Probleem:
Ik heb een email server opstaan met Postfix. Email laat ik ophalen door fetchmail. Als het goed is moet die hem weer afleveren bij Postfix die de email door Procmail in de goede dir laat zetten. Toch?
Email wordt opgehaald, maar is dan niet meer terug te vinden. Is "weg".
Ik ben een zeer beginnende Linux gebruiker. deze opzet werkte op een testpc en weigert nu te werken. (Ik heb de testpc met mn stomme kop leeg gemaakt.)
Ik heb veel gezocht maar kan niet de oplossing vinden.
Volgens mij staan de user-rights goed maar ik ben redelijk desperado en kan niet vinden waar het aan ligt.
Config files:
/etc/postfix/main.cf
In /etc/mailname staat hetzelfde als bij myhostname in main.cf
In de userdir staan de volgende files:
.procmailrc
.fetchmailrc
Fetchmail werkt. Als ik als user fetchmail intype krijg ik:
Volgens mij werkt fetchmail nu wel. De pop-box is hierna (als er wat in staat) ook leeg.
Wat gaat er verkeerd en waarom komt mn email niet in de home/Maildir terecht?
Ik heb een email server opstaan met Postfix. Email laat ik ophalen door fetchmail. Als het goed is moet die hem weer afleveren bij Postfix die de email door Procmail in de goede dir laat zetten. Toch?
Email wordt opgehaald, maar is dan niet meer terug te vinden. Is "weg".
Ik ben een zeer beginnende Linux gebruiker. deze opzet werkte op een testpc en weigert nu te werken. (Ik heb de testpc met mn stomme kop leeg gemaakt.)
Ik heb veel gezocht maar kan niet de oplossing vinden.
Volgens mij staan de user-rights goed maar ik ben redelijk desperado en kan niet vinden waar het aan ligt.
Config files:
/etc/postfix/main.cf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| command_directory = /usr/sbin daemon_directory = /usr/lib/postfix program_directory = /usr/lib/postfix smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Debian/GNU) setgid_group = postdrop biff = no # appending .domain is the MUA's job. append_dot_mydomain = no myhostname = ******.nl # Mijn domein geleverd door mn provider. alias_maps = hash:/etc/aliases alias_database = hash:/etc/aliases myorigin = /etc/mailname mydestination = *****, debian, localhost.localdomain, localhost # ***** = mn hostname relayhost = ***.******.nl #smtp server van mn provider. mynetworks = 10.0.0.0/24 mailbox_command = /usr/bin/procmail ##vul dit al in voor procmail !! mailbox_size_limit = 0 recipient_delimiter = + |
In /etc/mailname staat hetzelfde als bij myhostname in main.cf
In de userdir staan de volgende files:
.procmailrc
code:
1
2
3
4
5
6
7
| PATH=/usr/bin:/bin:/usr/local/bin MAILDIR=$HOME/Maildir #in de Maildir voor courier zetten DEFAULT=$MAILDIR/new #in de Maildir voor courier zetten PMDIR=/tmp/procmail LOGFILE=/var/log/procmail LOGFILE=$HOME/procmail.log VERBOSE=on |
.fetchmailrc
code:
1
2
| poll pop.******.nl proto pop3 user "********" pass "********" |
Fetchmail werkt. Als ik als user fetchmail intype krijg ik:
code:
1
| fetchmail: No mail for **** at pop.*****.nl |
Volgens mij werkt fetchmail nu wel. De pop-box is hierna (als er wat in staat) ook leeg.
Wat gaat er verkeerd en waarom komt mn email niet in de home/Maildir terecht?
[ Voor 3% gewijzigd door BCM op 18-01-2004 10:04 ]
Cedo Nulli