LA-feedback topic :)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Beste medetweakers :*

zoals jullie misschien wel hebben gemerkt, is een tijdje geleden in een aantal fora (vooral in de hardware-hoek) een aantal feedback topics geopend om jullie mening te vragen. Maar wat ik ook belangrijk vind, is om feedback te vragen hoe jullie nou eigenlijk vinden hoe de GoT-crew met júllie feedback omgaat!

Het is niet moeilijk om te constateren dat LA een beetje uitgestorven lijkt te zijn, er zijn maar weinig topics en ik vraag me een beetje af hoe dat precies komt. Een verklaring zou kunnen zijn dat het allemaal wel op rolletjes loopt, en hoewel ik me daar wel wat bij voor kan stellen, is dat niet het enige denk ik.

Ik open dit topic om jullie ongezouten mening te vragen over de gang van zaken op dit forum momenteel. Het is belangrijk dat dit in een open sfeer kan gebeuren, dus jullie mogen uiteraard ook negatieve kritiek spuien. Let wel: onderbouw het wel en zeg het een beetje op een normale manier.

Ik vind het toch jammer dat we een beetje de activiteit en openheid van 'vroegah' missen. Niet dat ik wil zeggen dat vroegah alles beter was, maar ik heb een beetje het idee dat het allemaal actiever was, en meer discussies.

Anyway, ik ben dus erg benieuwd hoe jullie visie hier op is. Aspecten waar je je licht over zou kunnen schijnen: is er wel genoeg ruimte om je kritiek te uiten (op welke vlakken, en waarom wel/niet)? Wordt er te snel/langzaam/of precies goed met slotjes gesmeten? Mag er ruimte zijn om kleine dingetjes (zoals FAQ-veranderingen) te melden of moet dit via mail? Of alles wat je hier nog mist of wat je te binnen schiet uiteraard ;)

Wees niet bang om een andere mening te hebben, ons doel is om de wisselwerking tussen crew en de users zo goed mogelijk te laten verlopen, en om dit constant te verbeteren. Misschien dat dit wat oplevert om ook binnen de crew weer eens flink te discussieren over de gang van zaken in LA.

Misschien loopt het forum en LA wel goed; dat kan natuurlijk ook. In dat geval is er ook niets aan de hand. :) Kortom: spui je mening :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik krijg de indruk (maar die kan helemaal fout zijn hoor ;) ) dat topics over onderwerpen die eigenlijk via mail/IM zouden moeten de laatste tijd veel sneller dichtgaan dan eerst. vroeger werd een disussie over een slotje ofzo nog wel eens toegestaan, en de laatste tijd gaan dat soort topics meteen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Om eerlijk te zijn lees ik regelmatig uit interesse de topics die zoal langskomen in LA, en ik moet zeggen dat ik het beleid tegenwoordig een stuk beter (consequenter, beter doordacht) vind dat pakweg een jaar geleden. In die tijd was er overigens ook veel commentaar op met name de 'sfeer', maar ook wel het mod-gedrag op het forum, wat allemaal ook erg is afgenomen, dus ik denk dat meer gebruikers het zo wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het idee dat de crew (zowel GoT als FP) de laatste tijd sneller geïrriteerd raakt als er flinke kritiek gespuit wordt. 'Vroegah' ging men (bijna :P) altijd serieus op je klacht in, maar de laatste tijd heb ik het idee dat de crew denkt 'tsjezus, daar is weer een zeikerd en nou mottuh we weer hetzelfde verhaal gaan houwuh'. Uiteraard kan ik me er iets bij voorstellen als je tig keer hetzelfde verhaal moet vertellen, maar aan de andere kant komt het af-en-toe erg bot over op mij. Gelukkig is het niet al te persoonlijk richting mij, maar sommige vragen in LA worden erg snel afgedaan als 'hebben we al beantwoord en doen we niet nog eens; zoek het maar uit'.

Als er behoefte is aan voorbeeldjes, dan zoek ik die uiteraard op.

Voor de rest niets dan lof voor de crew met de zware taak om ons, nerds, in toom te houden! _/-\o_

offtopic:
Ik zeg het tegenovergestelde van wat Cpt.Morgan zegt. :D

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 17-01-2004 23:07 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

het interesseert niemand meer?

ik zie bijvoorbeeld een hoop mensen die vroegah actief waren in LA helemaal niet meer replyen of iig niet meer in LA.
de discussie doodgemaakt misschien?.....

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

Ik ben het in dat opzicht met Gunhead eens: ik vind ook dat tijfelachtige gevallen eerder op slot worden gedaan, zonder het eerst aan te kijken. Dat zorgt ervoor vind ik dat GoT strenger overkomt dan vroeger.
Maar ik ben ook van mening dat dat ook goed is, sinds ik geregged ben is het aantal geregistreerde gebruiikers verdrievoudigd. Dat is nogal wat.

Waar ik wel de aandacht op wil vestigen is dat bestraffen geen taak op zichzelf moet worden, maar meer een ongewenst gevolg van een grote groep mensen die bij elkaar is. Sommige symptomen heb ik al eens aangehaald, maar verder niks dan lof hoor :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 23:02:
mja, ik krijg de indruk (maar die kan helemaal fout zijn hoor ;) ) dat topics over onderwerpen die eigenlijk via mail/IM zouden moeten de laatste tijd veel sneller dichtgaan dan eerst. vroeger werd een disussie over een slotje ofzo nog wel eens toegestaan, en de laatste tijd gaan dat soort topics meteen dicht.
dat kwam toentertijd omdat dat soort topics als paddestoelen uit de boom schoten, maar 99 van de 100 keer onterecht was. Wel vond ik weer dat er af en toe nog best eens een aardige discussie uit kon komen die soms niet eens het originele onderwerp betroffen, maar waar je toch wel weer wat aan had.

Ik weet alleen niet of daar naar terug moeten, want elke keer een slotje moeten verdedigen in LA die vaak toch wel terecht gezet wordt (Vaak met behulp van LA-meubels die maar zelden voor de TS pleitten ;)).
Cpt.Morgan schreef op 17 januari 2004 @ 23:04:
Om eerlijk te zijn lees ik regelmatig uit interesse de topics die zoal langskomen in LA, en ik moet zeggen dat ik het beleid tegenwoordig een stuk beter (consequenter, beter doordacht) vind dat pakweg een jaar geleden. In die tijd was er overigens ook veel commentaar op met name de 'sfeer', maar ook wel het mod-gedrag op het forum, wat allemaal ook erg is afgenomen, dus ik denk dat meer gebruikers het zo wel voelen.
kan een reden zijn, ik hoop dat het zo is. :)

Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat gebruikers juist veel minder kritiek durven te uiten om welke redenen dan ook?

je zult misschien merken dat ik zo af en toe de advocaat van de duivel speel; dit is niet omdat ik het per se slecht vind gaan of dat ik daar altijd achter sta; ik probeer enkel de discussie uit te lokken, zeker op misschien 'gevoelige' gebieden ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
pven schreef op 17 januari 2004 @ 23:06:
Ik heb het idee dat de crew (zowel GoT als FP) de laatste tijd sneller geïrriteerd raakt als er flinke kritiek gespuit wordt. 'Vroegah' ging men (bijna :P) altijd serieus op je klacht in, maar de laatste tijd heb ik het idee dat de crew denkt 'tsjezus, daar is weer een zeikerd en nou mottuh we weer hetzelfde verhaal gaan houwuh'. Uiteraard kan ik me er iets bij voorstellen als je tig keer hetzelfde verhaal moet vertellen, maar aan de andere kant komt het af-en-toe erg bot over op mij. Gelukkig is het niet al te persoonlijk richting mij, maar sommige vragen in LA worden erg snel afgedaan als 'hebben we al beantwoord en doen we niet nog eens; zoek het maar uit'.

Als er behoefte is aan voorbeeldjes, dan zoek ik die uiteraard op.

Voor de rest niets dan lof voor de crew met de zware taak om ons, nerds, in toom te houden! _/-\o_

offtopic:
Ik zeg het tegenovergestelde van wat Cpt.Morgan zegt. :D
Hoe meer voorbeelden hoe beter uiteraard, zoals ik al zei: dit mag in open sfeer gebeuren, en de mods of topics die als voorbeeld aangehaald worden, moeten zich niet meteen aangevallen voelen want het is puur ter verbetering. Als wij er niets van horen, dan kunnen we er uiteraard ook niks mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 17 januari 2004 @ 23:10:
[...]

dat kwam toentertijd omdat dat soort topics als paddestoelen uit de boom schoten, maar 99 van de 100 keer onterecht was. Wel vond ik weer dat er af en toe nog best eens een aardige discussie uit kon komen die soms niet eens het originele onderwerp betroffen, maar waar je toch wel weer wat aan had.

Ik weet alleen niet of daar naar terug moeten, want elke keer een slotje moeten verdedigen in LA die vaak toch wel terecht gezet wordt (Vaak met behulp van LA-meubels die maar zelden voor de TS pleitten ;)).
ik geef ook helemaal geen waarde-oordeel over het op slot gooien van dat soort topics (alhoewel, prima eigenlijk :) ), ik probeer alleen maar te verklaren waarom LA wat rustiger lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wordt er te snel/langzaam/of precies goed met slotjes gesmeten?
Mijn indruk is dat het over het algemeen best goed gaat :) Een leuk voorbeeld is het grappige slotjestopic wat een tijdje terug liep. Hoewel het imho niet zozeer de bedoeling is om enkel humoristische slotjes te plaatsen, was het effect wel dat slotjes meer in the picture kwamen. Ik heb de indruk gekregen dat er sinds dat topic over het algemeen ook betere slotjes werden geplaats :) En dat is dus positief.
Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat gebruikers juist veel minder kritiek durven te uiten om welke redenen dan ook?
Is heel goed mogelijk. Zelf durf ik amper een (tech)topic te openen omdat ik bang ben dat het snel gesloten wordt ;) Dat komt mede door het strakke regime, iets waar op zich niets mis mee is maar zeker voor nieuwe gebruikers goed wennen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
je zult misschien merken dat ik zo af en toe de advocaat van de duivel speel; dit is niet omdat ik het per se slecht vind gaan of dat ik daar altijd achter sta; ik probeer enkel de discussie uit te lokken, zeker op misschien 'gevoelige' gebieden ;)
Is dit een open sollicitatie om 'De Bemiddelaar' te worden? 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
De crew is zeker strenger geworden de laatste tijd, maar met bijna 100.000 (!!!) forumleden is dat ook wel nodig denk ik. En daar hoort inderdaad bij dat men minder snel kritiek durft te geven. Strenge regels zijn er nu eenmaal om nageleefd te worden. Maar die zelfde strengere regels zorgen er ook voor dat een en ander in goede banen geleidt wordt, dus daar heeft iedereen profijt van. Nogmaals: in mijn ogen gaat het goed zo, maar uit de andere reacties in dit topic blijkt al duidelijk dan sommigen daar anders over denken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 17 januari 2004 @ 23:11:
[...]

