Hoi iedereen,
Ik heb het volgende probleem. Op mijn webserver (oude laptop
Slackware 9) voerde ik vanuit een PHP script de volgende query uit :
Tijdens het uitvoeren van de query schee opeens mysql er mee uit. Toen ik controleerde of het process nog draaide stond mysql er niet meer tussen. Waneer ik nu mysqld_safe probeer te starten krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb wat in de ronte gegoogeld en kwam dit tegen:
alvast bedankt
[EDIT]
Ik kijk net naar /var/run maar zie hier geen PID file van Mysql , en de dir mysql die er wel staat is leeg.
Ik heb het volgende probleem. Op mijn webserver (oude laptop
code:
1
2
3
| $query = "SELECT id , titel , genre , jaar , locatie , url FROM `dvds` WHERE titel LIKE '%$titel%' AND genre LIKE '%$genre%' AND jaar LIKE '%$jaar%' AND locatie LIKE '%$locatie%' AND id = $id ORDER BY '$order' $sequence"; |
Tijdens het uitvoeren van de query schee opeens mysql er mee uit. Toen ik controleerde of het process nog draaide stond mysql er niet meer tussen. Waneer ik nu mysqld_safe probeer te starten krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@merlin:~# mysqld_safe Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql /usr/bin/mysqld_safe: line 343: 23982 Killed $NOHUP_NICENESS $ledir/$MYSQLD $defaults --basedir=$MY_BASEDIR_VERSION --datadir=$DATADIR $USER_OPTION --pid-file=$pid_file --skip-locking >>$err_log 2>&1 Number of processes running now: 0 040118 11:35:21 mysqld restarted |
Ik heb wat in de ronte gegoogeld en kwam dit tegen:
Dus nu zit ik te twijfelen of ik met de hand het PID bestand kan (moet) verwijderen en zo ja waar hij staat. Weten julie of dit kan / slim is en waar ik hem kan vinden$pid_file # This is removed if normal shutdown
[EDIT]
Ik kijk net naar /var/run maar zie hier geen PID file van Mysql , en de dir mysql die er wel staat is leeg.
code:
1
2
3
| root@merlin:/var/run# ls cardmgr.pid inetd.pid klogd.pid pcmcia-scheme samba/ syslogd.pid httpd.pid iptraf/ mysql/ proftpd/ sshd.pid utmp |
[ Voor 41% gewijzigd door G F0rce 1 op 18-01-2004 12:03 . Reden: Extra info ]
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin