Toon posts:

Game-Server dichtkitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een machine in elkaar aan't flansen, die in een universiteit als (public) game-server moet dienen.
Hij draait op win2k prof en gaat Enemy Territory hosten op poort 27960
Nou wil ik met de windows 2000 "firewall" alle poorten behalve de broodnodige dichtgooien maar 'k kom er niet helemaal uit welke de broodnodige zijn.

Ik loop nu tegen een probleem aan. Op het moment dat ik alle UDP poorten dichtgooi behalve 27900-28000 dan duurt het bijna eeuwen voordat ik de server in kom, terwijl z'n ping in orde is...

Iemand iedeetje?

-edit
TCP/IP heb ik dezelfde poorten opengezet plus degene voor m'n remote desktop
-edit
leuk om te vermelden, heb een buzzer (semafoon achtig ding) aan de resetswitch gemod :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 00:47 ]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Sja, in principe is een firewall niet nodig zolang je verder geen services draait die (op windows) nogal vulnreable zijn.

Dat het lang duurt met connecten is vreemd, ik heb hier ook een (Unix) Quake3 server staan die ook compleet gestealthed is.

Suc6

Verwijderd

Als het dan toch een Windows bak is: Kijk eens met Socket Poort Owner welke poorten er allemaal gebruikt (willen) worden: http://www.members.shaw.ca/FlyYaSoftware/ (of met netstat -o)

Naslag:
- What ports need to be open to play ET?
- ET - Port fowarding

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja, heb nu maar alle UDP poorten opengezet, want met alle hulp is 't nog niet gelukt om 'm snel te laten connecten.

Maar welke (standaard) services zouden er uit moeten staan dan?
Want IIS e.d. staan uit en aangezien de meeste dingen toch over TCP gaan kan er toch weinig gebeuren nu..

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op welke manier heb je de poorten dichtgegooid dan?

Volgens mij hoef je alleen maar de standaard firewall (ICF) aan te zetten en poorten voor de game servers en remote management te openen.