Toon posts:

Asus p4p800 piep

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p4p800 moederbord en bij elk scherm dat 'uppopt' (bijv. winrar) krijg ik een piep te horen. Heel irritant. Heb al ff gezocht, maar krijg alleen dingen te lezen over usb apparaten als oorzaak. Dat is hier dus niet het geval.
Kan ik de piep uitschakelen?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 20:05
geen idee :(

Mobo drivers meschien ....

dat rotboxje lostrekken ?? })

is je geluidskaart wel geinstalleerd ????

maar geef aub wel wat meer informatie over je pc enzo ... wil je echt dat het opgelost word

en Lees de FAQ en Kijk in je Mobo Manual !

[ Voor 144% gewijzigd door NomadTitan op 18-01-2004 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
geluidskaart is onboard

systeem: p4p880, P2.8HT, twinmos 2 x512MB, dvd writer, matrox g450

drivers mobo, bios is laatste versie.

In manual staat er niets over

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 11:06 ]

• NomadTitan
:? ik heb Geen idee ..... wat het zou kunnen zijn , ben niet ervaren met die mobo's sorry kan je niet verder helpen :'(

Verwijderd

Voeding waarschijnlijk niet goed had het hier ook

Verwijderd

wat maken mensen de laatste tijd goede en vooral duidelijke openings zinne he? 8)7
haal gewoon het speakertje los van je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
voeding is prima, das het probleem niet. Piept af en toe als pop upje komt. Verder heb ik niet zo heel zin om dingen van m'n mobo af te gaan trekken.

Verwijderd

ik heb die mobo ook en ik was de problemen (diezelfde problemen en steeds uitvallen van het systeem, melding "overclocking failed etc. ") ermee zo zat dat ik sinds vorige week een abit is7-e in huis heb gehaald. alles weer opnieuw in elkaar gezet en guess what: m'n systeem valt nog steeds om de 4 uur uit :(
ik heb een nexus 350w en begin nu zo langzamerhand te geloven dat het daaraan moet liggen

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat piept er eigenlijk? Je interne speaker, of krijg je een piep te horen over je geluidskaart?
In het laatste geval, dan staat er in je windows sound scheme gewoon ingesteld dat hij bij het maximaliseren, of bij menu popup, of bij open program een geluidje ingesteld. Gewoon even in je control panel bij sound and audio devices op het tabblad sounds kijken of er niets vreemds tussen staat. Makkelijkst is om daar de default sound scheme te laden...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

ik heb het zelfde moederbord heb ik ook gehad dat die zij dat ie overgeclokt was (is) maar dat ligt aan dat je in je bios je AI overclock gebreukt dat moet je eigenlijk niet doen krijg problemen mee.
maar van jou probleem is denk iets anders denk dat het niet ligt aan je voeding maar aan een progamma denk ik?
welke OS systeem heb je en welke tools van je moederbord heb je geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
windows XP, tools installed: lan driver, usb driver.

Hij piept alleen als er een popupje verschijnt waarbij je ja of nee moet kiezen of waarbij je op OK moet klikken. Lijkt me echt iets software matig en niets met voeding of hardware conflicten te maken

Verwijderd

adaware downloaden kijk voor spyware! denk ik dat het daar aan ligt.
maar kan ook van niet maar zeer waarschijnlijk vooral met popup waar ja o f nee moet opklikken.
scan voor virussen! kan dus ook alle updates voor windows xp en de rest van de updates.

Verwijderd

Vervang gewoon je voeding je zult zien dat het werkt

• NomadTitan
of niet...... en dan ? :)

Verwijderd

Heb er hier drie voorbij zien komen met dezelfde ziekte en het was alledrie de voedings 3.3 volt die er uit lag. :-)

Als je met die dingen op internet zal of in wat dan ook steeds als er een korte CPU stoot nodig was hoorde je dat vervelende Tuutje

Verwijderd

Topicstarter
Ja prima dat in die gevallen de voeding het probleem was, maar hier heb ik dus niet bij elke cpu stoot een piep. Alleen een piep indien er bijv. een nieuwe mail binnen is gekomen. Dan piepje. Ook als keuze gemaakt moet worden. Bijv. met quickpar: controleren en dan komt piep, schermpje wel of niet repairen.

Verwijderd

Gebruik je een oem cooler dan volgt hier de oplossing (99%). Verwijder retainer (zwart kunststof) aan de onderzijde van het bord zitten vier vierkante soldeer eilandjes bij elkaar. Gebruik desoldeer om deze te ontdoen van tin. Bij het bevestigen van de cooler veroorzaakt een van deze eilanden sluiting met een eilandje in de naast liggende koperbaan.

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
nope, zalman koeling

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

waarom denk je dat het aan je moederbord ligt en niet ergens anders aan? ik heb ook een p4p800 en ik heb er nog nooit problemen mee gehad

Makerij Hofman

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 11:30:
ik heb die mobo ook en ik was de problemen (diezelfde problemen en steeds uitvallen van het systeem, melding "overclocking failed etc. ") ermee zo zat dat ik sinds vorige week een abit is7-e in huis heb gehaald. alles weer opnieuw in elkaar gezet en guess what: m'n systeem valt nog steeds om de 4 uur uit :(
ik heb een nexus 350w en begin nu zo langzamerhand te geloven dat het daaraan moet liggen
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:06:
Heb er hier drie voorbij zien komen met dezelfde ziekte en het was alledrie de voedings 3.3 volt die er uit lag. :-)

Als je met die dingen op internet zal of in wat dan ook steeds als er een korte CPU stoot nodig was hoorde je dat vervelende Tuutje
Da's waar. Een kennis van mij had ook zo'n rare ondefinieerbare piep uit zijn Asus mobo.
Uiteindelijk bleek de 3.3 volt lijn te zijn die rond de 2,9 en 3.0 volt schommelde. Zijn voeding was van Nexus. Na omruil waren de problemen (piep) opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
mmmmmmmmm

heb dus dezelfde voeding (Nexus 350 special edition). Probeerde het net al te controleren. Voeding van m'n oude comp erin, alleen toen wilde die niet opstarten. denk dat die voeding het niet trok. Nu weer nexus voeding erin. Ik heb ook nog probleem met videokaart. Er zijn steeds horizontaal lopende lijnen zichtbaar in het beeld. Deze verspringen. Dit wordt erger wanneer de CPU werk te doen heeft.
Nu ga ik denken dat dit misschien ook voeding probleem is. Videokaart werkte in vorige systeem namelijk prima (matrox g450)

Bestaat er een progje om voltages te controleren?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 17:16 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb ook nog probleem met videokaart. Er zijn steeds horizontaal lopende lijnen zichtbaar in het beeld. Deze verspringen. Dit wordt erger wanneer de CPU werk te doen heeft.
Definitely een voedingprobleem.
Bestaat er een progje om voltages te controleren?
Probeer het gewoon eens met Speedfan. www.almico.com/speedfan.php

[ Voor 5% gewijzigd door koraks op 21-01-2004 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
gecontroleerd ...en....

schommelt tussen de 3.31 en 3.36 volt. Pieken en dalen.
Kunnen die schommelingen nog of horen die niet voor te komen?

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
(3.36-3.30)/3.30= 1.8% valt ruim binnen de 10% (de toegestane marge) dit zou geen probleem moeten zijn
Pagina: 1