[NetWerk]Internet met router langzamer!

Pagina: 1
Acties:

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Topicstarter
Goedenavond allen :),

ten 1e, ik heb de search gebruikt, maar geen bevredigend antwoord gevonden.

Mijn Probleem;

ik heb hier een een thuisnetwerk liggen, bestaande uit;
Alcatel Speedtouch USB modem.
Draytek Vigor 2200USB
XS4ALL Basic abbo met nieuwe snelheden, 2048/320

als ik het modem rechtstreekt op een PC aansluit heb ik de beloofde snelheid van 220 down en 32 up. als ik echter het modem op de router aansluit en ik dus via de router op internet wil, is de snelheid opeens verlaagd naar 150 down en 25 up. omdat ik niet voor niet betaal wil ik gewoon de volle snelheid halen.

Ook heb ik al verschillende Firmware versies voor de router geprobeerd, 2.31, 2.36, 2.37 en is het modem voorzien van zijn laatste software.

heeft er iemand ervaring met die probleem en eventueel een oplossing? :) BVD

www.google.nl

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens de Draytek site zijn de gegevens van het modem:
Doorvoersnelheid 1.5 ~ 2Mbit/s downstream
Afhankelijk van de gebruikte modem, firmware versie en internet verbinding

1.5 Mbit is ongeveer 185 Kb/s... Je zou dit dus minimaal moeten halen. Er moet minimaal firmware versie 2.3 in de router zitten, dit heb je dus dit zou het probleem niet moeten zijn. Ook staat er op de site een complete lijst met modems waar de router niet goed mee werkt. Heb je deze lijst al gecontroleerd??

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
modem + router draait al ruim 1,5 jaar stabiel.. maargoed, de alcatel speedtouch usb staat niet in de lijst.

aant modem ligt het niet.. want als ik modem dus direct op pc aansluit wel gewoon 220 kb/sec ..

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 18-01-2004 15:17 ]

www.google.nl

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 18 januari 2004 @ 15:16:
modem + router draait al ruim 1,5 jaar stabiel.. maargoed, de alcatel speedtouch usb staat niet in de lijst.

aant modem ligt het niet.. want als ik modem dus direct op pc aansluit wel gewoon 220 kb/sec ..
Dus leverd men de beloofde snelheid aan jou!!!
Als jij er iets tussen gaat hangen waardoor ie trager wordt... tja...das dan jou "probleem".
Probeer anders een bij DrayTek aan de bel te trekken....
Ik wil er echter wel op wijzen dat de genoemde specificaties in handleidingen altijd wel wat ambitieus worden neergezet.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat je straks een beetje van kastje naar de muur wordt geslingerd....
Je ADSL-aanbieder zal zeggen trek alles er tussenuit en probeer dan nog eens... werkt het? OPGELOST!
DrayTek zal het waarschijnlijk wel weer toeschrijven aan Alcatel.... en je mogelijk adviseren om een ADSL-router van DrayTek te nemen....
En op die manier blijf jij met je probleem in het midden staan.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
offtopic:
kick :)

edit: heb ff ALLE firmwares geprobeerd.. en de oudste! van 3 jaar terug heeft de hoogste downstream snelheid!

185 kb/sec down ipv 160 kb/sec
en up is ook opeens 32 ipv 25 die ik met de nieuwst firmware had..

maar nog steeds geen 2mbit.. iemand?

[ Voor 77% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-01-2004 15:36 ]

www.google.nl

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 20 januari 2004 @ 15:35:
offtopic:
kick :)

edit: heb ff ALLE firmwares geprobeerd.. en de oudste! van 3 jaar terug heeft de hoogste downstream snelheid!

185 kb/sec down ipv 160 kb/sec
en up is ook opeens 32 ipv 25 die ik met de nieuwst firmware had..

maar nog steeds geen 2mbit.. iemand?
Je mtu reeds getweaked ?, kzou het i.i.g. even controleren of dit overal ok is. hou er verder ook rekening mee dat je protocol overhead hebt via adsl en dus nooit echt 2mb gaat halen. Verder heb ik dan de vraag hoe je dit test.

die mtu waarde lijkt mij laag als dit inclusief header is zou 1492 moeten zijn, ff uit mijn hoofd, is overgens maximum transmittable unit oftewel maximale pakket grote.

zie ook http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/pppoemtu.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 15:44 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
mtu is 1442.. meer weet ik niet, ben op dit moment niet thuis.

wat is mtu eigenlijk?

www.google.nl

Verwijderd

Op verscheidene forums en usergroups is deze vraag al opgedoken.
Het antwoord is helaas vrij ontnuchterend. De snelheidsbeperking wordt bepaald door de hardware van de router. Deze bevat een low speed USB subchannel
aansluiting welke een maximale doorvoersnelheid heeft van ca. 1.5 Mbps.

Voor een uitgebreide discussie verwijs ik je naar het Draytek User Forum:
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=757

Hier vind je de reacties van een groep boze gebruikers.
Intussen zijn er al heel wat boze mailtjes naar Draytek verstuurd, omdat deze beperking nooit vermeld werd en mensen zich nu dus terecht bekocht voelen.

Er zit waarschijnlijk niets anders op dan een andere router te kopen :(
Pagina: 1