Goeieavond medetweakers, ik heb een vaag probleem en vraag hierbij jullie hulp 
Ik ben bezig met een website met arrays en er doet zich een raar probleem voor. Met een functie die ik zelf geschreven heb vul ik netjes een array.
Ik gebruik twee variabelen binnen een array. Het eerste moet een product voorstellen en deze is zo:
Hierbij verwijst *variabele* naar een produkt met bijbehorende aantal.
Nu is dit mijn probleem. Eerst word de array gevuld en dan word je doorgestuurd naar een pagina. Nu krijg ik aan het einde van de pagina waar de array gevuld word het volgende als ik
Dit ging telkens fout en heb ik om te testen de volgende testpagina aangemaakt met alleen de volgende code, verder niets:
En als output krijg ik dan dit:
Kortom, mijn array ziet er plotseling heel anders uit
Ik zit hier nu een paar uur aan te kloten en weet niet wat het is....
Wie helpt mij?
EDIT:
De pagina waar de array gevuld word, begint met
EDIT2:
Na even een tweede testpagina aangemaakt te hebben met een SESSION_DESTROY(); word het nog vager. Op de pagina waar de array's gevuld worden komt aan het einde nog steeds het goede rijtje, maar op de testpagina verschijnt nu alleen
Ik ben bezig met een website met arrays en er doet zich een raar probleem voor. Met een functie die ik zelf geschreven heb vul ik netjes een array.
Ik gebruik twee variabelen binnen een array. Het eerste moet een product voorstellen en deze is zo:
PHP:
De tweede geeft aan hoeveel er besteld zijn en ziet er ongeveer hetzelfde uit:1
| $_SESSION["bestelling"][*variabele*] |
PHP:
1
| $_SESSION["waardes"][*variabele*] |
Hierbij verwijst *variabele* naar een produkt met bijbehorende aantal.
Nu is dit mijn probleem. Eerst word de array gevuld en dan word je doorgestuurd naar een pagina. Nu krijg ik aan het einde van de pagina waar de array gevuld word het volgende als ik
PHP:
doe (voordat je middels een HEADER doorgestuurd word):1
| print_r($_SESSION); |
PHP:
1
2
| Array ( [bestelling] => Array ( [0] => 1 [1] => 2 [2] => 9 ) [aantal] => Array ( [0] => 1 [1] => 1 [2] => 1 ) ) |
Dit ging telkens fout en heb ik om te testen de volgende testpagina aangemaakt met alleen de volgende code, verder niets:
PHP:
1
2
| SESSION_START(); print_r($_SESSION); |
En als output krijg ik dan dit:
PHP:
1
2
| Array ( [bestelling] => 1 [aantal] => [producten] => Array ( [bestelling] => Array ( [0] => 1 [1] => 2 [2] => 9 ) ) [waardes] => ) |
Kortom, mijn array ziet er plotseling heel anders uit
Ik zit hier nu een paar uur aan te kloten en weet niet wat het is....
Wie helpt mij?
EDIT:
De pagina waar de array gevuld word, begint met
PHP:
om te zorgen dat de variabele $_SESSION leeg is...1
2
| session_start(); unset($_SESSION); |
EDIT2:
Na even een tweede testpagina aangemaakt te hebben met een SESSION_DESTROY(); word het nog vager. Op de pagina waar de array's gevuld worden komt aan het einde nog steeds het goede rijtje, maar op de testpagina verschijnt nu alleen
PHP:
1
| Array ( ) |
[ Voor 47% gewijzigd door Morax op 18-01-2004 01:33 ]
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!