[Voeding] Net een diesel :( (soms geen zin)

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb tussen mijn rommel een mooie pc gevonden voor een mooie mod. Is verrekte mooi klein moederbordje en voeding.

Alleen zit ik met het volgend probleem de voeding :( . Enkele gegevens voeding: Aopen model no. : FSP145-50NI (145 watt).

Ik heb dit boardje getest met deze voeding, alleen gaan de standby leds wel branden maar meer ook niet. Heb verschillende mobo`s geprobeerd met deze voeding en daar doet ie ut wel af en toe.

Vanavond ben ik wetenschappelijk tot de conclusie gekomen, als je er hard genoeg op ramt doet ie ut wel :+ (deze conclusie is naar voren gekomen toen ik er genoeg van die rotzooi had).

Op die 2 andere boardjes deed ie het al gezegd maar af en toe. Om te kunnen booten moest je een x aantal keer op de aan-uit knop rammen.

Ik heb de faq al na gespit en niks wijzer geworden. Tevens heb ik de voeding open gemaakt, uitelkaar gehaald en schoon gemaakt en nader bekeken. Maar daar is niks te vinden. De elco`s zien er nog gaaf uit, geen schroeiplekken en dat soort dingen. De voeding stinkt ook niet naar verbrand iets.

Is deze voeding nog te redden, ik hoop van wel want hij is zo mooi klein _/-\o_

Bedankt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Kijk eens of je een breukje of een los soldeercontactje kan vinden op de printplaat van de voeding. Verder zou het nog een kabelbreuk in de draden kunnen zijn. Ik weet uit m'n hoofd niet welke kleur het poweron signaal is maar je zou die draad even kunnen doormeten.

Je zou ook even de 5V (die gebruikt wordt om je PC aan te kunnen zetten met softpower-on) kunnen nameten of die voldoende stroom geeft.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Vanavond ben ik wetenschappelijk tot de conclusie gekomen, als je er hard genoeg op ramt doet ie ut wel
Verbroken soldering of printspoor?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 06:11:
[...]
Dat kan ook wel, ga straks ff checken.
_bas_ schreef op 17 januari 2004 @ 23:29:
Kijk eens of je een breukje of een los soldeercontactje kan vinden op de printplaat van de voeding. Verder zou het nog een kabelbreuk in de draden kunnen zijn. Ik weet uit m'n hoofd niet welke kleur het poweron signaal is maar je zou die draad even kunnen doormeten.

Je zou ook even de 5V (die gebruikt wordt om je PC aan te kunnen zetten met softpower-on) kunnen nameten of die voldoende stroom geeft.
Ik heb de softpower on door gemeten (1 pin @ ground voeding) en die andere @ mobo, kwam netjs 5.06 volt uit, das goed.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 06:11:
[...]
Even weer een shop, ik heb niks kunnen vinden.

Heb sommige 'verdachte' stukken bij gesoldeerd maar dat mocht ook niet baten :(

Als ik `m weer aansluit gaan de standby leds van het mobo gewoon branden. Als ik de power knop (@ mobo) door meet weer 5.06 volt :+ Ook de truc met groen en ground verbinden wil ook niet helpen.

Kan het zijn dat de aansluiting van het netsnoer gaar is :?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
[kick :) ]

Doet het nog steeds niet :( Maar af en toe wel. Wat kan dit zijn.

@ site aopen:
Short circuit protection on all outputs
100% burn-in under high ambient temperature (50°C)
100% Hi-pot tested
Vacuum-impregnated transformer
MTBF:50K hours
Line input fuse protection Kan het hier niet mee te maken hebben :?

[ Voor 63% gewijzigd door Meneer aard op 02-02-2004 22:15 ]

Pagina: 1