JBL SCS 178 en de JBL 20 welk verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Zware twijfel tussen de JBL SCS 178 en de JBL 20. Ik heb beide gehoord, alleen niet met de zelfde configuratie.
Nu zit ik met het probleem dat ik ze niet gelijktijdig kan vergelijken. Ik vind ze allebei lekker klinken. Het voordeel van de SCS20 is dat ie wat beter bij mijn interieur past, maar krijgt de JBL scs 178 betere recensies voor zover deze beschikbaar zijn. De 178 kan ik kopen voor 370 Euro en de scs 20 voor 320 Euro. Welke zouden jullie kiezen. Welke heeft volgens jullie de beste specs?
Vergelijking scs 20 & 178 kieskeurig met specs
Ik koop deze vnl voor het surround geluid, maar wil ook een " redelijk" stereo geluid.
Op een ander Forum kwam ik ook tegen dat dit de volgorde volgens JBL is:
De volgorde is eigenlijk SCS138 --> SCS10 en SCS178 --> SCS20
Daarnaast heeft JBL parallel daarbij in de markt geplaatst de SCS140 en de
SCS146.
Klopt dit?

[ Voor 5% gewijzigd door RustyTank op 18-01-2004 00:03 ]

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Verwijderd

Ik vind de SCS 178 zelf vele malen beter klinken. Persoonlijk vind ik ze kwa uiterlijk ook mooier (over smaak valt niet te twisten :P ).

SCS 178 zijn makkelijker op te hangen of op steuntjes te zetten.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik sluit me aan bij HAL-9000. de SCS ziet er gewoon veel degelijker uit en klinkt beter. Tuurlijk is dat persoonlijk, maar je ziet het bijvoorbeeld al aan de gewichten: een SCS-178 sateliet weegt 2x zoveel als een SCS-20 sateliet en een SCS-178 centerspeaker weegt zelfs bijna 3x zoveel als een SCS-20 sateliet.

Voor het geld vond ik de SCS-178 set verrassend goed klinken, de SCS-20 was ongeveer wat ik voor dat geld zou verwachten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iemand die SCS-178 al ergens in het zwart gezien btw? Kan hem alleen in het beuken of kersen vinden helaas.

Verwijderd

Skoezie, voor zover ik weet kan je ze alleen in beuken en kersen vinden. Ik heb ze zelf in beuken met een een Harman Kardon AVR3550 als receiver en ik ben meer dan tevreden over het geluid.
Rusty, ik zou gaan voor de scs 178. Wat betreft het stereogeluid, dit zal natuurlijk niet kunnen tippen aan een 'gewone' stereo configuratie maar dat is zo met alle home cinema systemen. Al bij al vind ik het stereo geluid van de scs 178 toch nog wel redelijk meevallen.

• RustyTank
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de JBL SCS 178 besteld. Bleek dat het verschil in prijs inclusief bezorging nog maar 20 Euro is. Nog een paar daagjes wachten en dan komen er uit verschillende hoeken van Europa Mijn nieuwe HT set:
Yamaha RX 440 rds receiver, de yamaha s540 DVD en dan nu dus ook de JBL SCS 178 speakertjes om de boel af te maken.
Nu nog een breedbeeld tv van max 850 Euro :Y) (suggesties welkom) en dan is de dertiende maand er volledig doorheen :+

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Verwijderd

pjlgt schreef op 18 januari 2004 @ 15:02:
Iemand die SCS-178 al ergens in het zwart gezien btw? Kan hem alleen in het beuken of kersen vinden helaas.
Ze zijn eerst in het zwart gemaakt, toen werd de set niet meer als zwart verkocht. Je kon nog wel de losse speakers en sub in het zwart bestellen. Dat is nu ook voorbij... Kersen of beuken it is...

• pjlgt
  • Niet online
Dan maar in het beuken bestellen. 2 van die speakers naar de slaapkamer en m'n zuiltjes in plaats daarvan als frontspeakers gebruiken, mits dit ergens naar klinkt uiteraard. In ieder geval bedankt voor de info :)

Verwijderd

pjlgt schreef op 18 januari 2004 @ 18:14:
Dan maar in het beuken bestellen. 2 van die speakers naar de slaapkamer en m'n zuiltjes in plaats daarvan als frontspeakers gebruiken, mits dit ergens naar klinkt uiteraard. In ieder geval bedankt voor de info :)
Is goed te doen hoor, ik heb het in combinatie met de Jamo E 350 front speakers. Ik vind er harstikke gaaf geluid uit komen (icm een rx 440).