Hoe meer voorbeelden hoe beter uiteraard, zoals ik al zei: dit mag in open sfeer gebeuren, en de mods of topics die als voorbeeld aangehaald worden, moeten zich niet meteen aangevallen voelen want het is puur ter verbetering. Als wij er niets van horen, dan kunnen we er uiteraard ook niks mee ;)
Ik ben voorbeelden aan het zoeken, maar in LA valt het heel erg mee. Zo erg, dat ik zo 1-2-3 geen 'goede' voorbeelden kan vinden ... :X

Toch is het een soort onderbuikgevoel waar mijn eerste reactie in dit draadje uit voort is gekomen. Ik zoek uiteraard verder, maar het is dus nog minder erg als wat ik dacht. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 17 januari 2004 @ 23:20:
[...]
De crew is zeker strenger geworden de laatste tijd...
Niet waar ik gewoonlijks rondhang hoor? Dus misschien moet je dat iets meer specificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Cpt.Morgan schreef op 17 januari 2004 @ 23:20:
[...]
De crew is zeker strenger geworden de laatste tijd, maar met bijna 100.000 (!!!) forumleden is dat ook wel nodig denk ik. En daar hoort inderdaad bij dat men minder snel kritiek durft te geven. Strenge regels zijn er nu eenmaal om nageleefd te worden. Maar die zelfde strengere regels zorgen er ook voor dat een en ander in goede banen geleidt wordt, dus daar heeft iedereen profijt van. Nogmaals: in mijn ogen gaat het goed zo, maar uit de andere reacties in dit topic blijkt al duidelijk dan sommigen daar anders over denken :) .
ik vind het ook wel goed zo, het modbeleid.
Vaak zie ik ook users die zich alleen registreren voor hun eigen topic (en dan al niet 4x opnieuw te beginnen als er een slotje op gaat). Dit is natuurlijk wat mij betreft ok, als ze later ook nog wat posten, maar dat gebeurt vaak niet. Ook heb je dat veel users zich registreren, de FAQ's niet lezen en gewoon gelijk gaan spammen (al dan niet met links of ondertitels).
Dus ik vind het modbeleid nu goed, mag zelfs nog wel ietsjes straker (als het in de search is te vinden).

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik denk dat het nu in de eerste paar replies een beetje van de originele bedoeling van LA af gaat. We hebben tegenwoordig geloof ik in totaal een 60 mensen crew rondhangen die ergens op GoT wel een slot kunnen zetten, en ik zou liegen als ik zei dat ze allemaal regelmatig LA bijlezen. Slotjes is hier dan ook niet de issue, en het 'mail de mod' beleid bij slotjeklagen ook niet: hij is toch de enige (of een van de weinigen) die het slotje goed kan beargumenteren en de discussie volwaardig aangaan.

Ik zet een 3-4 sloten per dag gemiddeld gok ik: 60*3 = 180 sloten per dag in LA gaan bediscussieren is niet echt realistisch ;) Ik gooi in LA de klassieke "heej lelijke k*tmod waarom sluit je m'n topic"-vragen ook zo hard mogelijk dicht met de mail-de-mod mededeling. Echter, als iemand een beleidsmatige vraag over een slot heeft is dat in LA altijd welkom, graag zelfs! Een heel goed voorbeeld daarvan is een topic dat MSalters een tijd terug in LA opende, over de manier waarop een bepaald topic was gesloten ondanks dat met het topic zelf weinig mis was (topic staat in Gathering of Tweakers Crew dus kan ik niet linken, en ik move 'm niet terug omdat er nogal wat 'besloten info' in staat, sorry :) )

Punt is dus: op dit moment mod ik (en dat is volgens mij de richtlijn voor ons doktertjes) erop om de 'standaardklachtjes' te laten afhandelen door de mod in kwestie: die heeft het zicht en de capaciteit om het af te handelen. Mocht dat niet lukken ben je naar eigen keuze alsnog welkom bij HGA (om over de mod te klagen), de Bemiddelaar (om je zaak aan te vechten), of gezellig hier in Lieve Adjes om het beleid ter discussie te stellen.

Sterker nog: in curry684 in "Topics 'opbergen' in HK" vraag ik de topicstarter of hij er bezwaar tegen heeft als ik zijn discussie vanuit Schop een Modje naar LA move, omdat ik er een interessante open discussie in zag. Daar is LA voor: discussieren over beleid en kwesties forumbreed :Y)

Lieve Adjes is sowieso uniek binnen de hele wereld afaik, geen enkel forum heeft verder een echt feedback forum waar tussen crew en users op gelijke voet gediscussieerd wordt over te volgen beleid. En ik vind LA dan ook zeker goed functioneren, het enige wat mij soms stoort is dat users alleen maar vanuit user-standpunt argumenteren terwijl crew vaak meer het compromis zoekt, en dat is soms vermoeiend ;)

Echter, dit hierboven zijn mijn inzichten, maar voor mij is dit reeds de 2e ronde: nav. het feedbacktopic in Programming & Webscripting hebben we ook daar ons modbeleid op wat kleine puntjes licht gewijzigd. Mocht er hier in Lieve Adjes eenzelfde gebeuren: laat maar komen, we aim to please :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:45

Arno

PF5A

D2k schreef op 17 januari 2004 @ 23:06:

ik zie bijvoorbeeld een hoop mensen die vroegah actief waren in LA helemaal niet meer replyen of iig niet meer in LA.
Euh.... hier ben ik het 100% mee eens. Een door JvS verstuurde PM na aanleiding van een post in LA heeft mij er in elk geval toe doen besluiten dat ik wel 3x nadenk voordat ik een user ga helpen in LA.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Arno schreef op 18 januari 2004 @ 00:29:
[...]
Euh.... hier ben ik het 100% mee eens. Een door JvS verstuurde PM na aanleiding van een post in LA heeft mij er in elk geval toe doen besluiten dat ik wel 3x nadenk voordat ik een user ga helpen in LA.
Mjah dat is niet helemaal eerlijk wat je nu stelt. Jij wist toen echt wel dat dat betreffende topic niet in LA thuishoorde, en op heel GoT geldt dat gedeelte over de replies in de 'slechte topics'. Dat jouw reply verder 100% ontopic en correct was: true. Maar punt van JvS was dat er altijd bij zo'n topic direct 10 meubelstukken de beroemde mail-de-mod linken weten te quoten voordat er een dokter uberhaupt het topic heeft gezien, en dat doet de leesbaarheid van het topic en vooral de irritatie van de topicstarter ook geen goed.

Het werk van ons als dokters is meer dan alleen LA-topics dichtknikkeren: het houdt er ook in dat we in LA de 'irritatiedrempel' van problemen proberen te verlagen en dingen vriendelijk bespreekbaar willen maken alvorens er een complete rel uit voortkomt. Dat is voor ons heel moeilijk als topicstarter al woest is gemaakt door 10 identieke replies van mede-users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:45

Arno

PF5A

Maar dit is slechts een voorbeeld. Jij en alle andere Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/dt.png gasten weten wel dat ik in principe alleen goede bedoelingen heb. Als ik dan de tekst van JvS terugzie, lijkt het wel alsof hij het op de man speelt en dat vind ik een slechte zaak.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Arno schreef op 18 januari 2004 @ 00:54:
Maar dit is slechts een voorbeeld. Jij en alle andere [afbeelding] gasten weten wel dat ik in principe alleen goede bedoelingen heb. Als ik dan de tekst van JvS terugzie, lijkt het wel alsof hij het op de man speelt en dat vind ik een slechte zaak.
offtopic:
laten we het erop houden dat er meer mensen een vrijwel identieke tekst voor z'n neus kregen destijds en het dus per definitie niet op de man was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Er zijn denk ik meerdere punten die spelen waardoor er in LA minder actief gepost wordt. Hiervan zijn er enkele al eerder genoemd.
1. Bepaald gedrag van de zogenaamde LA-meubels was niet gewenst.
2. Een heleboel problemen zijn reeds eerder voorbijgekomen, waardoor zich ten eerste minder users mee gaan bemoeien en anderzijds een heleboel argumenten al onderuit gehaald zijn.
3. Er zijn door de FAQ veel minder type topics in LA mogelijk.
4. De mods proberen een stuk vriendelijker te zijn tegenover 'ontwetenden' en een ander deel gaat buiten het publieke deel van het forum om.
5. Er is ook, vooral door de HK denk ik, een bepaalde club, waar ook mods onderdeel van uitmaken, ontstaan die ofwel een bepaalde groep van mores deelt (lees: FAQs eenduidig interpreteert) ofwel door wederzijdse bekendheid. Deze groep manifesteert zich van tijd tot tijd als bierkaai door het voor elkaar op te nemen. Hier is op zich niets mis mee, maar voor nieuwen en/of 'ontwetenden' kan dit overkomen als oneerlijk en kan dus afschrikwekkend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:02

momania

iPhone 30! Bam!

