Toon posts:

[Informatie gezocht] Canon G3/G5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 jaar tevreden te zijn geweest met een Powershot a20 wil ik toch iets meer kwaliteit en opties in me camera hebben.

Na wat uitzoek werk twijfel ik toch nog steeds heel erg of ik wel voor de juiste camera ga kiezen. Het gaat om aardig wat geld, hier moet je gewoon heel goed over denken...

Doel van de camera: Point & Shoot / macrofotografie.
Opslagmedium: Compactflash.
Maximaal budget: 700
Voorkeur merk: Canon ivm uitbreidingsmogelijkheden

De volgende 2 camera's vallen een beetje in me vizier:

Powershot G3 & Powershot G5

Nou heb ik vernomen van een paar mensen dat je beter voor het oude type kunt kiezen (G3) dan de nieuwe (G5) vanwege veel ruis, en je schijnt niks te merken van het verschil aantal mp. Wat is hier nou van waar en dit is een leuke camera om mee verder te hobyén? Vakantie foto's, mooi helder en scherp en ik wil graag beginnen met maken van nachtfoto's. Gaarna jullie commentaar....andere ideeén voor cams die bij me profiel passen ook welkom met een maximaal van 700 euro incl geheugen en tasje..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:38:
Na 2 jaar tevreden te zijn geweest met een Powershot a20 wil ik toch iets meer kwaliteit en opties in me camera hebben.

Na wat uitzoek werk twijfel ik toch nog steeds heel erg of ik wel voor de juiste camera ga kiezen. Het gaat om aardig wat geld, hier moet je gewoon heel goed over denken...

Nou heb ik vernomen van een paar mensen dat je beter voor het oude type kunt kiezen (G3) dan de nieuwe (G5) vanwege veel ruis, en je schijnt niks te merken van het verschil aantal mp. Wat is hier nou van waar en dit is een leuke camera om mee verder te hobyén? Vakantie foto's, mooi helder en scherp en ik wil graag beginnen met maken van nachtfoto's. Gaarna jullie commentaar....andere ideeén voor cams die bij me profiel passen ook welkom met een maximaal van 700 euro incl geheugen en tasje..
ik heb zelf een canon g5, ik heb geen last van ruis, verschil tussen g3 en g5 is het aantal MP en kleur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:49:
[...]

ik heb zelf een canon g5, ik heb geen last van ruis, verschil tussen g3 en g5 is het aantal MP en kleur.
Heb je messchien een paar foto's om te bekijken? O+

Verwijderd

Waar je over praat, is volgens de testen waar. De grootte van de CCD van de G3 en G5 is gelijk. Aangezien de G3 een miljoen pixels minder heeft dan zijn nieuwere broer, is de fysieke omvang van de pixels op de ccd van de G3 groter. Dit betekent minder beelruis in opnamen.

Over het algemeen kun je zeggen dat met 4 mp je hele mooie 20x30 afdrukken kunt maken en met 5 mp kun je nog een stapje groter! Succes met je keuze!

BTW aan beide camera's kun je geen buil vallen!

Verwijderd

'k Had zelf ook moeite met het uitzoeken van een goede camera. Had toen ook m'n oog laten vallen op de G3 en erg lang getwijfeld of ik hem nou zal kopen of niet. Uiteindelijk heb ik hem toch besteld en ik kan je zeggen dat ik er erg tevreden mee ben en het is zeker geen miskoop. Kwaliteit vind ik ook erg goed.

Verschillen tussen de camera's kan ik iig niet aangeven, aangezien ikzelf eigenlijk nog n00b ben op het gebied van (digitale) fotografie. En dan vooral de camera's 8)7

'k Heb 1 foto geupped zodat je de kwaliteit een beetje kan bekijken.

Macro (Bijna 1 MB)

*Als je hem nog niet te zien krijgt, is hij nog bezig met uppen :Y)

Edit: Heb 1 foto offline gehaald. 'k Zag nu dat hij op ware groote een beetje tegenvalt. Heb hem offline gehaald omdat ik weet dat dat niet aan de camera ligt, maar aan mijn fotoskills :P
Die behoorde namelijk pas tot mijn eerste reeks :o

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 23:24 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Intern zijn de camera's 't zelfde op de sensor na die 1 miljoen pixels meer telt. daarnaast is de kleur van de body zwart geworden. voor voorbeelden kan je op de Pilot kijken

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, iedereen bedankt voor alle informatie!!!! :>

Zouden jullie alleen nog een paar pics willen posten? zowel overdag klein/groot savonds klein/groot en hetzelfde met nacht foto's...dan kan ik denk ik sneller beslissen _/-\o_

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 15:42
edit, weet het al |:(

[ Voor 85% gewijzigd door Dj Daniel op 19-01-2004 18:14 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
blader eens door deze review

http://www.dpreview.com/reviews/canong5/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:38:

Naar aanleiding van je duidelijke verhaal over wat je met de camera wil, heb ik het idee dat je met de A80 eigenlijk even goed of beter bent bediend dan de G5, de enige serieuze minpunten zijn dan de mindere lens (3xzoom en minder lichtsterk) en het ontbreken van een flitsschoen/contact.
De lens wordt deels gecompenseerd door de mindere ruisneiging van de A80, de ISO kan wat meer omhoog.......
Je houdt een hoop geld over voor een adapter en mooie converter naar behoefte.........
Pagina: 1