Toon posts:

[draytek 2200e] Kan van XP alleen een VPN opzetten via pptp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de speciale vpn tool van fraytek geinstalleerd op windows xp.

Als ik l2tp of l2tp over ipsec gebruik kan ik wel inloggen, de verbinding komt wel tot stand, maar ik als ik de netwerklokatie's opvraag krijg ik een error dat het netwerkpad niet bereikt kan worden.

In de (security) eventlogs van de betreffende servers is niets te vinden, dus waarschijnlijk komt de request niet verder dan de router en wordt hij niet doorgezonden naar de betreffende server.

Zet ik echter een verbinding op via pptp dan gaat het allemaal vlekkenloos en kan ik bestanden opvragen en wijzigen etc...

Nou weet ik dat pptp niet echt heel veilig is, maar in hoeverre kan ik dit gebruiken voor korte termijn (max 10 dagen)

Ik heb de syslog tool geinstalleerd, maar wordt niet wijs uit alle l2tp payload packets...

Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn (en een oplossing?)

Het probleem treed op met alle mogelijke combinatie's buiten pptp. l2tp, ipsec met al encryptie methoden: LH, DES, 3DES

IK heb de predefined (ipsec) key gelijk op de router en de client gelijk gemaakt.

Ik draai geen domain controller, alleen een peer-to-peer netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
even verder gespit, probleem ligt waarschijnlijk aan de nat omzetting. Ik dacht dat alleen Ipsec hier last van had, maar ook l2tp (unencrypted dus) werkt niet.

Ik gebruik nu een pptp verbinding, er gaat niet al te gevoelige info overheen.

Details:

Servertype: PPP
Transporten: TCP/IP
Verificatie MS Chap V2
Codering: MPPE 128
Compressie: (geen)
PPP-multilink-framing: aan