[stage-piano] tja welke...; van viscount gehoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 15:27
Ik ben op zoek naar een goede stage-piano voor een redelijke prijs (liefst niet meer dan ~500 euri). Dus moet ik een tweedehandstype kopen. Het doel is er zelf piano op spelen (klassiek/licht) en mee te nemen naar repetities voor mijn band. Ik vind het belangrijk dat er een goed klavier in zit.

Ik kwam de welbekende Yamaha P-80 tegen, voor iets van 700 euro, maar dit vind toch best wel veel geld...

Daarnaast werd ook een Viscount FK1000 (plaatje) aangeboden voor 425 euro, incl. flightcase (!). Ik kon alleen geen info erover op internet vinden... Dit stond in de advertentie:
Digitale piano, Viscount FK1000 in stevige flightcase. 88 gewogen toetsen. Klanken: 3x piano, 2x elektr.piano, strings, vibes, jazzorgan, elektr.bas,accoust.bas,4x nagalm, transposer, aanslaggevoeligheidregelen, midi in/out/through. stereo/monouitgang. Effecten: chorus,tremolo,rotary.Hoofdtelefoon/pedaalaansluiting. In goede/nette staat.Handl.aanwezig
Heeft iemand van jullie ervaring met de Viscount? En wat vinden jullie ervan? Of hebben jullie nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Nee, ik heb nog geen ervaring met een viscount. wel heb ik net een viscount (ander type) gekocht voor 499 euro. Nieuw, zonder tasje :P
Volgens de verkoper is het een goed b-merk, ik zelf heb er 2 keer op geslagen en geconstateert dat de toetsen inderdaad gewogen zijn en dat er geluid uit komt. Ik wacht er nu op tot ie geleverd wordt. Helaas is die wel uitverkocht inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehmz..hoeveel toetsen?? * gitaarwerk is ook nog op zoejk

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Gitaarwerk schreef op 18 januari 2004 @ 03:51:
ehmz..hoeveel toetsen?? * gitaarwerk is ook nog op zoejk
88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32485

Iemand ervaring met de Casio Previa PX100 ? Is her en der te koop voor rond de 500 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 22:46
Wat denk je van een Roland? Die hebben echt een super geluid en een lekker klavier. Als je een eenvoudig model zoekt heb je de FP-serie. Dat zijn de wat klassiekere digitale piano's. Als je een wat strakkere, moderne zoekt heb je bijvoorbeeld de RD-100 of RD-150. Voor een paar duiten meer een RD-700. Ik heb zelf een Roland XP-80 en een FP-2. Ben er erg tevreden over. Vooral het geluid is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

viscount = oberheim ben ik achter gekomen.. de toetsen zullen dus wat lichter zijn dan een roland rd-700 (wat echt een super stage piano is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Ik heb wel van Viscount gehoord, het ligt er aan wat voor eisen je stelt, het lijkt nergens op, bedoel ik niet negatief, maar een Yamaha, Kawai, Roland, Roland Rhodes(el.) Korg, hebben zo hun herkenbare klank.

Heb je niet zo veel € dan is Viscount niet slecht, Iemand schreef dat het van Oberheim komt, nou dan is het zeker geen slechte!

Mijn voorkeur gaat uit naar Yamaha of Kawai....in die prijsklasse.
Ik heb nog steeds een Kawai K1(5 octaafs gewogen en aftertouch), met Roland D50 10" unit, en twee Korg Symphony units met diverse off. KORG geluiden de strings en de piano's zijn ook erg goed!

mvg Harry

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59 op 17-06-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ook de oberheims zijn neit echt geweldig in foedkoop gebied.. ok..het is beter dan een evolution 88 dingetje..
kawai, yamaha & roland zijn zeker ok..de korg ook, maar dan de wat duurdere versies..
meestal gebruik je de overheim & viscount dingen icm midi enzo.
Ik gebruik bijvoorbeeld steinberg the grand.. vreet alleen enorm veel geheugen en cpu load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Mijn Kawai K1 is al wat ouder, maar met de de Korg Symphony's en Roland D50 modules, kan ik zelfs erg goede el. bassen a la Marcus Miller, of guitars van welke style ook laten weergeven, ik heb een keer uit Engeland wat geprogrammeerde kaatjes laten komen door PRO's gemaakt!

En uiteraard gebruik ik ook Steinberg.

En mijn Kawai is vijf octaafs toetsen breed, dat hebben alleen de duurdere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
ik heb zelf de fp-3 van roland, echt een fijn klavier (=rd700)
goede klanken (afgeslankte rd-700)
maar bovenal heel erg compact, op de technics na is dit kleinste met 88 toetsen.
die technics is trouwens ook fijn ik dacht p-50 (zilvergrijs, half ronde bovenkant)
Pagina: 1