DIe speakertjes op de slaapkamer :P Zal wel wat laag missen, maar kunnen daar wel geschikt voor zijn (zo worden ze ook verkocht door jbl)

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 16:25
RustyTank schreef op 18 januari 2004 @ 16:16:
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de JBL SCS 178 besteld. Bleek dat het verschil in prijs inclusief bezorging nog maar 20 Euro is. Nog een paar daagjes wachten en dan komen er uit verschillende hoeken van Europa Mijn nieuwe HT set:
Yamaha RX 440 rds receiver, de yamaha s540 DVD en dan nu dus ook de JBL SCS 178 speakertjes om de boel af te maken.
Nu nog een breedbeeld tv van max 850 Euro :Y) (suggesties welkom) en dan is de dertiende maand er volledig doorheen :+
Waar heb je de spullen besteld? Ik wil precies hetzelfde kopen als jij en natuurlijk niet teveel kwijt zijn :)

Verwijderd

ik heb de rearspeakers en center van deze set, en ben er erg tevreden over. De frontspeakers zijn gewoon mijn JBL 3-wegs, XL-5 serie geloof ik.
Ik heb die SCS 178's bij Hermes Electronics besteld. Je kan ze daar ook afhalen, makkelijk als je in de buurt van Utrecht woont.
RustyTank schreef op 18 januari 2004 @ 16:16:

Kijk eens op kieskeurig, bv deze Philips buizen komen er goed uit. JVC vind ik vaak sterk vertekend beeld hebben (schuine lijnen enzo).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 09:26 ]

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23

Rayzman

+31 Rayzman

pjlgt schreef op 18 januari 2004 @ 18:14:
Ik weet niet of je een 6.1 versterker heb, maar anders kan je die speakers die je over hebt ook gebruiken als rear center.

specs pc

• RustyTank
Douwe63 schreef op 19 januari 2004 @ 08:28:
[...]

Waar heb je de spullen besteld? Ik wil precies hetzelfde kopen als jij en natuurlijk niet teveel kwijt zijn :)
Speakers bij www.budgethouse.nl voor 369 incl bezorging
Receiver bij www.tenspot.de voor 289 incl bezorging onder rembours via ups Zeer goede service van Tenspot tot nu toe.
en de dvd speler bij RAF amsterdam aanbieding voor 169.

Maakt in totaal 827 Euro voor deze topset naar mijn mening 8).
Nu nog goede kabels, daar ben ik nog naan het kijken.

Wat raden jullie aan voor kabels? Ik heb vandaag gekeken naar Oehlbach en Vivanco scart en coax kabels, maar hier kom ik niet echt uit. Grote prijsverschillen enzo. :?

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12 23:28
Wij hebben pas deze PhilipsTV gekocht voor 900 euro bij de staffhorst (utrecht).

We zijn zeer tevreden over de TV. Hij ziet er gewoon strak uit. Dus ik denk dat hij wel in elk soort huiskamer past.
Het beeld is erg strak, geen langzame bewegingen. Het is aangesloten op een schotelontvanger. Dus het beeld van de tv kanalen maakt het tv kijken nog leuker :P (zit meer achter comp mjah ;)) Het geluid vind ik veder prima voor alleen tv kanalen. Als ik dvd kijk ze ik de versterker wel aan. Er zitten 3scart aansluitingen op. Dus genoeg voor al je apparaten. Aan de zeikant zit een klepje voor s-video en audio uit etc.
Geluidshoogte kan je nog op sterkte instellen op persoonlijk enz. netzoals de kleuren.

Al met al gewoon een top TV voor de prijs. We hebben veel tv's bij de mediamarkt vergeleken, maar er was er geneen met zo mooi beeld. _/-\o_

• pjlgt
  • Niet online
Rayzman schreef op 19 januari 2004 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet of je een 6.1 versterker heb, maar anders kan je die speakers die je over hebt ook gebruiken als rear center.
Heb nog geen versterker/receiver, die wil ik eigenlijk tegelijkertijd ook halen, dus idd wel een idee om dan voor een 6.1 te gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 19-01-2004 19:26 ]

Verwijderd

Ik ben geen "echte" audiofiel, maar ik kan me niet voorstellen dat het zin heeft om kabels van meer dan 3-4 euro de meter te kopen.

Wat witgoed en tv's betreft: wij hebben hier trouwens goeie ervaringen bij www.voordeelhalen.nl , die heeft nog wel eens scherpe prijzen en sympathieke lui ook.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 19:30 ]

• RustyTank
Tijmen schreef op 19 januari 2004 @ 19:24:
Wij hebben pas deze PhilipsTV gekocht voor 900 euro bij de staffhorst (utrecht).

We zijn zeer tevreden over de TV. Hij ziet er gewoon strak uit. Dus ik denk dat hij wel in elk soort huiskamer past.
Het beeld is erg strak, geen langzame bewegingen. Het is aangesloten op een schotelontvanger. Dus het beeld van de tv kanalen maakt het tv kijken nog leuker :P (zit meer achter comp mjah ;)) Het geluid vind ik veder prima voor alleen tv kanalen. Als ik dvd kijk ze ik de versterker wel aan. Er zitten 3scart aansluitingen op. Dus genoeg voor al je apparaten. Aan de zeikant zit een klepje voor s-video en audio uit etc.
Geluidshoogte kan je nog op sterkte instellen op persoonlijk enz. netzoals de kleuren.

Al met al gewoon een top TV voor de prijs. We hebben veel tv's bij de mediamarkt vergeleken, maar er was er geneen met zo mooi beeld. _/-\o_
Ben idd ook naar deze tv aan het kijken. Verder overweeg ik de Philips 28PW8608 (595 Euro BCC) of de Sony KV 28FQ70 (888 Euro bij Mediamarkt)
Vind het heel moeilijk om het te vergelijken.
De specs zitten zeer dicht bij elkaar vergelijking philips sony
Ik vind het alleen heel moeilijk om te beoordelen hoeveel voordeel die digital scan heeft? :?

Pagina: 1