Ik vind het altijd lastig om te reageren in LA, omdat de reacties vaak enorm hard gaan.
Je wil dan wel ergens op reageren of gewoon reply'en, maar wat je dan wil zeggen is vaak al door iemand anders gezegd.

Dit gevoel bij mij zal ook veel bij nieuwe(re) users zijn, waardoor iig voor de niet-meubels de drempel al een stuk hoger ligt imho.

Verder komt het volgende nog bij mij op:
LA is en forum waar iedereen lekker mag discusieren over het beleid etc. Er reageren hier alleen heel vaak de zelfde mensen.
Bij de echte discussies is dit ook geen probleem, de vaste users zijn immers ook de mensen die het beleid veel beter kennen dan de nieuwe users en goed mee kunnen doen in de discussies.
Punt is dat er ook veel topics geopend worden over een onderwerp dat eigenlijk gericht is aan de moderator(s) en dat daar de vaste users ook vooraan in de rij staan om een reactie te geven, positief danwel negatief.

Zoals het voorbeeld dat curry684 al aangaf met de rij 'mail de mod' links. Dan kunnen de LA dokters al bijna geen kant meer op, want dat is de topicstarter al op z'n teentjes getrapt voor hij überhaupt al feedback heeft gehad van de persoon waar hij het eigenlijk van wil hebben/ aan vraagt.

De nieuwe(re) users lezen dit soort topic ook en dat maakt de drempel weer hoger om een topic te openen of te reply'en in LA.

Ik denk dus dat het eens meer van twee kanten moet komen, zoals curry684 ook al aangaf: "dat users alleen maar vanuit user-standpunt argumenteren terwijl crew vaak meer het compromis zoekt"

Verder ook veel goed over de vele meubels hier hoor :*
Zonder jullie geen discussie denk ik altijd maar ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Geen nieuws is goed nieuws maar geen nieuws betekent vaak geen nieuwe zaken om over na te denken.

De laatste twee maanden is er iets 'vanzelfsprekends' ontstaan, een manier van handelen die ik nog niet vaker heb gezien op dit forum. De reden is denk ik omdat er ontzettend veel actieve users zijn met zeer veel moderators. Ook denk ik dat de dingen waar veel op gehamerd is (mail de mod, report een topic ipv melding in SeM behalve bij snelle actie vereist) nu in de hoofden van vele mensen zit. Daardoor zal het op sommige plaatsen (LA, SeM) ook rustiger blijven.

Wat ik niet zie is dat het over het algemeen strenger is geworden, sommige zaken zijn onveranderd gebleven maar ik zie nu meer slotmessages die veel meer info bevatten dan alleen een link naar $gedeelte_FAQ_SUBFORUM, er worden meer hints gegeven en dat is juist weer vriendelijker. Ik kan niet in de mailbox van een willekeurige mod kijken dus ik weet ook niet of er sneller naar een mod gemailed wordt in geval van een slotje (klopt dat?) maar ik trek voorzichtig de conclusie dat dit wel zo is juist omdat er weinig topics over worden geopend. (GaMeOvEr had als ondertitel dat aannames fataal zijn en dat heb ik nu even in het achterhoofd ;) ).

Over de afhandeling van LA-topics door users voor zover er over afhandeling gesproken kan worden. Met "Users die andere users op regels gaan wijzen (in LA)" in het achterhoofd kan ik zeggen dat het een lange tijd minder is geweest met de manier van het geven van dezelfde antwoorden door veel users. De laatste tijd is het zo dat er meer wordt gewezen op een FAQ of policy door mensen, dat is niet nodig, veelal zie je dat deze antwoorden in een korte tijd worden gegeven waardoor het zo is dat op het moment dat iemand reageert er al een aantal mensen voor zijn geweest. Met een linkje help je niemand op weg en je geeft iemand het gevoel dat wat hij doet overbodig is of ongewensd terwijl dit signaal nooit afgegeven mag worden.

Onbedoeld werpt dit een drempel op naar iedereen die iets wil zeggen in LA, je smoort een discussie nog voordat deze kan ontstaan en dat is soms jammer, wanneer iemand iets op zijn lever heeft.

Voor de rest kan ik weinig toevoegen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben het een beetje heel erg beu dat er zo gestrooit wordt met slotjes.
In LA is dat al helemaal erg dat het zelfs meer regel dan uitzondering is. Zodra iemand daar vindt dat het afgehandeld is, gooit hij het topic achter zich op slot. Soms wil je alleen maar iemand bedanken, soms wil je toelichten waarom je het wel of niet met die persoon eens bent (bijv omdat je meent dat je niet goed begrepen bent). En dan is het erg frusterend als iemand meende het laatste woord gehad te moeten hebben en dat hard maakte met een slotje. Dat is geen uitnodiging om nog eens terug te komen, meer het idee dat je tegen een eigenwijze muur praat.

Als je iemand belt (telefoon) dan wordt het bijzonder grof gevonden als één partij de verbinding verbreekt zonder dat beide partijen vinden dat het gesprek voorbij was, maar gesprekken beëindigen is precies waar modjes erg op gefocussed lijken te zijn. Op het hele forum en in LA in het bijzonder. Als ik niet de mogelijkheid krijg toe te lichten wat ik bedoelde wanneer ik blijkbaar verkeerd begrepen wordt, maar telkens de deur in mijn gezicht dichtgegooid krijg heb ik weinig zin om nog langs te komen. Vaak vind ik het al onbeschoft als ik niet even kan melden dat ik vind dat iets goed is opgelost, of gewoon even "bedankt" wil zeggen.

Door dat gestrooi met slotjes (met name nadat ze nog even hun 'antwoord' hebben gegeven) ben ik modjes maar verwaande kwasten gaan vinden. Het spijt me, maar dat beeld hebben jullie bij mij gecreeerd. :'(

Van de meeste gesloten topics die ik heb meegemaakt, vindt ik, als ik ze lees alsof het een telefoongesprek zou zijn geweest, dat ze erg bot beëindigd zijn. Soms haalt een modje bij mij het bloed onder de nagels vandaan juist doordat hij zo uit de hoogte doet door het topic na zijn bericht op slot te gooien (alsof wat hij meldt 'het' antwoord is. punt.). Ik heb in een ver verleden als eens voorgesteld om een topic niet te laten sluiten door hetzelfde modje die het laatste bericht typte.

[ Voor 8% gewijzigd door RolandWitvoet op 18-01-2004 06:11 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Goed punt en ik vind dat je helemaal gelijk hebt d:)b

met misschien de nuance dat echt hele foute topics of kansloze dingen natuurlijk wel gesloten mag worden, maar ik ben het met je eens dat als iemand een serieuze vraag, er altijd gewacht moet worden totdat de TS iig even heeft gezegd dat het voor hem duidelijk is, of even bedankt heeft. Of dat ie toch nog even wil doorvragen.

We moeten denk ik zoveel mogelijk toe naar een situatie dat LA-topics zo weinig mogelijk worden gesloten, in ieder geval in disucssies en vragen die 'afgehandeld' zijn. Want als dat werkelijk zo is, dan zakt dat vanzelf wel weg. Een slotje is vaak bedoeld als een laatste redmiddel, niet om de afgehandelde topics af te sluiten.

jammer dat we in jouw ogen verwaand /bot worden gezien, want zo bedoelen we het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een slotje is vaak bedoeld als een laatste redmiddel, niet om de afgehandelde topics af te sluiten.
Dat is dus verkeerd.. los het dan op via mail of iets dergelijks. Je moet een slotje nooit als redmiddel gebruiken alleen als het echt nergens over gaat of als het probleem al is afgehandeld.
Imo word er dus ook te veel gegooid met slotjes. Ik wil niet zeggen dat het altijd bot is want dat zijn de mods helemaal niet :> Bot overkomen is een verhaal apart.

Ik moet verder zeggen dat het discussieren over topics best goed gaat. De mod's geven vaak een goede uitleg en daar gaat dan een ander persoon er weer goed op in. Daar moet ik toegeven dat het discussieren in LA een heel goed punt is...
Van Luna
Dat vind ik niet altijd. Ik ben dus iemand die altijd wel kritiek wil geven als het maar gepast is. Ik ga nergens kritiek opgeven waar ik geen verstand van heb

Ik weet op dit moment even niets :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
outerspace schreef op 18 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Dat is dus verkeerd.. los het dan op via mail of iets dergelijks. Je moet een slotje nooit als redmiddel gebruiken alleen als het echt nergens over gaat of als het probleem al is afgehandeld.
dan verschillen we daar toch van visie, want ik betrek het nu even in het algemeen:

moderators hebben de taak om een topic goed te laten verlopen. Als het fout loopt, dan moet men de kwaliteiten hebben om met een of een paar opmerkingen de thread weer op het goede spoor te krijgen, en dus niet met een slotje. Loopt het echt uit de hand en is het niet meer te houden, dan is een slotje het redmiddel. In een ideale wereld zijn geen slotjes nodig. Als iemand in een topic is geholpen, als er een vraag is beantwoord, dan zal het topic daarna afzakken.

Als er toch iets onduidelijk is, of iemand wil nog doordiscussieren, dan kan dat ook :) Blijkbaar is er dan behoefte om er toch nog over door te gaan. Dat bedoel ik dus met slotje 'als laatste redmiddel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 07:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

LuNaTiC schreef op 18 januari 2004 @ 23:50:
[...]

dan verschillen we daar toch van visie, want ik betrek het nu even in het algemeen:

moderators hebben de taak om een topic goed te laten verlopen. Als het fout loopt, dan moet men de kwaliteiten hebben om met een of een paar opmerkingen de thread weer op het goede spoor te krijgen, en dus niet met een slotje. Loopt het echt uit de hand en is het niet meer te houden, dan is een slotje het redmiddel. In een ideale wereld zijn geen slotjes nodig. Als iemand in een topic is geholpen, als er een vraag is beantwoord, dan zal het topic daarna afzakken.

