Toon posts:

ASUS PVC800-E-Deluxe RAID probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik 2 schijven van maxtor 120Gb,8Mb cache,ATA/133 als RAID0, striped wil installeren gaat alles goed... tot het moment dat ik windows XP wil installeren.

Na F6 wordt na een tijdje de driver op flop geinstalleerd(de versie van de bijgeleverde CDROM.
Wanneer windows met de melding komt dat hij met het uiteindelijk gaat installeren komt hij met de mededeling : No harddisk found etc...etc..

Wanneer ik FDISK gebruik wordt de RAID0 wel gezien als 1 schijf van 240 Gig
Na indelen en booten lukt het me echter niet om deze in DOS te formateren. Format loopt dan vast .Ik maak gebruik van de laatste BIOS versie.

In de BIOS in de promise controller ge-enabled en functioneert als RAID
In de IDEcontroller biosoptie zij alle opties al eens uitgeprobeerd (compatible en enhanced)

De schijven zijn aangesloten op de promisecontroller op de enige ATA/133 connector, en ingesteld als DM/DS

Jullie nog ideeen ?

Verwijderd

Op mijn MSI board lukte dat installeren ook niet, bij mij was de remedie als volgt. Zet de HDD op je gewone IDE kanaal. Na het installeren zet je de HDD op het raid kanaal.
Wel even in het bios aangeven dat je vanaf RAID wilt opstarten :)

cheers,
Bert

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 23:18:
Op mijn MSI board lukte dat installeren ook niet, bij mij was de remedie als volgt. Zet de HDD op je gewone IDE kanaal. Na het installeren zet je de HDD op het raid kanaal.
Wel even in het bios aangeven dat je vanaf RAID wilt opstarten :)

cheers,
Bert
Maar dan is het geen striped array ;) en dat is wat de TS wil

@TS:
Er staan op de website van Asus andere promise drivers, dus misschien dat je die kan proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door Turkish op 17-01-2004 23:29 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
De optie die BertB noemt is al een keer aan de orde geweest, en die werkt inderdaad, maar zoals Turkish al aangeeft gaat het om de striped mode.
Wat ik ga proberen is
- De laatste versie van de promisedriver bij F6 (windowsinstall)
- Lukt dat niet dan tijdelijk install van een andere HD aan de primary port van de andere controller. Windows starten en dan kijken of ie de RAID disk ziet. Format vanuit XP.Systeem overzetten met Ghost en dan maar hopen dat het werkt 8)7 .

Weten jullie of de performance met 2 ATA/133 in RAID mode een beetje acceptabel is ? (2x de normale transferrates ?)

O ja, waar is FDISK.EXE in XP ? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 10:01:
Weten jullie of de performance met 2 ATA/133 in RAID mode een beetje acceptabel is ? (2x de normale transferrates ?)
Uit de FAQ onder Benchmarktopics: [rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml] :)
O ja, waar is FDISK.EXE in XP ? :?
Deze heet diskmgmt.msc (Schijfbeheer) en is te vinden in Configuratiescherm » Systeembeheer. De DOS-versie heet diskpart.exe en staat op %systemroot%\system32 :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor elkaar.
- Bootflop gehaald op www.bootdisk.com.
- Daarmee FDISK en FORMAT uitgevoerd
- In BIOS bij IDE devices ingesteld als :Enhanced,S-ATA,SATA Bootrom gedisabled
- Na F6 bij WinXPpro nieuwste Fasttrak driver(asus site) geinstalleerd.

Voila !

O ja, De RAID disk kan zonder meer met Ghost worden benaderd
Bedankt voor jullie hulp ! _/-\o_

Dit topic kan wat mij betreft dicht. :)
Pagina: 1