Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Siemens S55 synchen via bluetooth lukt niet + extra

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
Ik probeer dus simpelweg mijn Siemens GSM (S55) d.m.v. bluetooth the synchroniseren met m'n outlook op pc. Ik krijg dit echter compleet niet gedaan.
Mijn GSM kan de PC detecteren, ik kan de PC en de GSM laten pairen (rood vinkje te zien in XP) maar als'k dan die XTDNconnect tool opstart en ik stel Bluetooth in dan krijgt hij nooit connectie.
Via het seriële datakabeltje dat werd meegeleverd heb'k geen problemen.

Als'k in plaats van die XTDN util, het standaard Siemens S55 gsm OBEX Synchronisation tool van winXp zelf probeer dan krijg'k ook een connection failed.

Wie oh wie heeft een idee van wat ik fout doe?

Bijkomend vraagje: heeft iemand van jullie toevallig een programmatje waarmee ik in dat alarm 2 verschillende tijden kan programmeren? Dus ma, di, woe, do, vrij een bepaald uur en za, zo een ander uur?

Verwijderd

Synchronizeren met mijn foon doe ik nooit (heb ander spul om agenda e.d. bij te houden en de S55 desktopsoftware is af en toe knap koppig) maar het lijkt mij dat je het beste gewoon een seriële BT-verbinding kunt leggen tussen je PC en je S55. Dus in je Widcomm-schermpje je S55 aanklikken en "Serial port" activeren. De desktopsoftware herkent nu je S55 als ware ie met een seriële kabel aangesloten. Met de rest van die bluetoothprofielen heb ik de hoop al opgegeven (bugs in de desktopsoftware?)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor nagenoeg al je vragen omtrent de Siemens S55 loopt er al een topic: [rml]Siemens S 55 :9~ [ deel3][/rml]/

Hierin heb ik vaker gemeld dat ik een soort gelijk probleem heb. Bij anderen werkt het wel. Heb alleen nog niet uitgeprobeerd wat er gebeurd als ik onder W2k BT gebruik of onder een nieuwe Win XP install.

Kan je de volgende gegevens vermelden:
• versie nummer van de S55 software op je pc (Siemens Data Suite)
• Versie nummer van XTND
• BT merk en type dongle
• Windows versie (doe via windowsupdate wel eerst alle nieuwste updates op je pc zetten)
• Outlook versie

Als ik trouwens je post lees, heb ik een vermoeden dat het komt omdat je geen juiste com poort voor je BT connectie ingesteld hebt, of je XTND connect niet goed geconfigureerd hebt. Dit omdat hij het via de datakabel wel doet.
Bij mij werkt zelfs ook de datakabel niet...

Mijn probleem komt erop neer dat XTND wel connect met m'n foon, maar XTND loopt vast na verloop van tijd (in taskmanager is te zien "no responding"). Het proces XTNDpc.exe neemt dan ook heel veel processor tijd in beslag. Na + 15 minuten is de situatie vervolgens nog steeds niet veranderd. In de taakbalk en op mijn telefoon zie ik dat er nog steeds een connectie is opgebouwd tussen beide...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• witchdoc
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 22:09:
Synchronizeren met mijn foon doe ik nooit (heb ander spul om agenda e.d. bij te houden en de S55 desktopsoftware is af en toe knap koppig) maar het lijkt mij dat je het beste gewoon een seriële BT-verbinding kunt leggen tussen je PC en je S55. Dus in je Widcomm-schermpje je S55 aanklikken en "Serial port" activeren. De desktopsoftware herkent nu je S55 als ware ie met een seriële kabel aangesloten. Met de rest van die bluetoothprofielen heb ik de hoop al opgegeven (bugs in de desktopsoftware?)
Mja, da's nog een optie ware het niet dat ik precies nergens kan instellen dat het op com3 of 4 moet gaan zoeken. Com1 heb'k namelijk al wat aanhangen.

widcomm schermpje trouwens??

[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 19-01-2004 22:42 ]

• witchdoc
Ch!pY-J schreef op 18 januari 2004 @ 13:51:

Hierin heb ik vaker gemeld dat ik een soort gelijk probleem heb. Bij anderen werkt het wel. Heb alleen nog niet uitgeprobeerd wat er gebeurd als ik onder W2k BT gebruik of onder een nieuwe Win XP install.