Als er toch iets onduidelijk is, of iemand wil nog doordiscussieren, dan kan dat ook :) Blijkbaar is er dan behoefte om er toch nog over door te gaan. Dat bedoel ik dus met slotje 'als laatste redmiddel'.
ik snap je helemaal.. Ik leg het blijkbaar dan niet goed uit. Je hebt helemaal gelijk _o_ of je moet je gelijk krijgen :+

Als het echt nergens meer over gaat, dan is inderdaad een slotje het laatste redmiddel. Dit zie ik nu ook pas is :)

over de Faq's:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Ik vind dit een perfecte uitleg over waarom je niet moet gaan klagen als er een slotje is...

Lieve Adjes FAQ
Hier valt ook weinig aan toe te voegen ( behalve van de note's want die zijn er dacht ik al)

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 19-01-2004 00:02 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
outerspace schreef op 18 januari 2004 @ 23:57:
Lieve Adjes FAQ
Hier valt ook weinig aan toe te voegen ( behalve van de note's want die zijn er dacht ik al)
Hoe bedoel je? Bedoel je het opvragen van de notes? Helaas is dacht nog niet mogelijk door het geweldige ambtenaren systeem hier in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

LuNaTiC schreef op 18 januari 2004 @ 23:50:

100% mee eens, een slot is een beetje de makkelijke weg, het betekent immers een topic minder om in de gaten te houden.
Het is waar dat een 'bedorven' topic vaak niet meer op de rails komt, maar niet geschoten is altijd mis.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
*subtiele kick*

om hem iig weer in de topiclist te krijgen.

Heeft echt niemand wat zinnigs toe te voegen? :P Ik had op wat meer enthousiasme gehoopt :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Arno schreef op 18 januari 2004 @ 00:29:
[...]
Ik ben het ook eens met D2k (goh, gebeurd niet vaak :P)
Zeker aangezien elke post die ik doe in LA gescreent lijkt te worden en er dan direct comentaar op krijg per PM/mail/irc/icq dat heeft mij er toe besloten om LA maar links te laten liggen, hoewel ik het nog steeds leuk vind om mensen te helpen, maar als dat blijkbaar niet op prijs gesteld wordt...

Ook is het jammer dat af en toe een klein grapje niet meer mag hier.
neem bijvoorbeeld: Erkens in "topic report, werkt het wel?"

Klein grapje wat de desbetreffende persoon blijkbaar wel kon waarderen gezien de reactie, maar nee men krijgt direct een vette PM voor zijn neus, of ik dat niet meer wil doen :/

En ook als je op sommige punten niet hetzelfde vind als een bepaald deel van de crew dan mag je die mening blijkbaar ook niet uiten.

Al met al is LA gewoon niet leuk meer, gaat volgens mij ook grotendeels zijn nut voorbij als users niet meer met hun mening mogen komen om zo een discussie opgang te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kritiek dat er te snel met slotjes gegooid wordt vind ik wel terecht. Ik heb ook het idee dat omdat er nogal veel 'onzichtbaar' contact met mods is (TR, mail), dat de tendens om dingen in LA aan te kaarten ook minder wordt. Ik krijg relatief gezien wel meer mail, ook om te vragen waar een bepaald topic hoort, of zelfs vragen over het beleid, die ik voorheen eerder in LA zag verschijnen.

Dit alles werkt wel drempelverhogend, aangezien je toch alles via de mail kunt vragen en je dan niet met een slotje wordt afgekapt so to speak. Daarnaast denk ik dat mensen het idee hebben dat er minder ruimte is voor discussie. In de loop van de tijd is er een redelijk solide beleid neergezet en veranderingen doorvoeren die niet in de lijn hiervan liggen worden steeds gevoeliger en als gevolg van de vele discussies hier hebben mensen vaak al een argumentatie klaarliggen, of wordt naar de search verwezen voor een bepaalde discussie. Je moet die echt hebben doorgelezen, weten wat de bezwaren zijn en dan nog met een goed voorstel komen, wil je niet gelijk tegen een muur van kritiek oplopen. Hoewel die muur wel begrijpelijk is, het zijn immers allemaal problemen waar rekening mee gehouden dient te worden, motiveert het mensen niet echt om met ideeën te komen. Ik zeg niet dat je de veranderingen maar zo moet omarmen, maar een wat meer positieve benadering (hoe zou dit kunnen werken, wat zouden eventuele voordelen zijn) in plaats van harde kritiek zou mensen wat meer het idee geven dat er constructief met hun ideeën wordt omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

ripexx

bibs

Om ook maar even in te haken op de discussie ;)

Zoals Durden al aangeeft zie je dat de en idee vaak al direct veel kritiek krijgt en ook nog een paar verwijzingen naar de search. Nu staat er natuurlijk al een hoop in de search maar een nieuwe discussie kan altijd verhelderend zijn. De crew veranderd, er komen dagelijks nieuwe users bij en er verdwijnen ook langzaam wat oudgedienden. Dit verloop zorgt er voor dat een discussie geheel anders kan uitpakken, zowel in positieve als negatieve zin.

Als ik kijk hoe er in het abbo-forum gereageerd wordt op nieuwe voorstellen door de crew dan is dat zer positief. Er is ook een soort van feedback topic geweest naar aanleiding van de crash van Atlas deze zomer, waarna de crew aardig wat kritiek gekregen heeft en deze zich ook ter harte heeft genomen. Sinds dien is de feedback is ontzettend verbeterd, dit sfeertje zou eigenlijk ook in LA moeten gelden.

De punten die D2k, Arno en Erkens aan geven zijn ook een van de redenen dat ik eigenlijk al niet zo heel snel reageer in LA. Natuurlijk zijn er momenten geweest dat er een stel meubels waren die zodra er ook maar een topic met de titel 'waarom is dit topic dicht?!' direct al beginnen met RTFM, dwz alleen maar een linkje naar een sticky. Terwijl het in dit geval niet eens van toepassing is, gewoon een iets te onduidelijk startpost. :o

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ripexx schreef op 23 januari 2004 @ 10:08:
Natuurlijk zijn er momenten geweest dat er een stel meubels waren die zodra er ook maar een topic met de titel 'waarom is dit topic dicht?!' direct al beginnen met RTFM, dwz alleen maar een linkje naar een sticky.
Dat is al vrij lang geleden, zeker dat de door jullie genoemde "meubels" dat deden, zelf heb ik het niet erg lang gedaan, en het was helemaal afgelopen toen een paar gasten het als een wedstrijd zagen, dit is dus ook iets wat je absoluut niet wilt, wedstrijdjes van wie het eerste is, net als die wedstrijdjes wie het eerste een topic opent als er een modje gefeliciteerd/bedankt moet worden. Je post immers alleen als je denkt iets te kunnen toevoegen en zelf vind ik uiteraard dat af en toen een klein grapje wel moet kunnen, anders wordt het zo'n saaie boel, ik hoop wel dat ik nu niet weer allerlei reacties van de crew over me heen krijg omdat ik een iets andere mening heb dan hun, maargoed dat moet volgens mij wel kunnen in een draadje als deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

ripexx

bibs

Erkens schreef op 23 januari 2004 @ 10:16:
[...]
Dat is al vrij lang geleden, zeker dat de door jullie genoemde "meubels" dat deden, zelf heb ik het niet erg lang gedaan, en het was helemaal afgelopen toen een paar gasten het als een wedstrijd zagen, dit is dus ook iets wat je absoluut niet wilt, wedstrijdjes van wie het eerste is, net als die wedstrijdjes wie het eerste een topic opent als er een modje gefeliciteerd/bedankt moet worden.
Ik val niemand aan op bepaalde zaken maar ik zie wel dat dit tot gevolg heeft gehad dat men wat strenger is gaan optreden in LA.
Je post immers alleen als je denkt iets te kunnen toevoegen en zelf vind ik uiteraard dat af en toen een klein grapje wel moet kunnen, anders wordt het zo'n saaie boel, ik hoop wel dat ik nu niet weer allerlei reacties van de crew over me heen krijg omdat ik een iets andere mening heb dan hun, maargoed dat moet volgens mij wel kunnen in een draadje als deze :)
Een grapje op zijn tijd moet ook gewoon kunnen, niets mis mee maar je moet nu niet een beetje sarcastisch gaan zitten uithalen omdat je van mening verschilt met de crew, je loop al lang genoeg rond om te weten dat je over het algemeen best goed kan discussieren met de crew. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 23 januari 2004 @ 10:16:
ik hoop wel dat ik nu niet weer allerlei reacties van de crew over me heen krijg omdat ik een iets andere mening heb dan hun, maargoed dat moet volgens mij wel kunnen in een draadje als deze :)
Kijk, ik heb niks tegen andere meningen (integendeel), ik kan me ook totaal niet vinden in jouw kritiek dat afwijkende meningen niet zouden mogen. Het is veelal de formulering waarmee je mensen tegen je kunt krijgen in plaats van de inhoud. Als je iets goed verpakt kun je alles zeggen en er zelfs je zin mee krijgen. Maar zoals je deze laatste zin weer formuleert, net alsof de crew een gigantische heksenjacht begint tegen iedereen die een 'iets andere mening' heeft dan zij, dat wekt bij mij gewoon irritatie op (overigens ook de reden waarom ik je vorige post heb overgeslagen). Simpelweg omdat je daarmee aanmoedigt dat mensen bang moeten zijn om kritiek te leveren, terwijl dat nu juist niet de bedoeling is.

En zie dit maar eens niet als kritiek van een crewlid omdat je een iets afwijkende mening hebt, maar omdat je zaken zit te impliceren die m.i. onjuist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 10:33:
[...]
Maar zoals je deze laatste zin weer formuleert, net alsof de crew een gigantische heksenjacht begint tegen iedereen die een 'iets andere mening' heeft dan zij, dat wekt bij mij gewoon irritatie op (overigens ook de reden waarom ik je vorige post heb overgeslagen).
Hier exact hetzelfde. Als ik alweeeer bij voorbaat moet beginnen met het hele verhaal dat je best je mening mag uitdragen zonder gebanned te worden heb ik er al geen zin meer in :/

Tis zo lekker populair om in LA te gaan roepen dat de crew een grote bende elitaire dictatoriale klootzakken is dat ik me echt wel eens afvraag waarom er ondertussen nog niet 20 veel betere fora dan GoT zijn afgesplitst... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hé? en dat wordt gezegd zonder het te topic op slot te gooien? ;)

Ik betrapte me er op dat ik uit macht der gewoonte na het lezen van curry684's reactie (niet om de persoon, maar de 'geen discussie mogelijk' toon) meteen keek of het topic gesloten al was.

