Toon posts:

[Winamp5] playback-hotkeys disabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Winamp5 i.s.m. Windows Media Edition geeft mij het probleem dat mijn playback hotkeys niet meer werken (Z,X,C,V,B). Zeer irritant, want nu werkt mijn Logitech keyboard niet meer, welke hieraan gelinked is...

Diverse processen beëindigen geeft ook geen resultaat, het is dus niet een programma welke de hotkeys disabled. In Safe Mode werken ze wel.
Ook in Winamp 2 werk het niet. Tevens kan ik Winamp niet opstarten met mijn "Play" knop op mijn toetsenbord.

Raar......iemand een idee?

Verwijderd

Heb je een logitech I-Touch? Zou mooi zijn:

Winamp5 wordt niet direct ondersteund door keyboards met media-controls. Hiervoor heeft Logitech echter een patch uitgebracht waarmee Winamp ondersteund wordt. Deze patch kun je hier downloaden: ftp://ftp.logitech.com/pu...s/itouch/itouch_patch.exe

Werkt het niet? dan raad ik je aan winamp3 te proberen. Deze patch is daar eigenlijk voor bedoeld

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al geprobeerd, maar het probleem ligt niet zozeer aan logitech, meer aan Winamp. In de players.ini staat heel netjes welke key's winamp gebruikt (X, B etc) en spreekt deze ook heel netjes aan. (heb ik gechecked)
Het probleem is echter dat winamp deze input niet gebruikt. Als ik op X zou drukken op mijn toesenbord, zou winamp moeten 'play' moeten herkennen. Dit doe ie dus niet! Ook vorige versies werken niet meer. Er zit dus een programma in de weg welke dit verstoord, maar weet dus niet welke, en kan het ook niet vinden...

Verwijderd

download eens de laatste drivers van je toetsenbord? wellicht heb je drivers die er waren voor media edition erwas

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, zit hier het probleem niet in ITouch. Met girder (ir-software) kun je commando's van programma's uitlezen. ITouch zend heel netjes de toetscombinaties naar Winamp's window-class en window-name in winamp.exe, maar winamp doet dus niets met de commando's. De X, B, etc. combinaties pakt ie gewoon niet...ook niet als ik ze rechtstreeks zend...

Maar goed, ITouch alsnog opnieuw geinstalleerd, met en zonder patch, maar geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
trap... iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing:

in players.ini:

WinAmp=cmd,winamp.exe,Winamp v1.x,xxx,xxx,40045,40046,40047,40044,40048,1,1,WinAmp

de "cmd" en de WParams (de nummers) zijn DE oplossing

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Logitech Multimedia Keyboard Plugin voor Winamp 2/5 is voor mensen die geen iTouch software willen gebruiken (zoals ik) een prima plugin om toch de multimedia toetsen op een Logitech toetsenbord te kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Coppertop op 31-01-2004 15:01 ]

Pagina: 1