Toon posts:

Windows XP boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb WindowsXP geinstalleerd op mijn nieuwe pc (ECS k7s5a pro moederbord, 512 DDR, AMD 2400,) De installatie verliep prima. Ook alle updates heb ik er op staan. Start ik mijn computer op nadat ik ermee gewerkt heb is er geen probleem. Maar als ik mijn pc opstart na een paar uurtjes, wil windows niet opstarten. Monitor blijft gewoon aan en de pc loopt niet door. Als ik hierna mijn pc reset, krijg ik het scherm dat windows niet is opgestart en kan ik dus kiezen tussen de mogelijkheden. Deze werken geen van allen! Ik heb geprobeerd een repair van windows uit te voeren maar dit had geen resultaat.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen

Alvast bedankt

met vriendelijke groet,

larno van loo

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 09:26
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 21:42:
Hallo allemaal,

Ik heb WindowsXP geinstalleerd op mijn nieuwe pc (ECS k7s5a pro moederbord, 512 DDR, AMD 2400,) De installatie verliep prima. Ook alle updates heb ik er op staan. Start ik mijn computer op nadat ik ermee gewerkt heb is er geen probleem. Maar als ik mijn pc opstart na een paar uurtjes, wil windows niet opstarten. Monitor blijft gewoon aan en de pc loopt niet door. Als ik hierna mijn pc reset, krijg ik het scherm dat windows niet is opgestart en kan ik dus kiezen tussen de mogelijkheden. Deze werken geen van allen! Ik heb geprobeerd een repair van windows uit te voeren maar dit had geen resultaat.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen

Alvast bedankt

met vriendelijke groet,

larno van loo
Ik snap je verhaal niet helemaal... Maar goed, je hebt dus een nieuwe pc waar je XP op geinstalleerd hebt die na een slaapstand niet terug komt of start je de pc opnieuw? Check je syslog is in de veilige modus voor foutmeldingen. Als je hem toch alleen maar geinstalleerd had probeer het dan is opnieuw...?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows geinstalleerd, als ik hierna meteen opnieuw opstart is er geen probleem. maar als ik hem uitzet en een paar uurtjes wacht. Vervolgens opnieuw opstart, start windows niet op. Ik heb al een nieuwe installatie geprobeerd maar ook dit helpt niet.

• marccom
- Staan er (fout)meldingen in je logboek
- Doe is een BIOS reset (weet niet of het gaat helpen maar in sommige gevallen... :) )
- trek de stekker er is uit en sluit opnieuw aan (en zet je je pc uit met nog stroom er op, of heb je stroomblok met schakelaar die je uitzet?)

Op welk moment gaat t precies fout, tijdens het Windows logo of tijdens die witte balk of op een andere plek?

Draai je geheugen bankjes is om... klinkt vreemd maar ik had ook vage problemen hier met een Win98 bak. Geheugen omgedraaid, geen probleem meer 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door marccom op 17-01-2004 22:02 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat fout op het moment dat je normaal het windowslogo ziet verschijnen. dus meteen op het moment dat ie wil gaan booten. Geheugen zal ik ff proberen! Kan een bios update ook werken?

• marccom
Als je pc nieuw is weet ik niet of er al een evt BIOS update is, zou je even moeten kijken op site van de fabrikant. Is het een zelfbouwer of een standaard systeem trouwens? Misschien moet je nogmaals je pc opnieuw installeren maar dan alleen de benodigde hardware er in gooien, dus netwerkkaart, geluidskaart etc er even uit halen en later weer toevoegen en kijken wanneer het dan nog fout gaat. Voor die BIOS upgrade moet je wel zeker weten dat je je oude kan backuppen voordat je gaat rommelen... ;)

edit:
ik gaat ff gezellig doen :) succes met het vinden van je probleem!

[ Voor 8% gewijzigd door marccom op 17-01-2004 22:17 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen in het andere bankje gedaan en hij werkt nu perfect!

bedankt voor de hulp!

• marccom
Mooi, probleem opgelost :)

Whoop!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mogelijk, als het probleem terugkomt, moet je kijken ofdat je alle energy savers uit kunt schakelen, zowel in BIOS als in Windows...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1