Het is precies die verzuchtende manier ("alweeeer") waarop even wordt beweerd dat het toch echt wel/niet zo is.

Het voelt soms alsof me kwalijk genomen wordt dat ik niet alle x-duizend topics geheel uitgeplozen heb. Je mag best een discussie voeren, zolang dat nog maar niet elders al gedaan is.

En natuurlijk zijn de modjes de boemannen, zij zijn nou eenmaal degenen die de onpopulaire beheerstaken hebben. Maar er wordt hier gevraagd wat onze problemen zijn, dus laten we de dingen die wel goed gaan weg en lijk het daardoor erg negatief.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

LuNaTiC schreef op 23 januari 2004 @ 00:21:
*subtiele kick*

om hem iig weer in de topiclist te krijgen.

Heeft echt niemand wat zinnigs toe te voegen? :P Ik had op wat meer enthousiasme gehoopt :o :P
Dan krijg je een brok enthousiasme van mij :P. Ik denk dat mijn post wel wat discussiestof zal geven.

LA meubels zijn een keer in een topic aangesproken op hun gedrag. De snelle reactie van LA meubels werd (vaak terecht) als irritant beschouwd en daarom heeft JvS ooit in een topic gevraagd wat rustiger aan te doen :). Kan ook een ander crewlid zijn geweest, maakt ook niks uit. Daarbij post ik wat minder in LA omdat ik vaak vind dat de crew het beter kan afhandelen of dat mijn post weinig toevoegd. Uiteraard spreek ik dan voor mezelf. Verschijnsel komt denk ik voor omdat je hier al lang rond loopt, maar hier is niks mis mee.
LuNaTiC schreef op 17 januari 2004 @ 23:00:
Maar wat ik ook belangrijk vind, is om feedback te vragen hoe jullie nou eigenlijk vinden hoe de GoT-crew met júllie feedback omgaat!
WOS, SA en V&B zijn fora waar ik vaak kom, dus ik geef alleen daarover mijn mening. De feedback topics in WOS/SA lopen naar mening erg goed. Reactie van users wordt goed opgepakt en de modforce van WOS/SA reageert snel en positief. Ik kan hier nog wel meer complimentjes gaan geven, maar het idee is duidelijk.

V&B vind ik persoonlijk een ramp m.b.t. crew en user communicatie. Mijn ontevredenheid is ook wel duidelijk geworden naar de V&B crew in dat topic denk ik zo. Dit is dus niet bedoeld als natrapen, maar LuNaTiC vraagt om een mening hierover en ik geef het.

Vele users namen daar de tijd om 'hun' forum te beoordelen en mogelijke oplossingen te geven voor problemen. Ook de beslissingen van de V&B crew werden besproken. Vaak waren de posts erg uitgebreid en werden er naar mijn mening goede argumenten aangedragen.

Reactie van de crew op al deze feedback bleef uit. Misschien een paar korte reacties, maar echt inhoudelijk werd er niet gereageerd op argumenten. Er waren een hoop users (ik was niet alleen daarin) die terecht boos (misschien een groot woord) waren dat hun feedback onvoldoende beantwoord werd. Positief of negatief maakt me niks uit, maar feedback terug was in alle vormen erg weinig aanwezig.

Een ander crewlid (non V&B crew) gaf aan dat het vanwege feestdagen enzo erg druk was en dat daarom reactie uitbleef. Moet kunnen, alle respect voor. Maar waarom dan tijdens de feestdagen klagen dat er te weinig feedback kwam? Users hebben het net als moderators ook druk met een sociaal leven ;). Daarna kwam er ,na de sticky met de mededeling dat er weinig feedback kwam, enorm veel feedback en er werd niks mee gedaan.

Uitgebreide posts bleven 3 a 4 weken staan zonder reactie van V&B crew. Dan vraag ik me af waarom zij dan wel na 2 weken klagen dat er weinig reactie komt. Ik was persoonlijk erg teleurgesteld in de houding van de moderators en het zal mij zeker niet motiveren om nog eens tijd in mijn feedback te stoppen voor V&B feedback topic.

Dikke note bij deze post

Voordat deze post verkeerd wordt opgevat. Ik geef hier mijn mening die wordt gevraagd. Voor klachten weet ik dat ik bij kaj. terecht kan, maar ik geef het liever in dit topic aan. Daarbij vind ik dat de V&B crew buiten het feedback draadje om prima werk leveren. Alleen het feedback draadje was een ramp naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 23-01-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
ehrm WAB, dit topic is vooral bedoeld om de LA-feedback te bespreken... je mag het natuurlijk over de specifieke feedback in de specifieke fora hebben, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe men vindt dat we omgaan met topics, slotjes, kritiek, vragen, etc in LA. Juist omdat het daar zoveel rustiger is geworden, en dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

LuNaTiC schreef op 23 januari 2004 @ 12:11:
ehrm WAB, dit topic is vooral bedoeld om de LA-feedback te bespreken... je mag het natuurlijk over de specifieke feedback in de specifieke fora hebben, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe men vindt dat we omgaan met topics, slotjes, kritiek, vragen, etc in LA. Juist omdat het daar zoveel rustiger is geworden, en dat vind ik jammer.
Oeps :X Ik dacht dat je het over het algemeen bedoelde. My bad. Ik laat mijn stukje tekst toch staan. Wie weet ooit nog eens nodig of zou een moderator het gekke idee krijgen om mij hierover te mailen ;)

Dan over LA in het speciaal:

Feedback gaat naar mijn mening prima. Dat er wat minder gereageerd wordt door de LA meubels heb ik al aangeven en een motivatie voor mijzelf gegeven. Daarom is het misschien wat stiller. Ik dacht dat het ook de algemene mening was van de crew dat de LA meubels niet zo snel bovenop een topic moesten springen. Of bedoel je het aantal topics dat het daardoor rustiger is geworden?

Zolang je maar rekening houdt met het feit dat niet elke user die een 'slechte' topicstart maakt meteen een slotje krijgt. Ik merk dat er veel dokters niet zo snel meer een slotje geven ook al is de topicstart een beetje verkeerd (bevat troll's, geen argumenten, geen voorbeeld).

Ik vind het eigelijk prima zo :)

[ Voor 17% gewijzigd door We Are Borg op 23-01-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

curry684 schreef op 23 januari 2004 @ 11:23:
[...]

Hier exact hetzelfde. Als ik alweeeer bij voorbaat moet beginnen met het hele verhaal dat je best je mening mag uitdragen zonder gebanned te worden heb ik er al geen zin meer in :/

Tis zo lekker populair om in LA te gaan roepen dat de crew een grote bende elitaire dictatoriale klootzakken is dat ik me echt wel eens afvraag waarom er ondertussen nog niet 20 veel betere fora dan GoT zijn afgesplitst... :?
hmm, ik had voor jouw post een reply getypt maar waarschijnlijk vergeten te posten :X

Ik weet dat ik in dit topic erg negatief doe, en ik weet dat meningen van de users gewaardeerd worden, anders zou immers een topic als deze ook nooit gestart zijn.

Het punt is dat ik meerdere malen van een paar crewleden negatief commentaar (zeggen dat ik loop te zeiken/zeuren/whatever) geven zodra ik op "verstuur bericht" heb geduwt.
Dit komt dan dus bij mij over dat mijn input niet gewaardeerd wordt, vandaar dat ik het zojuist erg overdreven heb, ik geef het gewoon lekker negatief terug, net als sommige van "jullie" dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Erkens schreef op 23 januari 2004 @ 12:58:
[...]
Ik weet dat ik in dit topic erg negatief doe, en ik weet dat meningen van de users gewaardeerd worden, anders zou immers een topic als deze ook nooit gestart zijn.
Belangrijk inzichtspuntje ;)
Het punt is dat ik meerdere malen van een paar crewleden negatief commentaar (zeggen dat ik loop te zeiken/zeuren/whatever) geven zodra ik op "verstuur bericht" heb geduwt.
Dit komt dan dus bij mij over dat mijn input niet gewaardeerd wordt, vandaar dat ik het zojuist erg overdreven heb, ik geef het gewoon lekker negatief terug, net als sommige van "jullie" dat doen.
Mjah ik zou graag zien dat je een onderscheid maakt tussen de LA-dokters en de rest v/d rode mannetjes op dat punt. LA is een forum dat per definitie hier en daar commentaar op de crew oplevert, en wij/zij zijn ook maar mensen. Van de dokters als coordinators van LA mag je nooit of te nimmer een ononderbouwde reactie krijgen dat je aan het zeiken bent, daarmee zouden we inderdaad onze eigen glazen wat betreft reputatie ingooien. De rest van de crew heeft echter in LA exact dezelfde positie als jij, RolandWitvoet, We Are Borg en 90000 andere users. En dus kan het in een discussie nog wel eens oplopen en persoonlijk worden ja: maar op dat moment zijn zowel crew als users volstrekt gerechtigd om middels TR/ICQ/IRC/mail/SeM een dokter te attenderen daarop, waarop die als het goed is zonder aanzien des persoons in zal grijpen.

