Toon posts:

Drive-letters in S-ATA/RAID modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus 2 x seagate 120 gb. (S-ATA) op asus A7V600 moederbord geplugd, en in RAID draaiend.. :P Werkt prima, mooi, en geruisloos.. Nu is alleen het vervelende dat WinXP automatish drive letter I:\ assignt.. Jammer genoeg kan je dus niet de drive letter van een bootable driver veranderen (heb het al geprobeerd in Windows Disk Management...) Heb ook géén zin in partitioning of wat dan ook.. Weet iemand anders nog een oplossing??

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-03 11:07
Je bedoelt dat je je I nu als C wil hebben? dat is mogelijk. Maar wel oppassen:
Dit is voor windows XP:

1. Zorg dat je administrator bent

2. Start regedit.exe

3. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINES\SYSTEM\MountedDevices
Zoek de letter welke je wilt veranderderen.
Bijv. Maak van de \DosDevices\C: de Z
Maak van van de \DosDevices\L: de C
Maak dan van de \DosDevices\Z: de L

4. Sluit regedit af en restart windows.

Nu zijn je C en L omgedraaid.

Dit is niet zonder risicos. Als je het namelijk verkeerd doet dan start je winXp niet meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door pietvs op 18-01-2004 11:38 ]

System Specs - Homepage

Verwijderd

Topicstarter
Oh oké.. Neem wel aan dat L: eigenlijk I: betekend? Ik ga het er gewoon op wagen, het is niet zo'n probleem, als ik XP ff er opnieuw op moet gooien, neemt toch maar 20 mins. van m'n tijd in... Bedankt!!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb je nog meer drivers aan je normale ide poorten?
of misschien een cardreader aan je usb poort?
zowiezo, moet je ervoor zorgen dat alleen je raid array aangesloten is en eventueel cdrom voor je cd'tje :P. Zo werkt het bij mij iig.
als ik mn mp3 schijf per ongeluk aangesloten laat op ide1, dan wordt dat mijn C :(
en dan pas komt mijn raid array.

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-03 11:07
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:22:
Oh oké.. Neem wel aan dat L: eigenlijk I: betekend? Ik ga het er gewoon op wagen, het is niet zo'n probleem, als ik XP ff er opnieuw op moet gooien, neemt toch maar 20 mins. van m'n tijd in... Bedankt!!
Jups, en was het gelukt?

System Specs - Homepage

Pagina: 1