Toon posts:

us-robotic wireless router achter vigor 2600 modem/router ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MyADSL giga aangevraagd en wil het volgende netwerk aanleggen :
in mijn huis: 3 pc's en mogelijkheid voor wireless laptop
naar mijn buurman: 1 pc via wireless

ik wil een goed modem kopen en heb daarvoor de draytek vigor 2600 op het oog.
Dir modem heeft ook een router ingebouwd.

voor het wireless gebeuren, heb ik de us-robotics USR808054 uitgekozen, een router met wireless AP.

heeft iemand ervaring met zo'n opstelling ?
passen de 2 routers bij elkaar ?
kan ik dan beide routers gebruiken of moet ik 1 van de 2 uitschakelen ?
is het allemaal zo in te stellen dat we geen 'last'van elkaar hebben ?

bvd

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21

tweakerbee

dus..?

Het makkelijkst is om je AP zijn router in te schakelen en hem alleen als bridge tussen wired & wireless te laten fungeren.
Vervolgens via je vigor DHCP'en, en alles zou moeten draaien. Jullie zullen wel in hetzelfde subnet terecht komen, en dus elkaar kunnen 'pingen'.
Op zich heb je geen last van elkaar, maar als je file and printer sharing services hebt draaien zul je elkaars werkgroep zien. Wat versta je precies onder "last" hebben van elkaar?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 18 januari 2004 @ 19:23:
Het makkelijkst is om je AP zijn router in te schakelen en hem alleen als bridge tussen wired & wireless te laten fungeren.
Vervolgens via je vigor DHCP'en, en alles zou moeten draaien. Jullie zullen wel in hetzelfde subnet terecht komen, en dus elkaar kunnen 'pingen'.
Op zich heb je geen last van elkaar, maar als je file and printer sharing services hebt draaien zul je elkaars werkgroep zien. Wat versta je precies onder "last" hebben van elkaar?
bedankt tweakerbee
ik wil het volgende bereiken:
- alle pc's ( van ons en buren ) toegang tot internet
- onze pc's wel zichtbaar voor elkaar ( een echt lan )
- pc's van ons hebben geen toegang op pc bij buren en vice versa, behalve voor 1 of enkele shared folder(s)
- het liefst internet snelheid ( bandbreedte ) voor wireless verbindingen kunnen beperken ( kan geloof ik by een wireless ap ? )

eigenlijk is mijn vraag:
- kan ik de verschillende pc's ( zowel wired als wireless ) aan aparte netwerkjes toewijzen die allen internet delen , een shared folder hebben, maar elkaar verder niet zien ?
-