[MYSQL] $PID file verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hoi iedereen,
Ik heb het volgende probleem. Op mijn webserver (oude laptop ;) Slackware 9) voerde ik vanuit een PHP script de volgende query uit :
code:
1
2
3
$query = "SELECT  id , titel , genre , jaar , locatie , url FROM  `dvds` WHERE titel
 LIKE '%$titel%' AND genre LIKE '%$genre%' AND jaar LIKE '%$jaar%' AND locatie 
LIKE '%$locatie%' AND id = $id ORDER BY '$order' $sequence";

Tijdens het uitvoeren van de query schee opeens mysql er mee uit. Toen ik controleerde of het process nog draaide stond mysql er niet meer tussen. Waneer ik nu mysqld_safe probeer te starten krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@merlin:~# mysqld_safe
Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql
/usr/bin/mysqld_safe: line 343: 23982 Killed                  $NOHUP_NICENESS 
$ledir/$MYSQLD $defaults --basedir=$MY_BASEDIR_VERSION --datadir=$DATADIR
 $USER_OPTION --pid-file=$pid_file --skip-locking >>$err_log 2>&1

Number of processes running now: 0
040118 11:35:21  mysqld restarted

Ik heb wat in de ronte gegoogeld en kwam dit tegen:
$pid_file # This is removed if normal shutdown
Dus nu zit ik te twijfelen of ik met de hand het PID bestand kan (moet) verwijderen en zo ja waar hij staat. Weten julie of dit kan / slim is en waar ik hem kan vinden :? alvast bedankt

[EDIT]
Ik kijk net naar /var/run maar zie hier geen PID file van Mysql , en de dir mysql die er wel staat is leeg. :|

code:
1
2
3
root@merlin:/var/run# ls
cardmgr.pid  inetd.pid  klogd.pid  pcmcia-scheme  samba/    syslogd.pid
httpd.pid    iptraf/    mysql/     proftpd/       sshd.pid  utmp

[ Voor 41% gewijzigd door G F0rce 1 op 18-01-2004 12:03 . Reden: Extra info ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06
Die kun je gewoon verwijderen. Waarschijnlijk staat hij in /var/run.

Had je edit nog niet gezien.. Probeer die pid file eens op de volgende manier te vinden:

find / -name mysql.pid

Heeft slackware trouwens een sysvinit? zo ja, dan zou je eens kunnen proberen om iets in de trend van
/etc/init.d/mysql stop
uit te voeren.

[ Voor 66% gewijzigd door Jelmer op 18-01-2004 12:09 ]

• G F0rce 1
Hmm , zoals ik in mijn edit zij, inde de map var/run staat volgens mij geen .pid file die bij MYSQL hoort. Als ik mysql restart maakt hij in de dir /mysql wel een .sock bestand aan.

[EDIT]
Ik vind net ook nog ergens dat het Pid file van MYSQL /var/run/monit.pid zou moeten zijn. Niet dat deze bij mij bestaat maar daar zal ik zo ook even een find op uitvoeren.

[ Voor 34% gewijzigd door G F0rce 1 op 18-01-2004 12:16 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Softwareprobleem -> Software Algemeen

Professionele website nodig?

• G F0rce 1
Niks gevonden ik heb hem nu wel zover dat hij start maar hij blijft op de gok herstarten wanneer het hem uitkomt, lijkt. Ik heb mysql al opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft :? .
code:
1
2
3
4
root@merlin:~# kill -9 28101
root@merlin:~# mysqld_safe &
[1] 28191
root@merlin:~# Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql

Dat is de plek waar hij blijft hangen. Hierna volgt soms een herstart of een melding mysql_safe ended. Is er mischien iets stuk in de tabellen van Mysql ?

[EDIT]
Het volgende gebeurt dus nar de bovenstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@merlin:~# mysqld_safe &
[1] 28191
root@merlin:~# Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql
/usr/bin/mysqld_safe: line 343: 28207 Killed                  $NOHUP_NICENESS 
$ledir/$MYSQLD $defaults --basedir=$MY_BASEDIR_VERSION --datadir=$DATADIR 
$USER_OPTION --pid-file=$pid_file --skip-locking >>$err_log 2>&1

040118 21:09:43  mysqld restarted

[ Voor 35% gewijzigd door G F0rce 1 op 18-01-2004 21:18 ]

• Jelmer
Daar kun je heel eenvoudig achter komen. In /var/lib/mysql staan je databases, laat alleen /var/lib/mysql/mysql in die dir staan en de rest even naar elders verplaatsen. Daarna plaats je ze een voor een weer terug, net zo lang totdat ie niet meer start.

• G F0rce 1
hmmm zou het niet kunnen dat het juist in die mysql tabllen zit? Ik heb in die map ook een bestand <naamvandersever>.pid . In het errorlog is het volgende aangegeven
code:
1
2
3
4
5
040118 21:23:08  mysqld restarted
040118 21:23:18  InnoDB: Started
/usr/libexec/mysqld: ready for connections.
Version: '4.0.17'  socket: '/var/run/mysql/mysql.sock'  port: 3306

Ziet er volgens mij niet uit als een error :? ! En toch gaat hij daarna weer opnieuw starten.

• G F0rce 1
Hmm niemand?
Heb inmiddels verschillende reinstalls gedaan via slapget maar ik heb het idee dat dit niet helpt. Op dit moment zit ik nog steeds met de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
6
root@merlin:/var/run# mysqld_safe
Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql
/usr/bin/mysqld_safe: line 343: 32113 Killed                  $NOHUP_NICENESS $ledir/$MYSQLD
 $defaults --basedir=$MY_BASEDIR_VERSION --datadir=$DATADIR $USER_OPTION 
--pid-file=$pid_file --skip-locking >>$err_log 2>&1
040119 20:30:00  mysqld ended

• Jelmer
Dan kun je altijd nog proberen die mysql database zelf even te verplaatsen en te vervangen door eentje van een clean install.

• G F0rce 1
Ja wil ik maar waar kom ik er aan één van een clean install daar zit ik nu even mee :)

• G F0rce 1
Had ik inderdaad zelf ook wel even op kunnen zoeken O-) . Maar jammer genoeg hielp het niks :/ . Nog steeds zelfde probleem ook na menig reinstall. Mischien dat ik de source eens zelf moet compilen dat inplaats van via slapt-get te installeren. Verder weet ik het ook niet meer. De PID-file wordt inmiddels wel aangemaakt maar daar staat een nummer in van een proces dat ik niet zie via ps -aux :? Zou het hier aan kunnen liggen ?

Pagina: 1