Toon posts:

[mobo] hdd/fdd controller kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een probleem, als ik mijn floppy drive aansluit op mijn moederbord krijg ik de error "fdc error press f1" (floppy disk controller) Ik heb verschillende kabels en floppy drives gebruikt maar het probleem blijft zich voordoen.

Nu heb ik sinds een tijdje problemen met mijn hdd (maxtor 80GB), het bios wou deze vaak niet pakken, na een paar keer rebooten wel,
Nu heb ik een nieuwe gekregen, een Seagate 120GB en nu heb ik ook erg vaak dat het bios hem niet wil pakken,

Zou dit probleem aan mijn IDE/FDD controller op mijn moederbord liggen?

Hardware,

Hardware staat onderaan, behalve mij harde schijf die nu een 120gb is, als het type nummer van belang is kan ik deze nog wel opzoeken..

Alvast bedankt!

Verwijderd

Kom er eerst maar eens achter waarom je diskettedrive het niet doet... Zijn de kabels wel goed aangesloten?

OM Faq: IDE brak al nagelopen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:04:
Kom er eerst maar eens achter waarom je diskettedrive het niet doet... Zijn de kabels wel goed aangesloten?

OM Faq: IDE brak al nagelopen?
Ik heb verschillende (werkende) drives gebruik, ook verschillende kabels. wel goed aangesloten, allemaal fool-proof en de goede kant aangesloten. ( alles mogelijk geprobeerd )

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Staat de hele mikmak in je BIOS wel goed?
Ik heb op een dell-bak waarvan de FDC controller op een raadselachtige manier is overleden de FDC gewoon uit gegooit in de BIOS.

Check it out, en check ff de links van BalusC hierboven...

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.