Ik heb al vaker gezegd dat de functie van LA nogal eens wordt gemisinterpreteerd als zijnde het 'crewbashhok' waarbij vaak De Grote Boze Crew bij voorbaat in de verdediging wordt geduwd. Maar LA is juist bedoeld als plek waar je open, gelijkwaardige en eerlijke interactie tussen crew en userbase kunt hebben, onder de bezielende moderatie van een stel fanatici die graag extra moeite in LA steken omdat ze van discussie houden (en er zelfs zo'n lelijk rood kruis voor willen dragen :Y) ).

ps. mocht een dokter zich volgens jouw misdragen in LA kun je je altijd wenden tot TgF die verantwoordelijk is voor het functioneren van ons als DT. Het feit dat we voor deze nevenfunctie onder de onafhankelijke Bemiddelaar vallen en niet onder forumcrew zegt in principe genoeg over de functie van LA als geheel.

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 23-01-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
De rest van de crew heeft echter in LA exact dezelfde positie als jij, RolandWitvoet, We Are Borg en 90000 andere users.
En waarom word/werd ik dan alleen maar geattendeerd op mijn LA posts door iemand die niet eens een Dokter is :? Dat zou volgens jou dan hetzelfde zijn als een normale user die een andere user op zijn gedrag aanspreekt, iets wat je dus moet overlaten aan de (daarvoor benoemde) crew.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

December schreef op 23 januari 2004 @ 13:14:
[...]
En waarom word/werd ik dan alleen maar geattendeerd op mijn LA posts door iemand die niet eens een Dokter is :? Dat zou volgens jou dan hetzelfde zijn als een normale user die een andere user op zijn gedrag aanspreekt, iets wat je dus moet overlaten aan de (daarvoor benoemde) crew.
Dat hangt er vanaf. Net zoals ik in de HK ook wel eens mensen een tik op de vingers geef voor flamen of andere zut is ieder crewlid gerechtigd om GoT-wide op overduidelijke overtredingen (flames etc.) in te springen. Inhoudelijk LA modden is echter in principe het werk van de dokters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
curry684 schreef op 23 januari 2004 @ 13:24:
[...]

Dat hangt er vanaf. Net zoals ik in de HK ook wel eens mensen een tik op de vingers geef voor flamen of andere zut is ieder crewlid gerechtigd om GoT-wide op overduidelijke overtredingen (flames etc.) in te springen. Inhoudelijk LA modden is echter in principe het werk van de dokters.
Het gaat niet zozeer om overtredingen ala flamen enzo, maar meer om dat ik vaak de eerste was die in LA postte bij een nieuw topic en dat ik het wat meer aan de crew zelf over moest laten. Dat laatste, daar kan ik nog wel inkomen, maar ik heb alleen maar goede bedoelingen en ik ben vrijwel altijd vriendelijk. Maar dat ik op dat eerste aangesproken werd (door een 'normale' mod) viel niet helemaal in goede aarde bij mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
ehm, volgens mij verschillen curry en ik dan van mening (moet ook kunnen he :P), de term LA-dokter is verder niets waard, het is alleen om aan te geven wie de mensen zijn die zich primair mee focussen op de gang van zaken in LA. De rest van de rode mannetjes staan ook op gelijke voet met crew, maar dat wil ook weer niet zeggen dat de crew boven de users staat (nu wordt het ingewikkeld 8)7).

Feitelijk heb je niet eens zoveel aan de status LA-dokter, al was het puur ter herkenning 'o die let een beetje op LA, kan bannen/unbannen, en daar moet ik zijn als aanspreekpunt als het op sommige dingetjes aankomt'.

maar als een niet-LA-dokter iemand aanspreekt in LA, of een waarschuwing geeft, is die net zoveel waard als die van een LA-dokter hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

LuNaTiC schreef op 23 januari 2004 @ 13:30:
ehm, volgens mij verschillen curry en ik dan van mening (moet ook kunnen he :P), de term LA-dokter is verder niets waard, het is alleen om aan te geven wie de mensen zijn die zich primair mee focussen op de gang van zaken in LA. De rest van de rode mannetjes staan ook op gelijke voet met crew, maar dat wil ook weer niet zeggen dat de crew boven de users staat (nu wordt het ingewikkeld 8)7).
Misschien dat de strekking van wat ik bedoelde niet helemaal over kwam :)

Idee erachter is dat 'wij' met die rode kruizen hier in LA een onpartijdige scepter zwaaien, en dat een PMG-mod in LA net zo hard zich aan de regels van LA moet houden als ikzelf me aan de regels van PMG moet houden als ik in PMG vertoef. En net zoals je een overtreding van mij in PMG aan de PMG-mods meldt en niet aan een HK-mod, zijn de LA-dokters het aanspreekpunt voor LA voor zover daar moderatie benodigd is.

Snappu? :P
Feitelijk heb je niet eens zoveel aan de status LA-dokter, al was het puur ter herkenning 'o die let een beetje op LA, kan bannen/unbannen, en daar moet ik zijn als aanspreekpunt als het op sommige dingetjes aankomt'.
En daarmee is het rode kruisje dan ook niets anders dan Moderator P&W, Moderator HK of Moderator CME: je houdt een hoek van het forum in de gaten en bewaakt daar de topics :Y) De banrechten zijn toevallig impliciet maar boeit nog niet eens: er loopt ook ander volk rond met banrechten dat geen rood kruis heeft :)
maar als een niet-LA-dokter iemand aanspreekt in LA, of een waarschuwing geeft, is die net zoveel waard als die van een LA-dokter hoor :P
Ik vind dat dus idd relatief aan de waarschuwing: voor flamen of zo krijg je van ieder rood mannetje op je falie (zoals in ieder forum), maar als je je niet aan de LA-specifieke regels houdt hoor je daarvoor van de lokale mods op je falie te krijgen (zoals in ieder forum). Misschien verschillen we daar idd van mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Even een puntje wat mij eigenlijk opvalt aan LA. Ik heb het idee dat het qua doel nogal veranderd is tov wat het vroeger was. Lieve Adjes, het zegt het al, is het aanspreekpunt van de crew. Maar sinds (door stortvloed aan gelijke berichten, wat denk ik weer komt door de groei van het forum) alles wat naar een mod/ad gericht is per mail/im moet, is de naam LA niet echt meer gegrond :)

Opmerkingen over users horen verder in SM, Feature ideeen heeft ook een eigen forum, wat er dus nog overblijft zijn vnl. beleidsdiscussies. Persoonlijk heb ik die altijd wel een van de meer interessante onderdelen van LA gevonden, maar eigenlijk zijn dit helemaal geen topic waarbij je de crew aanspreekt, je wilt daarbij vooral discussieren met alle users, niet alleen met crew :)

De functie van LA is dus nog maar redelijk smal, en LA beschrijft niet echt duidelijk meer wat deze functie is. Lieve Adjes klinkt nogsteeds als de manier om de crew aan te spreken, en ik vind het dus niet echt gek dat er veel 'mijn topic is gesloten blabla' topics zijn ondanks de faq. Als ik ontevreden ben of een vraag heb over zoiets, zou ik ook direct op 'Lieve Adjes' klikken, het lijkt qua naam precies wat je nodig hebt. Misschien verdient LA wel een betere naam inmiddels, net als SU een update kreeg?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12

Jaymz

Keep on moving !

Ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt om eerlijk te zijn. Lieve Iedereen, is dat wat ? :P

Maargoed: Een goeie pakkende naam verzinnen is zo makkelijk nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Jaymz schreef op 23 januari 2004 @ 13:48:
[...]
Ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt om eerlijk te zijn. Lieve Iedereen, is dat wat ? :P

Forum Talk? :)

Aangezien het over het wel en wee van het forum gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Suske & Wiske en de...
Policy Praat?
Forum Feedback?
Beleid Beinvloeden?
Regels Reorganiseren?

Namen verzinnen is niks voor mij :)

GoT: Meningen en opmerkingen dan?

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 23-01-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

DarkX schreef op 23 januari 2004 @ 14:39:
Suske & Wiske en de...
Policy Praat?
Forum Feedback?
Beleid Beinvloeden?
Regels Reorganiseren?

Namen verzinnen is niks voor mij :)
Forum Feedback lijkt me ook wel wat al lijkt het wellicht een beetje te veel op een onderdeel van het Fok-forum. Aangezien ik vermoed dat we nu een beetje offtopic raken, post ik niet meer over dit onderwerp in dit topic, tenzij een mod mijn bijdragen zinvol acht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ja heej ik ga geen FF-dokter worden :P

Overigens vind ik de termen LA-dokter en Doktersteam sowieso overbodig cryptisch voor de functie die we vervullen:
• Het voeren, sturen en modereren van discussies in het subforum voor forumfeedback
• Het beantwoorden van de gathering-mailbox, voornamelijk user-account management
• Het afhandelen van klachten/opmerkingen over users/profiles

Binnen die functieomschrijving vind ik persoonlijk een term als 'User Admin' oid stukken passender.

Ik vind overigens de term 'Lieve Adjes' wel erg goed, daar topics hier als het goed is tot insteek hebben dat de Lieve Adjes voor jou iets gaan veranderen, alhoewel ik idd ook wel snap dat de naam uitnodigt tot de genoemde foute topics. Aan de andere kant zie ik het niet als onwaarschijnlijk dat men in 'Forum Feedback' net zo hard feedback gaat geven over die klotemods die zojuist dat topic hebben dichtgeknikkerd. Voor de gemiddelde bezoeker is alles wat je aan de 'crew' wil melden nu eenmaal feedback.

Titels als 'Beleid Beinvloeden' en 'Regels Reorganiseren' (het gaat me om de strekking, niet om de specifieke naam ;) ) vallen al helemaal af omdat er stiekem al jaren een besloten forum is waar een select groepje users doorlopend het beleid vanuit userperspectief evalueert. Lieve Adjes heeft niet die functie en hoort dat ook niet te hebben: Lieve Adjes is bedoeld om lopende dingen aan te kaarten, niet om het bestuur over het forum over te nemen. In other words: GoT is geen volwaardige democratie en is te groot en te divers om als zodanig te kunnen functioneren.