Kan je de volgende gegevens vermelden:
• versie nummer van de S55 software op je pc (Siemens Data Suite)
• Versie nummer van XTND
• BT merk en type dongle
• Windows versie (doe via windowsupdate wel eerst alle nieuwste updates op je pc zetten)
• Outlook versie

Als ik trouwens je post lees, heb ik een vermoeden dat het komt omdat je geen juiste com poort voor je BT connectie ingesteld hebt, of je XTND connect niet goed geconfigureerd hebt. Dit omdat hij het via de datakabel wel doet.
Bij mij werkt zelfs ook de datakabel niet...

Mijn probleem komt erop neer dat XTND wel connect met m'n foon, maar XTND loopt vast na verloop van tijd (in taskmanager is te zien "no responding"). Het proces XTNDpc.exe neemt dan ook heel veel processor tijd in beslag. Na + 15 minuten is de situatie vervolgens nog steeds niet veranderd. In de taakbalk en op mijn telefoon zie ik dat er nog steeds een connectie is opgebouwd tussen beide...
'k zie nergens een versie staan in die software van siemens. Laatste versie die'k op hun site vond een goeie week of 2 terug, no doubt.
Bluetooth dongle = logitec wireless bluetooth hub (zat bij keybord en muis)

Ik heb helemaal geen com poort geïnstalleerd. Dat ding moet rechtstreeks via bluetooth kunnen connecten zonder die viruele com poort shit!
N.a.v de poster voor je heb'k effe geprobeert die virtuele com poort te enablen maar die staat standaard op com 3 of 4 bij me. Dat XTND connect PC progsel vindt m'n foon dan nog niet en heeft nergens de mogelijkheid om com poort in te stellen lijkt me. Enkel de keuze tussen bluetooth, IR of seriëel krijg je.. zonder details dus.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het vervelende is, dat BT gebeuren is behoorlijk verwarend...

In mijn MSI BT configuratie kan ik bij local services virtuele com poorten instellen, maar zo ook bij client applications...

Bij client applications heb ik bijvoorbeeld bij BT serial port, com 5 ingesteld. Deze is terug te vinden bij SDS (Siemens Data Suite) onder instellingen -> verbinding.

Het versie nummer van SDS kan je trouwens vinden bij Instellingen -> Info over SDS, 2e regel. Ik heb bijvoorbeeld 1.0.0.53.

Erg handig is SDS overigens niet zoals je misschien al gemerkt had.. Volgende week heb ik wat meer tijd. Ik denk dat ik me dan wat meer ga verdiepen hoe ik dat BT gebeuren aan de praat kan krijgen..

• witchdoc
Blijkbaar had'k die siemens data suite nogal slecht installed.. had enkel die XTND shit installed. Effe opnieuw gedaan en nu krijg'k een hele hoop meer opties.
Dat programma vind m'n outlook trouwens niet eens. :(
Synchroniseren gaat nu wel als'k het via de virtuele bluetooth com poort laat gaan.
Heb trouwens ook een seriele poort bij local services en bij client toepassingen. 't Is blijkbaar de client toepassing die je nodig hebt voor die SDS. Deze kan je echter niet instellen zodat ie telkens automatisch opstart. Moet je dus telkens manueel die seriële poort starten eer je je telefoon kan syncen.. dan had'k gvd net zo goed een datakabel kunnen nemen.. gaat net zo snel.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Maar het werkt nu dus wel bij jou?

Het vreemde is dat ik zowel in mijn taakbalk (PC) als in het schermpje van mijn telefoon het data overdracht teken zie van BT.

In het begin had ik er trouwens ook last van dat ik voor SDS handmatig een BT serial port open moest zetten. Maar na ergens een instelling veranderd te hebben doet hij het nu wel automatisch.. Misschien kan je ook ff zoeken in de instellingen van je BT dongle?

• witchdoc
Ch!pY-J schreef op 20 januari 2004 @ 20:23:
Maar het werkt nu dus wel bij jou?

Het vreemde is dat ik zowel in mijn taakbalk (PC) als in het schermpje van mijn telefoon het data overdracht teken zie van BT.

In het begin had ik er trouwens ook last van dat ik voor SDS handmatig een BT serial port open moest zetten. Maar na ergens een instelling veranderd te hebben doet hij het nu wel automatisch.. Misschien kan je ook ff zoeken in de instellingen van je BT dongle?
yep, via serial bluetooth werkt het.
en die client port kan'k blijkbaar niet automatisch laten opstarten.. vnkje is greyed out.
Pagina: 1