Toon posts:

[Notebook ACER] adapter/batterij problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ACER Aspire 1300 doet sinds vanmiddag lekker vreemd. Was aan het werken op netstroom met batterij in de laptop toen de boel min of meer vastliep. "Hard" uit gedaan en vervolgens gereboot toen bleek dat ik nog maar 3% inhoud had in mijn batterij, terwijl de adapter gewoon was aangesloten. Vervolgens netjes gereboot zonder adapter aangesloten, nog steeds 3% en vervolgens adapter weer aangesloten maar de batterij laadt niet meer op.

Vervolgens laptop uitgezet en dan gaat wel het lampje branden dat de batterij wordt opgeladen. Na drie kwartier weer opgestart en meteen al de waarschuwing dat de batterij leeg is en dat ik moet afsluiten. Ligt het probleem aan de batterij en valt die onder de garantie? Kan je ook de batterij eruit halen en gewoon doorwerken op netstroom?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De accu kun je er uiteraard gewoon uithalen en doorwerken.
en accus vallen meestal niet onder de garantie als ze ouder zijn dan 6 maandne omdat ze vallen onder verbruiksartikelen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Acer vindt zelf dat ze geen garantie op accu's hoeven te geven, maar dit is complete onzin volgens het Nederlandse consumentenrecht. Zover ik mij door iemand kundig hierover heb laten inlichten, vallen accu's gewoon onder de garantie.
Het hebben van je recht is natuurlijk helaas nog niet hetzelfde als het krijgen van je recht.

Senile! Senile Oekaki