@ Opi: een nieuwe naam bespreken in een feedbacktopic lijkt me wel zo ontopic als mogelijk kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, dat waren geforceerde pogingen om alitererend bezig te zijn :P

Maar iets richting opmerkingen of meningen lijkt me wel helderder, daarbij heb je minder snel het gevoel dat het een crewaanspreekpunt is en meer een plek om je meningen over het forum uit te wisselen. Lieve Adjes is idd nodeloos cryptisch, beschrijft slecht zijn functie, is verwarrend en spreekt niet echt aan om een serieuze beargumenteerde discussie te voeren :)

offtopic:
Je sig is wel koel :>

* DarkX is het lekker niet eens met de crew in dit geval, mwuhahahahaha. >:) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DarkX op 23-01-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op 23 januari 2004 @ 13:48:
[...]

Wil je hiermee aangeven dat je de functie van LA (als uitkomst van een imo nauwelijks gestarte discussie) al op de schop wilt gooien?

Voor mij is het een nogal grote zijstap t.a.v. de topicstart in dit stadium :)
Stel eerst vast of LA in de huidige vorm zijn bestaansrecht verloren heeft (wat DarkX voorstelt) en ga dan als crew kijken of er behoefte is aan iets anders en stel daar dan de kaders voor.

De laatste tijd is er erg veel energie gestoken in het weren van meubels en reduceren van "loze topics" en dat levert logischerwijze reductie in het aantal topics en reacties op. Het risico van bidden is dat je gebed verhoort wordt :)

Wat mij betreft mag LA in deze vorm blijven bestaan, voor mij is er één aandachtspuntje en dat is de sfeer.

Lastig om hier voorbeelden op te geven, want sfeer is zo'n ongrijpbaar iets en het is net wat de lezer er uit oppakt.
Om toch een paar voorbeelden te geven (die altijd mank gaan en absoluut niet persoonlijk bedoeld zijn !!)
De weg kwijt
hierin wordt de topicstartster van hot naar haar gesleurd en vrij hard neergezet als negatief en cynisch. Nu lees ik totaal iets anders uit haar posts mjah; het zet een toon en de reacties volgen :)
Uiteindelijk wordt het alsnog prima opgelost overigens.

Een ander voorbeeld is het draadje waarin er gedoe was over de instabiliteit van de GoT-servers. Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)
Terecht werd er aangegeven dat je niet van mensen kan verwachten dat ze én oplossend bezig zijn én uitputtend kunnen communiceren over de details (die dan nog absoluut onbekend zijn), toch loopt dit topic totaal uit de rails :(
Ergens verstopt staat dan ook het enige zinvolle verstopt :9 Kees geeft aan dat er in de informatievoorziening "iets" wordt veranderd in voorkomende gevallen (het wat en hoe blijft onduidelijk).

Zo kan je natuurlijk op elke slak een kilo zout parkeren, zelfs uit dit draadje zou ik wel een voorbeeld kunnen noemen (de reactie van Curry op Erkens)
Forumposten is en blijft lastig, probeer op de inhoud te reageren en val niet over elke vormfout en geef (gefrustreerde) posters die een draadje starten een beetje ruimte :) c'est la ton qui fait la musique ofzo (geldt uiteraard voor 2 kanten, maar je draagt je rode naam/kruis niet voor niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Eh, wat jij zegt is net anders. Ik zeg niet dat LA moet veranderen tov van wat het nu is, ik zeg dat wat LA nu is veranderd is tov van wat het in den beginne was :) Dat is geleidelijk gebeurt, maar nu staat de naam gewoon raar imo. Net als SU op gegeven moment niet helemaal de goeie lading meer dekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik weet niet of ik het woord 'jammer' ook zou gebruiken om de huidige situatie in LA te typeren. Ik ben geen frequente LA bezoeker en ik kan de situatie dus alleen van buitenaf beschouwen.

Wat ik in de loop van de jaren op GoT heb gemerkt is dat de regels duidelijker zijn geworden en vooral ook beter gehandhaafd. Enerzijds door de crew maar ik merk dat de sociale controle binnen dit forum ook steeds beter wordt, users en mods zijn wat "vriendelijker", geven meer onderbouwdende kritiek op topics die beleidsmatig niet in de haak zijn. Dit gecombineerd met de nadruk op directe communicatie met de desbetreffende mod leidt dit inderdaad tot een drastische afname van de postcount in LA, waarmee mischien inderdaad een stukje discussie verloren gaat.

Maar waarom is deze discussie er? Men is het niet met het beleid eens en gaat daarover in discussie. Uit het feit dat er minder discussie is zou je dus eenvoudig kunnen afleiden dat minder mensen het met het beleid oneens zijn en ik denk dat dat ook zo is. Ik denk dat het grote gros van de GoT gebruikers weet waar 'ie aan toe is in de verschillende subfora en kan leven met de gestelde regels en ze zelfs waardeert. Als je langere tijd in hetzelfde subforum rondhangt dan merk je zelf ook dat het mateloos iritant kan zijn als er elke dag weer dezelfde eenvoudige vraag langskomt.

Het feit dat GoT een steeds langere geschiedenis met zich meetorst heeft ongetwijfeld veel effect op de userpopulatie. De wilde tijden van over en weer flamen van enkele jaren zijn goeddeels voorbij, de rust komt eindelijk wat in de tent. Het voer voor sensatiezoekers raakt wat op, evenzeer gaat het denk ik op voor de ras-discuseerders, het zwart/wit denken is verdwenen, in het 'debat' moet meer in de details worden getreden en dat is nou eenmaal voor veel mensen niet interessant.

Een dergelijk iets zie je ook bij de Tweede Kamer, politiek beladen thema's zoals oorlogsvoering en andere mediagehypte thema's trekken volle zalen onder de volksvertegenwoordigers terwijl bij minder interessante discussies ze het massaal af laten weten.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm. Ik denk dat ik het met je eens ben, maar het is me niet helemaal duidelijk of je de ontwikkeling van nuancering die nu plaatsvind in de discussie goed vind of niet?

Ik vind het zelf niet zo erg dat de discussie wat rustiger geworden is, vroegah schreeuwde iedereen door elkaar heen en het was lastig om met een genuanceerde mening er tussen te komen. Je enige hoop op opvallen was dat je post langer was dan van de wat minder genuanceerde schreeuwers. Nu is dat veel prettiger, er zijn minder reacties, maar de reacties die er zijn zijn ontopic en er wordt naar geluisterd.

Was de politiek ook maar zo eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zie het nuanceren van de discussie als een gevolg van het volwassen worden van GoT, dit lijkt me alleen maar toe te juichen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah okay :) Ik ook :)

Ik werd enigzins verward door je eerste zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

En da's ook leuke feedback :)

Over de mogelijke verwarring van het doel van LA trouwens: hebben jullie de nieuwe tekst bij New Topic al gezien sinds 1.9.1? :)

[ Voor 77% gewijzigd door curry684 op 24-01-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah, die is wel goed idd, en nee, die had ik niet gezien :)

Maar dat wil niet zeggen dat de naam goed is. Ik heb misschien nog een iets duidelijkere manier om het te stellen :)

Zoals in dat new topic textje ook staat is LA vooral bedoeld om iets richting crew te melden (om feedback te geven of om iets aan te kaarten), terwijl 'lieve adjes' eerder lijkt of je iets van de crew vraagt. Op de 'Lieve Mona' toer zegmaar :) Is dus net andersom :)

Maar ik houd verder mijn mond over de naam, het is dus nu gefeedgebackt (8)7) dus jullie bekijken het jullie maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
m.m heeft een heel goed punt waar ik idd nog niet echt bij stil had gestaan. Bij het begin van een forum/community zijn meestal niet veel regels nodig. Hoe meer mensen erbij komen, en hoe meer er fout gaat of ongewenste dingen gebeuren (ongewenst door/voor de community-leden) dan komen er inderdaad meer regels en discussies (daarover), dus je zou inderdaar misschien wel kunnen zeggen dat GoT wat dat betreft goed gestabiliseerd is.

Qua structuur en regelgeving loopt dat inderdaad vrij lekker, en dat is natuurlijk verlopen in een soort evolutie waar bijna elk forum stap voor stap mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maar een forum is nooit af ook de regels niet. Regels zijn nodig, ik zit ook op beginnende forums en die doen b.v. nog niet moeilijk over "het grijze gebied" maar hoe groter en bekender je word hoe meer regels je moet opzetten, niet allen als bescherming voor je gebruikers, maar ook voor je forum/website.

En daar is GoT ver mee gekomen, en dat zal in principe nooit klaar zijn, want er komt altijd wel iets nieuws dat nieuwe regels nodig heeft :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Illegal_Alien schreef op 25 januari 2004 @ 22:25:
En daar is GoT ver mee gekomen, en dat zal in principe nooit klaar zijn, want er komt altijd wel iets nieuws dat nieuwe regels nodig heeft :)
mja, je kan wel overal regeltjes voor verzinnen, maar op gegeven moment kom je op een punt dat het er teveel worden. (imo is GoT al voorbij dat punt)
En doordat het er veel zijn worden ze vaak niet gelezen, of ze worden 1x snel doorgekeken en vervolgens genegeerd "Ik zie vanzelf wel als het niet mag"
Regels moet je simpel en beknopt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, maar moet je alle regels wel kennen? Nederland heeft ook gruwelijk veel wetten, en die ken ik ook niet allemaal uit mijn hoofd, en toch weet ik me volgens de wet te gedragen. Je hebt een aantal basisregels plus je eigen fatsoen om je te gedragen, de overige uitdiepingen van die regels heb je pas nodig wanneer er iets mis gaat en er is twijfel. Dan kun je specifiek aangeven wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 26 januari 2004 @ 10:59:
Hmm, maar moet je alle regels wel kennen? Nederland heeft ook gruwelijk veel wetten, en die ken ik ook niet allemaal uit mijn hoofd, en toch weet ik me volgens de wet te gedragen. Je hebt een aantal basisregels plus je eigen fatsoen om je te gedragen, de overige uitdiepingen van die regels heb je pas nodig wanneer er iets mis gaat en er is twijfel. Dan kun je specifiek aangeven wat wel en niet mag.
imo kan je de nederlandse wet niet vergelijken met een aantal regels op een internetforum.
Je zult altijd mensen hebben die zich gewoon niet kunnen gedragen, tegen die personen helpt niets preventief.
Echter de mensen met de goede bedoelingen die moet je tegemoet komen door kort en bondig de belangrijkste zaken eenvoudig toegankelijk te maken. Buiten hetgeen wat fatsoen heet zijn en hoe je te gedragen in een online community zijn er zaken die specifiek op dit forum van toepassing is, echter als je een overzicht wilt hebben van de belangrijkste zaken en regels waar je snel in aanraking kan komen ben je een paar uur bezig met lezen van de diverse policies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Het overzicht mist idd, dat heb ik al eerder gezegd in andere discussies. Hoewel de nieuwere faqs met gescheide policy al een stuk beter zijn. Maar wat ik bedoel is dat het an sich niet erg is dat er naast de basics er een hele hoop specifiekere regels zijn, zolang de basics maar duidelijk zijn. Ik vind dat dit bijv. in de W&G faq nu best duidelijk gedaan is, een aantal grondregels en een hoop gecategoriseerde detailregels als naslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

De complete rewrite van de globale FAQ's met een duidelijke scheiding tussen 'Beleid' en 'FAQ' staat al heel lang op de planning, maar is een dermate hels karwei dat het niet echt opschiet.

