Windows IRC scripts draaien onder linux (Debian)

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:53
Ik heb een flink aantal scripts in m´n mIRC gemaakt onder Windows. Nou werken deze nu dus alleen als ik online ben op mIRC maar beneden in de kelder heb ik een linux server draaien op Debian.

Nou wil ik deze scripts dus op een linux IRC client draaien, die dus ook die windows scripting ondersteund. Ik ben niet op zoek naar een eggdrop o.i.d want daar kan ik niet echt voor scripten en ik heb ook niet de tijd om dat te gaan leren.

Verder weet ik wel dat zoiets bestaat want een maat van mij heeft dit ook ooit gehad, maar hij is de naam en het programma alweer kwijt.

Ook handig is om te weten dat ik op die linux bak géén X (grafische omgeving) draai. Iemand hier die mischien weet hoe deze client heet, en een linkje zou nog mooier zijn :)

alvast bedankt!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
irssi is je vriend als je vanaf de terminal wilt ircen (er zijn ongetwijfeld nog wel een paar cli clients), je kunt dan echter niet scripten voor zover ik weet :)

verder - wat voor scripts heb je zoal gemaakt dan? wellicht zijn ze eenvoudig om te zetten naar bijvoorbeeld perl (wat clients vaak wel ondersteunen) als je die taal beheerst.

• m33p
Mja het zijn voornamelijk kick / ban scripts, en dan met access levels. Ook dingetjes voor topic te restoren en van dat spul. Gewoon een simpel chan botje....

Het kan vast wel omgezet worden naar perl of een eggdrop ofzo, maja ik wil hem nog wel wat uitbreiden en ik heb geen tijd om nog een taal erbij te gaan leren :/

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
mirc met gans nonamescript draaide hier uitstekend onder wine, ik zou het gek vinden als die van jou dat niet deden dan

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• m33p
Maar daar is X voor nodig of niet? En dat draait ik niet op m´n server

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Gewoon alles omzetten in TCL/Perl... Dat zal je echt handmatig moeten doen :P
Pagina: 1