Mijn fetchmail daemon (die het normaal gesproken meerdere maanden zonder probleem uit kon houden) wil opeens niet meer altijd gaan slapen.
Ik start fetchmail met
Ik heb een log gemaakt van m'n daemon (optie -v en -L) om te kijken of ik daarmee iets meer te weten kon komen.
Ik heb vaak twee daemons draaien (eentje voor m'n eigen mail, en eentje voor m'n vader). Ik weet dat dat anders kan, maar ik wil om andere reden even twee daemons draaien.
Ik heb de fetchmail FAQ & man fetchmail uiteraard doorgenomen, maar niets soortgelijks kwam bovenzetten.
Het daadwerkelijke probleem is dat de daemon na een x aantal uren niet meer mail ophaalt. Als ik hem een 'wakeup' stuur (handmatig 'fetchmail' oproepen) zegt ie wel 'fetchmail at xxxx awakened', maar haalt vervolgens geen mail op (te zien in log). Het enige wat werkt is de daemon killen (fetchmail -q) en opnieuw starten. Dat is echter een pain in the ass, en het zou goed moeten werken.
NB: De daemons stoppen er op verschillende tijden mee...
Hier een stukje van m'n logs:
Je ziet dat ik op een gegeven moment de daemon handmatig herstart (term. sig. 15). Daarna werkt hij wel weer (even) naar behoren.
Aan de respons van de POP3 server kan ik ook niks vreemds ontdekken. Er mist simpelweg de regel: 'fetchmail: sleeping at x'.
Ik heb de bak nog niet gereboot, omdat ik liever uit wil vinden wat het probleem is. De machine heeft eerder langer dan de huidige 80 dagen gedraaid, en hij zou het makkelijk ook zo lang uit moeten kunnen houden.
uiteraard is de username vervangen
Ik start fetchmail met
code:
om elke 5 minuten op mail te checken. De fetchmailrc is verder in orde.1
| fetchmail -d 300 |
Ik heb een log gemaakt van m'n daemon (optie -v en -L) om te kijken of ik daarmee iets meer te weten kon komen.
Ik heb vaak twee daemons draaien (eentje voor m'n eigen mail, en eentje voor m'n vader). Ik weet dat dat anders kan, maar ik wil om andere reden even twee daemons draaien.
Ik heb de fetchmail FAQ & man fetchmail uiteraard doorgenomen, maar niets soortgelijks kwam bovenzetten.
Het daadwerkelijke probleem is dat de daemon na een x aantal uren niet meer mail ophaalt. Als ik hem een 'wakeup' stuur (handmatig 'fetchmail' oproepen) zegt ie wel 'fetchmail at xxxx awakened', maar haalt vervolgens geen mail op (te zien in log). Het enige wat werkt is de daemon killen (fetchmail -q) en opnieuw starten. Dat is echter een pain in the ass, en het zou goed moeten werken.
NB: De daemons stoppen er op verschillende tijden mee...
Hier een stukje van m'n logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| fetchmail: POP3< +OK 0 0 fetchmail: No mail for xxxxxxx at pop.planet.nl fetchmail: POP3> QUIT fetchmail: POP3< +OK fetchmail: fetchmail: sleeping at Sat, 17 Jan 2004 08:55:42 +0100 (CET) fetchmail: awakened at Sat, 17 Jan 2004 09:00:42 +0100 (CET) fetchmail: 5.3.3 querying pop.planet.nl (protocol POP3) at Sat, 17 Jan 2004 09:0 0:42 +0100 (CET) fetchmail: POP3< +OK POP3 service at smtp01.wxs.nl starting fetchmail: POP3> USER xxxxxxx fetchmail: POP3< +OK password required for user xxxxxxx fetchmail: POP3> PASS * fetchmail: POP3< +OK Maildrop ready fetchmail: POP3> STAT fetchmail: POP3< +OK 0 0 fetchmail: No mail for xxxxxxx at pop.planet.nl fetchmail: POP3> QUIT fetchmail: POP3< +OK fetchmail: terminated with signal 15 fetchmail: starting fetchmail 5.3.3 daemon 0:38 +0100 (CET) fetchmail: POP3< +OK POP3 service at smtp01.wxs.nl starting |
Je ziet dat ik op een gegeven moment de daemon handmatig herstart (term. sig. 15). Daarna werkt hij wel weer (even) naar behoren.
Aan de respons van de POP3 server kan ik ook niks vreemds ontdekken. Er mist simpelweg de regel: 'fetchmail: sleeping at x'.
Ik heb de bak nog niet gereboot, omdat ik liever uit wil vinden wat het probleem is. De machine heeft eerder langer dan de huidige 80 dagen gedraaid, en hij zou het makkelijk ook zo lang uit moeten kunnen houden.
uiteraard is de username vervangen
You can't have everything. Where would you put it?