Maarruh: we zitten hier nog steeds in het LA-feedback topic, de aloude discussie over de wirwar van globale regels lijkt me hier wat offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, het was semi ontopic omdat het over de evolutie van GoT ging, en daar hoort het bij. En dat was weer relevant omdat daaruit volgde waarom er minder response in LA is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

curry684 schreef op 26 januari 2004 @ 12:15:
De complete rewrite van de globale FAQ's met een duidelijke scheiding tussen 'Beleid' en 'FAQ' staat al heel lang op de planning, maar is een dermate hels karwei dat het niet echt opschiet.
offtopic:
Jaymz kent genoeg mensen die willen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

DarkX schreef op 26 januari 2004 @ 12:28:
...waarom er minder response in LA is :)
(zowat) Alles is al gezegd, geschreven, uitgemolken, binnenstebuiten gehaald, bediscussiëerd, beargumenteerd, neergehaald, opgehemeld, geïmplementeerd en bejubeld ;)

GoT is zoals Illegal_Alien zegt zo langzamerhand volwassen aan het worden, waarbij verschillende (standaard) onderwerpen gewoon al vaak behandeld zijn in LA. De goedbedoelde hulpvaardigheid van LA-meubels om nieuwe users op weg te helpen is niet fout, maar kan wel voor miscommunicatie zorgen. Een voorbeeld hiervan is waar plaats ik mijn nieuwtje nu? van Mr TweaK, die nog voordat een crewlid reageerde al een topic aanmaakte op aanraden van een LA-meubel. De tip was natuurlijk goedbedoeld, maar zoals ik in mijn laatste post daar zeg kan het voorkomen dat de GoT-crew anders over dergelijke zaken denkt :)

Evenwel heb ik het idee dat LA best goed verloopt, ook gezien de standaard "topic/post kwijt" "topic onterecht dicht?" topics :) Dat 1e is crew-wise op te lossen door een PM richting de user te doen dat z'n topic/post gemerged is (dat is vaak het geval bij dergelijke topics ;)) en het 2e is wat lastiger, aangezien er altijd mensen zullen zijn dat hun topic helemaal niet dicht hoeft.

Wat me wel opvalt is dat er de laatste tijd wat meer onzin/zeur/overbodige topics in LA worden geopend met een hoog hoofdkrab-gehalte als in: is dat een topic waard :? Ook daaruit blijkt dat de ècht belangrijke en/of interessante zaken al vaak genoeg de revue zijn gepasseerd waardoor er steeds meer op pietluttigheden of onzin-dingen wordt gelet. Maar dat is misschien een streven naar perfectie, wie weet.

Misschien dat het hier over niet al te lange tijd weer drukker wordt omdat men met mega-ideëen voor features/opties/onderwerpen aankomt waar nog niemand aan heeft gedacht, ook omdat GoT en IT-land nog steeds blijven veranderen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

curry684 schreef op 26 januari 2004 @ 12:15:
Maarruh: we zitten hier nog steeds in het LA-feedback topic, de aloude discussie over de wirwar van globale regels lijkt me hier wat offtopic :)
ik was ontopic, lees de LA-FAQ maar eens :X zul je zien wat ik bedoel ;)
ReemF schreef op 26 januari 2004 @ 12:44:
De goedbedoelde hulpvaardigheid van LA-meubels om nieuwe users op weg te helpen is niet fout, maar kan wel voor miscommunicatie zorgen. Een voorbeeld hiervan is waar plaats ik mijn nieuwtje nu? van Mr TweaK, die nog voordat een crewlid reageerde al een topic aanmaakte op aanraden van een LA-meubel. De tip was natuurlijk goedbedoeld, maar zoals ik in mijn laatste post daar zeg kan het voorkomen dat de GoT-crew anders over dergelijke zaken denkt :)
euhm, gaarne mij geen LA-meubel te noemen, want dat ben ik niet.
offtopic:
verder ben ik van mening dat juist door de onduidelijke structuur (welke structuur?) van GoT in het algemeen tot deze in jouw ogen miscommunicatie optreed.
Ik gaf in dat topic mijn mening, er stond niet iets als "Je moet dat in DOC posten" wellicht had ik iets uitgebreider moeten wezen ofzo, maar je doet nu net alsof ik niet weet hoe dit forum in elkaar steekt :/

Overigens in dat aangehaalde topic geeft Genghis Khan precies aan dat dit forum (LA) niet klopt. (buiten het feit dat hij daar voor de rest gewoon fout zit)

Als ik de forum beschrijving er even bijpak:
"Voor al je opmerkingen en suggesties aangaande ons mooie forumpje. Vragen over moderaties graag via de mail naar de betreffende moderator."
zie ik dat er dus eik geen plek is voor discussie hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Erkens schreef op 26 januari 2004 @ 13:02:
[...]

ik was ontopic, lees de LA-FAQ maar eens :X zul je zien wat ik bedoel ;)

[...]

euhm, gaarne mij geen LA-meubel te noemen, want dat ben ik niet.
Zelfkennis siert de mens ;) Je hebt 2580 posts in LA op 12676 posts totaal. Meer dan 20% van je posts is dus hier in LA, dan ben je naar mijn idee wel een beetje een LA-meubel :)
offtopic:
verder ben ik van mening dat juist door de onduidelijke structuur (welke structuur?) van GoT in het algemeen tot deze in jouw ogen miscommunicatie optreed.
Ik gaf in dat topic mijn mening, er stond niet iets als "Je moet dat in DOC posten" wellicht had ik iets uitgebreider moeten wezen ofzo, maar je doet nu net alsof ik niet weet hoe dit forum in elkaar steekt :/
Natuurlijk, ik weet dat het je mening was, niks mee aan de hand. Maar die user gebruikte dat wel als aanleiding om z'n topic te openen :) In dit geval ook niks aan de hand omdat het topic inderdaad in DOC paste, maar het had best kunnen zijn dat het daar helemaal niet moest, of dat er wat anders aan de hand was. Als mensen dan op advies van andere users wat gaan doen, terwijl dat eigenlijk richting crew gevraagd wordt, dan gaat dat fout. Hoe goedbedoeld die replies van andere users ook zijn :)
Overigens in dat aangehaalde topic geeft Genghis Khan precies aan dat dit forum (LA) niet klopt. (buiten het feit dat hij daar voor de rest gewoon fout zit)

Als ik de forum beschrijving er even bijpak:
"Voor al je opmerkingen en suggesties aangaande ons mooie forumpje. Vragen over moderaties graag via de mail naar de betreffende moderator."
zie ik dat er dus eik geen plek is voor discussie hier :?
Ga je jezelf nu herhalen Erkens? ;) Jij weet net zo goed als ik dat hier in LA vaak genoeg vurige discussies zijn ontstaan, al dan niet zo bedoeld in de topicstart. Er is hier op GoT verder geen subforum waar dergelijke discussies over het forum zouden kunnen, dus gebeurt dat in Lieve Adjes, vaak met leuke en interessante discussies tot gevolg :)

Recente voorbeelden:

Botte Sluitmessages
Recyclen van topics: ja of nee? (waarvan 1e regel al discussie noemt \o/ )
Personal Message

:)

Dat zoiets niet in de forumbeschrijving staat is toch niet zo'n ramp? Die moet natuurlijk beknopt blijven, van verschillende andere subfora van GoT staat ook niet de complete inhoud beschreven, slechts een korte overview :) Iedere user die geregged is op GoT heeft LA-access en kan dus een discussie starten of vraag stellen over GoT, het beleid, of een mogelijk nieuwe feature/onderwerp/subforum/etc. Prachtig toch? ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

ReemF schreef op 26 januari 2004 @ 13:42:
[...]
Dat zoiets niet in de forumbeschrijving staat is toch niet zo'n ramp? Die moet natuurlijk beknopt blijven, van verschillende andere subfora van GoT staat ook niet de complete inhoud beschreven, slechts een korte overview :) Iedere user die geregged is op GoT heeft LA-access en kan dus een discussie starten of vraag stellen over GoT, het beleid, of een mogelijk nieuwe feature/onderwerp/subforum/etc. Prachtig toch? ;)
Overigens staat bij New Topic discussie wel letterlijk genoemd, maar de frontpagebeschrijvingen boeien niemand genoeg om ze vaker dan eens per 5 jaar bij te werken :z

Het kwam laatst in GoT/T.net Crew Algemeen geloof ik nog langs maar we vonden de nostalgie van de meeste beschrijvingen wel leuk, zoals bij V&B "Gekloot met je razendsnelle i740-kaart of ligt je monitor dwars?" :D

Pagina: 1