Toon posts:

[Oracle] Installatie Oracle 8i PE *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school werken we deze periode aan een project gedurende 8 weken. We moeten een aantal toepassingen schrijven in Java. Om gegevens op te slaan krijgen we een Oracle-server van school ter beschikking. Deze is echter niet te benaderen via t internet enkel via t (draadloos) netwerk op school.

Nu ben ik Oracle 8i PE aan t installeren zodat ik buiten de schooluren verder kan werken. T eerste deel v/d installatie is achter de rug , nu moet ik zelf een database maken. Nu moet ik selecteren welke componenten ik moet installeren maar als ik alle voorgestelde opties selecteer wordt m'n database wat groot ( in schijfruimte ) .

Nu is m'n vraag welke onderdelen echt nodig zijn. Ik moet dus gewoon gegevens kunnen wegschrijven vanuit mijn java toepassing.

Ik kan kiezen uit volgende onderdelen
Oracle Time Series
Oracle Spation
Oracle Jserver
Oracle interMedia
Oracle Visual Information Retrieval
Advanced Replication
SQL*Plus help

Alvast bedankt ...

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 21:47
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 21:28:
Ik kan kiezen uit volgende onderdelen
Oracle Time Series
Oracle Spation
Oracle Jserver
Oracle interMedia
Oracle Visual Information Retrieval
Advanced Replication
SQL*Plus help

Alvast bedankt ...
Hoe je vanuit JAVA precies communiceert met Oracle heb ik geen ervaring mee, misschien heb je Jserver nodig (verwacht eigenlijk ook van niet), de rest kun je rustig weglaten.

Hoe groot wordt je database trouwens, als je alles erbij hebt? Veel meer dan 2 GB is het bij mij niet, weet alleen niet meer welke opties ik allemaal heb megenomen :D

Whatever

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De database, Net8 en JDBC drivers, meer heb je niet nodig.
De dingen die je noemt heb je allemaal niet nodig, ook de JServer niet, deze is voor java binnen de database.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok , thnx...

Deze topic mag dicht/weg

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 14:24 ]