Toon posts:

Geen Scansoftware bij Microtek scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar zag geen oplossing.
Bij mijn scanner is geen software geleverd.
Dus ik denk geen probleem even drivers en software downloaden, nu heb ik dit gedownload: http://download.microtek.de/pcfiles/SW/sw260ml.exe
Enige wat geinstalleerd wordt zijn de drivers, maar ik heb helemaal geen programma waarmee ik daadwerkelijk kan scannen :/

De fabrikant zou toch gewoon de software moeten ondersteunen of heb ik dat verkeerd?

Ik heb een Phantom 336CX en gebruik XP.
Bestaat er (teken) software dat gebruik kan maken van de drivers van mijn scanner zodat ik kan scannen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Met Windows XP is het standaard mogelijk om te scannen, sterker nog, ik installeer niet eens een driver/programma ervoor. Als je een scanknop op je scanner hebt zitten moet je daar eens op drukken, als het goed is komt er dan een programma tevoorschijn waarmee je kan scannen. Werkt erg makkelijk :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is erg mooi! Ik houd net als jij van ingebakken software, bespaart moeite inderdaad. Ik heb alleen geen knopje kunnen vinden op mijn scanner :|
Zou je zo kunnen zeggen hoe ik de "scanwizard" in XP handmatig kan opstarten?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Ik heb momenteel geen scanner aangesloten staan, maar ik denk dat je het gewoon in Configuratiescherm » Scanners & Camera's moet kunnen vinden.

Dit stond er in de Help:
Als u direct vanuit de camera wilt werken, klikt u op de eerste pagina van de wizard Scanner en camera op ervaren gebruikers.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in config scherm gekeken onder scanners & cameras, de enige optie die ik hier zie staan is bij properties: "test scanner or camera" en onder een ander tabblad staat "go button press" als 'event', maar mijn scanner heeft geen go button :(
Ik kan nog steeds niet scannen. In windows help staat dat je naar properties moet en dan de instructies moet volgen, maar ik zie dus alleen "test scanner or camera"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 13:02 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Misschien ff een mailtje sturen naar Microtek waarin je de situatie uitlegt. Lijkt me redelijk dat ze een vervangende CD opsturen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
open gewoon je favoriete beeldbewerkprogramma, bijv. paint shop pro. Kies dan in het menu ergens voor 'import' en 'aquire' (evt. nog voor twain kiezen). Dan krijg je als het goed is een mooi programmaatje om te scannen naar je beeldbewerkingsprogramma :)

[edit] en dat standaard scan programmataje van XP (kun je verder niet zoveel mee) is volgens mij g ewoon te vinden bij 'my computer'.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 18-01-2004 13:18 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Palomar schreef op 18 januari 2004 @ 13:14:
open gewoon je favoriete beeldbewerkprogramma, bijv. paint shop pro. Kies dan in het menu ergens voor 'import' en 'aquire' (evt. nog voor twain kiezen). Dan krijg je als het goed is een mooi programmaatje om te scannen naar je beeldbewerkingsprogramma :)

[edit] en dat standaard scan programmataje van XP (kun je verder niet zoveel mee) is volgens mij g ewoon te vinden bij 'my computer'.
Misschien dat het komt omdat ik voor mijn scanner wel een goed werkende scansoftware heb. Maar als ik vanuit Paint Shop Pro of Photoshop wil scannen, dan start de software de frontend van mijn scanner op. En doet het niet zelf.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook een Mustek scanner staan, maar niet dezelfde. Maar met mijn scanner gebruik ik ook gewoon de Mustek drivers van het net en is er ook geen knop aanwezig. Ik kan gewoon met Imaging, wat standaard in Windows zit, gaan scannen.
Als het goed is hebben die drivers van Mustek de TWAIN drivers geinstalleerd, die hierbij nodig zijn. Dan krijg je idd. een leuk programmatje wat bij die TWAIN drivers hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Okej ik heb een oplossing gevonden. Bij Microsoft Office hulpprogramma's wordt een programma geleverd: Microsoft Scanning

"Documenten met meerdere pagina's scannen en tekst herkennen in afbeeldingsbestanden met Microsoft Office Document Scanning. "

:)

Bedankt voor de reacties

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23
Photoshop:
File -> Import -> WIA....

Zo hebben PSP, ACDSee en weet ik veel hoeveel grafische programma's een dergelijke functie. Op die manier krijg je gewoon het standaard WIA (denk dat het iets van Windows Image Acquisition betekend ofzo) scherm voor je neus en dan kun je scannen. Dit is alleen in Windows XP dacht ik. De rest werkt met TWAIN (Technology Without An Interesting Name). Anyways in XP heb je dus geen scanner software nodig, dat is al ingebouwd. In eerdere versies van Windows kan het zijn dat je wel een driver nodig hebt.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Zeker vaag als je een scanwizard download en geen wizard krijgt.
Ik heb even gekeken op de site en nu bezig even de file te downloaden, maar hij is 7,15 mb.

Weet je zeker dat er bij je start->programma's geen menuutje bij is gekomen waaruit blijkt dat er iets nieuws is geinstalleerd?

edit:

Bij installatie krijg ik te zien dat het hier wordt geinstalleerd.

start-> programma's->Microtek ScanWizard for Windows

hier ook niets?

[ Voor 23% gewijzigd door Eichii op 18-01-2004 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schmoove schreef op 18 januari 2004 @ 13:31:
Photoshop:
File -> Import -> WIA....

Zo hebben PSP, ACDSee en weet ik veel hoeveel grafische programma's een dergelijke functie. Op die manier krijg je gewoon het standaard WIA (denk dat het iets van Windows Image Acquisition betekend ofzo) scherm voor je neus en dan kun je scannen. Dit is alleen in Windows XP dacht ik. De rest werkt met TWAIN (Technology Without An Interesting Name). Anyways in XP heb je dus geen scanner software nodig, dat is al ingebouwd. In eerdere versies van Windows kan het zijn dat je wel een driver nodig hebt.
Inmiddels werkt het, XP gebruikt de utility van de fabrikant om te scannen. Deze bieden geen optie om te scannen behalve een test. Bij office hulpprogramma's zit scan software. Dat werkt prima, net getest :)
Eichii schreef op 18 januari 2004 @ 13:32:
Zeker vaag als je een scanwizard download en geen wizard krijgt.
Ik heb even gekeken op de site en nu bezig even de file te downloaden, maar hij is 7,15 mb.

Weet je zeker dat er bij je start->programma's geen menuutje bij is gekomen waaruit blijkt dat er iets nieuws is geinstalleerd?

edit:

Bij installatie krijg ik te zien dat het hier wordt geinstalleerd.

start-> programma's->Microtek ScanWizard for Windows

hier ook niets?
Nee microtek is erg slecht op dit gebied. Scanners zijn echt goedkoop, maar support mag je vergeten. Als je het programma installeert krijg je in je start menu:
-readme
-help
-scanner test (test of je scanner goed is aangesloten)
-swissknife (krijg je info te zien over je scanner)
-swissknife help

allemaal leuk, maar je kan er dus totaal niets mee, behalve je scannersnelheid bepalen en kijken of je parallele poort nog wel werkt 8)7

Gelukkig biedt Microsoft Office wel prof ondersteuning en ook diverse tekenprogramma's. Imaging van Microsoft werkt erg prettig daar blijf ik bij :)
Pagina: 1