n00b ;)
edit:
sorry van de lay-out, maar anders is word de tekst een beetje klein en onduidelijk

Verwijderd

Ja, dat titanium een EMI reducerend effect kan hebben weet ik. Ik begrijp alleen het nut niet om een voedingbehuizing daar mee uit te voeren/anodiseren en al helemaal niet waarom ze dan de kabels unshielded laten. Titanium (tesamen met molybdeen en dergelijke) wordt oa gebruikt bij PC's om te zorgen dat ze niet afgeluisterd kunnen worden (tempest).

Ik heb nog nooit een voeding meegemaakt die niet wilde werken ivm EMI - en gezien de vele modtopics waarbij mensen zelfs een houten behuizing gebruiken en de voeding zonder metalen behuizing verwerken zie ik helemaal het nut niet van een titanium voeding ;)

De enige keer dat ik EMI gerelateerde problemen in mijn voeding had was nadat ik er van die verstelbare Enermax 80mm fans in had gezet. Deze veroorzaakte op de spanningslijnen zoveel storing dat de PC zichzelf uitschakelde. Ik heb dat op 4 andere voedingen (waaronder Q-tec, Enermax, Zalman en Target) nog getest en geen van allen wilde ze ermee werken, alleen een oude 150W AT voeding. Hierbij was het dus EMI over de voedingsdraden en niet via de behuizing. Geen titanium die me hiervan had kunnen redden, alleen een filtercondensator over de fan gaf uitkomst ;)

Overigens vind ik de Be-Quiet maar een herriemaker: tenminste 20dB meer als mijn Q-tec op de luidste stand :/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 15:15 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 14:45

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Tsjah de keuze is zeer groot. Vrijwel elke nieuwe voeding heeft nu een gemeshte ATX kabel. De andere dingen zijn niet standaard.

Thermaltake heeft wel voedingen waarvan alles gemesht is. Ikzelf had mijn kabels ook eerst gemesht zag er inderdaad netjes uit, alleen waren mijn molex connectoren een stuk losser geworden, ze gingen sneller los. En ook heb ik een keer kortsluiting gehad in een molex. Dus dat is niet zo leuk.

Zelf heb ik sinds kort een nieuwe levicom 500 watt. Mooi ding, en fans kun je terugdraaien tot absoluut onhoorbaar.
maja ik zou zeggen ga eens in de winkel kijken dan krijg je het beste beeld.

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 12:49
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:31:

De meeste storing komt van de bekabeling zelf af - en zo te zien is die niet eens afgeschermd. Een voeding hoeft niet Tempest safe te zijn...

[afbeelding]
er staat in die handleiding over die voeding dit :

All be quiet! power supplies are provided with a titanium surface...

Waaruit ik opmaak dat alleen het oppervlak van titanium is, en niet de hele voeding..:9 (correct me i'f wrong)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik zou liever zeggen dat de keuze zeer beperkt is.
De meeste voedingen zijn namelijk niet stil :|
Hier vindt je er een paar:
http://www.silentmaxx.de/nt_prosilence_auswahl_fan.php

De datasheet van Be Quiet geeft zelfs aan dat de fan onder load tot de 32dB komt.

[ Voor 19% gewijzigd door kutkip op 18-01-2004 14:43 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Persoonlijk ben ik ook wel fan van de Antec voedingen. Ze zijn behoorlijk stil, te krijgen in verschillende vermogens (350, 430, 480, 530) en zijn niet al te duur.
Je zult wel even de rest van de kabels moeten meshen, maar dat is bij vrijwel elke voeding het geval.

You can't have everything. Where would you put it?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Deze kost wel wat meer geld...en de kabels zul je zelf in moeten tapen, maar ik heb mijn oor er tegenaan gehouden in ik kon met moeite geluid horen bij mijn Nexus 3500 :)
Dit met name dankzij een 12 cm fan die aan de binnenkant van de systeemkast zit.
Ben er zelf erg tevreden over!

http://www.nexustek.nl/nx3500.htm

public void ik()

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
REDFISH schreef op 18 januari 2004 @ 14:11:

Thermaltake heeft wel voedingen waarvan alles gemesht is.
Dat is inderdaad de enige die ik voorlopig ben tegengekomen waarvan alles gemesht is.

• Swop1200
Iceszz schreef op 18 januari 2004 @ 14:19:
[...]

er staat in die handleiding over die voeding dit :

All be quiet! power supplies are provided with a titanium surface...

Waaruit ik opmaak dat alleen het oppervlak van titanium is, en niet de hele voeding..:9 (correct me i'f wrong)
offtopic:
Zie: foto en scan van de handleiding. Buitenkant van de voeding is dus van titanium.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
Heb zelf ook een Be Quiet (400W als ik het goed heb) en ben daar erg tevreden mee. Dat titanium heeft niet bijzonder veel nut lijkt me, maar het staat wel leuk.. :P
De voeding veroorzaak iig geen storing bij andere apparatuur (TV e.d.), wat bij m'n Qtec voeding wel een beetje het geval was.

Verder vind ik de casefanconnectors wel handig. Ik heb deze aangesloten op de vaste casefan van m'n Chieftec behuizing en op de fan van de Zalman Heatpipe GPU cooler. Beide draaien nu vrijwel onhoorbaar.
De voeding zelf is trouwens ook erg stil, maar ik heb nog niet geprobeerd m'n systeem maximaal te belasten.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

wow die Be Quiet voeding is echt stil.
ik heb hem net in gebouwd en hoor bijna niets.

super _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
misschien zijn de voedigen van enermax iets voor, ik heb zelf een 350 watt versie waarbij je zelf de fan handmatig kan regelen

omdat ik waterkoeling in mijn pc heb zit er nog maar 1 fan in voor de hd's die fan staat op 7 volt en komt ruim boven mijn voeding uit

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb sinds vandaag ook een nieuwe voeding, ook zo'n Be Quiet! maar dan de 520Watt versie ervan. Ik moet zeggen dat ie vrij stil is, en de kwaliteit is erg goed. Bij deze versie zit de 2e fan trouwens niet onderaan maar achteraan.
Pagina: 1