favorieten synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb een laptop en een aantal desktop systemen tot mijn beschikking die in verschillende netwerken staan. En jullie raden het al: ik wil graag die favorieten synchroniseren.

ik heb wel een programmaatje gevonden op downloads.com, mooi freeware ( wat uiteraard de voorkeur heeft) maar daar waren ze erg moeilijk aan het doen met een ftpserver wat er eigenlijk op neer kwam dat je favorieten overal ter wereld ter beschikking waren. Maar helaas ik heb ik die netwerken geen ftpserver die direct in contact staat met het internet.

De bedoeling is gewoon, laptop inpluggen en ff de favorite mappen synchroniseren van computers die je hebt aangegeven.

Met google kom ik ook niet verder. Is er iemand die ook al eens tegen dit probleem is aangelopen en daar een mooie oplossing voor heeft gevonden?

No worries m8

Verwijderd

gewoon de map favorites of favorieten kopieren...

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

aangezien je favorieten gewoon .url bestanden zijn die direct op je HD beschikbaar zijn, zou je die volgens mij met ieder back-up programma kunnen syncen.... Heb je niet echt een speciaal progje voor nodig toch?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 20:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

http://www.webookmark.com/sync/

gratis service alleen is de software nog een beetje brak geloof ik

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• DeoDupke
hufkes schreef op 17 januari 2004 @ 22:16:
aangezien je favorieten gewoon .url bestanden zijn die direct op je HD beschikbaar zijn, zou je die volgens mij met ieder back-up programma kunnen syncen.... Heb je niet echt een speciaal progje voor nodig toch?
nou het is mijn id om gewoon met een enkele druk op de knop die favorieten te kopieeren ( vooraf ingestelde computernamen+ paden of iets dergelijk)

maar er moeten toch meerdere mensen mee zitten dat ze verschillende favorieten hebben?

ik heb net trouwens easy2sync gevonden. Beperkte freeware versie, die helaas geen submappen aankan. ( daar moet je de betaalde versie dan voor gebruiken) ik heb het nog niet uit kunnen proberen. Als er niks anders opzit wil ik natuurlijk gewoon betalen.

edit: bij installeren van easy2sync krijg ik een fout

[ Voor 5% gewijzigd door DeoDupke op 17-01-2004 22:23 ]

No worries m8

• DeoDupke
cosmoOo schreef op 17 januari 2004 @ 22:19:
http://www.webookmark.com/sync/

gratis service alleen is de software nog een beetje brak geloof ik
thx gonna check that out

No worries m8

Verwijderd

DeoDupke schreef op 17 januari 2004 @ 22:12:
ik heb een laptop en een aantal desktop systemen tot mijn beschikking die in verschillende netwerken staan. En jullie raden het al: ik wil graag die favorieten synchroniseren.

ik heb wel een programmaatje gevonden op downloads.com, mooi freeware ( wat uiteraard de voorkeur heeft) maar daar waren ze erg moeilijk aan het doen met een ftpserver wat er eigenlijk op neer kwam dat je favorieten overal ter wereld ter beschikking waren. Maar helaas ik heb ik die netwerken geen ftpserver die direct in contact staat met het internet.

De bedoeling is gewoon, laptop inpluggen en ff de favorite mappen synchroniseren van computers die je hebt aangegeven.

Met google kom ik ook niet verder. Is er iemand die ook al eens tegen dit probleem is aangelopen en daar een mooie oplossing voor heeft gevonden?
Ik probeer het nu ook. Het is vrij makkelijk om je favorieten op 1 pc te zetten en de rest er naar toe te linken (1 map), maar wat ik wil is ze op mijn webserver zetten aangezien alle pcs aangesloten zijn op het internet en anders 1 pc steeds aan moet staan wil je toegang hebben tot je favorieten.

Nu heb ik een ftp netwerklocatie gemaakt en daar zet ik mijn favos in (gebruikt tweakUI) maar die pakt die niet.

Wat was dat programaatje wat je van download.com had?, dat lijkt me wel wat.

Een andere oplossing om het op server te zetten is met dos commands. Een progrmaatje dat runt als je aanmeld die dan de map van server naar lokale schijf kopiert en bij afmelden visaversa. Maar ja, dan heb je weer een 'geplande taak' en dan moet je weer een wachtwoord op je account hebben in windows. OF kun je hem op een andere manier autoexec maken? (xp)

Alvast bedankt,

Elwin

• DeoDupke
progje van downloads was geloof ik iets van favoritesync, ik heb me er maar bij neergelegd en ga als ik eens niets te doen heb zelf maar wat proggen

No worries m8

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 12:25
M.b.v. TotalCommander kun je mappen synchroniseren. Dit moet je dan wel handmatig doen.

Ook kun je in bepaalde browsers (bijv. MyIE2) de map met favorieten veranderen en dan zou je m.b.v. een UNC naar een map met al je favorieten op een centrale pc/server kunnen maken.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 00:58
Verschillende netwerken, dat had ik even gemist dus me reply was zinloos.

[ Voor 74% gewijzigd door Operations op 19-02-2004 10:14 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Ik gebruik Filesync hier voor. Werkt perfect.
Pagina: 1