Toon posts:

[ext. 2,5'' HDD]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi tweakers ik heb een vraag.
mn vader heeft een externe HDD waar ie de backup bestanden van zijn winkel op zet.
nu is ie stuk.
hij maakt een raar geluid en de pc pakt m niet. het is een ibm travelstar 12.07GB dara-212000 4200 rpm. hij maakt een raar geluid en als ik hem schud hoor ik dat er iets binnenin loszit. de case is van argosy(usb1.1.) hd530 en voldoet aan de FCC standaard. we hebben de case opengemaakt maar niet de hdd(die uit maart 2000 is).en kunnen jullie me een paar goeie externe hdds aanraden(+- 1gb) die usb2 hebben?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Veel schijffabrikanten hebben zelf ook externe USB2 schijven. Bijvoorbeeld Maxtor heeft ook zulke schijven tegen redelijke prijzen. Een CheapAss kast + HDD is goedkoper maar bijvoorbeeld zo'n Maxtor is veel mooier.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

(+- 1gb)
in dat geval zou ik er gewoon ff een disk uit een pre-historische laptop halen. douw die idd en een losse case en klaar ben je.

voor 1 gig zou je ook kunnen denken aan een usb key, maar die zijn nog steeds prijzig :)

• Koensel3
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11-2023
Dat hij rammelt, dat klopt, dat is IBM
Ik heb weliswaar problemen met mijn 10GB IBM Travelstar DJSA-210 qua herkenning, maar hij komt perfect door alle tests, en rammelt ook!

http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

edit: volgens mij is dit programma niet geschikt voor externe HDD's

[ Voor 14% gewijzigd door Koensel3 op 17-01-2004 23:15 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

dat rammelen zegt idd niet zoveel..heb je hem idd gewoon eens getest?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:22:
hi tweakers ik heb een vraag.
mn vader heeft een externe HDD waar ie de backup bestanden van zijn winkel op zet.
nu is ie stuk.
hij maakt een raar geluid en de pc pakt m niet. het is een ibm travelstar 12.07GB dara-212000 4200 rpm. hij maakt een raar geluid en als ik hem schud hoor ik dat er iets binnenin loszit. de case is van argosy(usb1.1.) hd530 en voldoet aan de FCC standaard. we hebben de case opengemaakt maar niet de hdd(die uit maart 2000 is).en kunnen jullie me een paar goeie externe hdds aanraden(+- 1gb) die usb2 hebben?
1) Dat IBM travelstars rammelen is niets vreemds, dat is bij de mijne ook zo.
2) Komt er genoeg stroom door de USB-poort om de HDD te voeden? Als andere apparaten ook stroom trekken, en/of als je een hub gebruikt, kan dit een probleem zijn. Trek alle andere USB-apparatuur eens uit.
3) Probeer het eens met een 3.5" -> 2.5 " adapter, voor een paar Euro te koop in elke fatsoenlijke PC-winkel. Dan kun je kijken of het probleem inderdaad de schijf is.

Zoef

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Zpottr schreef op 17 januari 2004 @ 23:17:
[...]

1) Dat IBM travelstars rammelen is niets vreemds, dat is bij de mijne ook zo.
2) Komt er genoeg stroom door de USB-poort om de HDD te voeden? Als andere apparaten ook stroom trekken, en/of als je een hub gebruikt, kan dit een probleem zijn. Trek alle andere USB-apparatuur eens uit.
3) Probeer het eens met een 3.5" -> 2.5 " adapter, voor een paar Euro te koop in elke fatsoenlijke PC-winkel. Dan kun je kijken of het probleem inderdaad de schijf is.
over dat laatste .. waar kun je voor een paar euro dat kopen dan? Online heb ik er een paar gezien voor 20 euri.. vind ik veel. IRL helemaal nog neit gezien. Dus voor een paar euro ben ik wel in geinteresseerd..
idd met die stroom voorziening.. zit er geen extra aansluiting voor ps/2 voor de stroom voorziening (dat heb je wel eens met die externe dingen)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

offtopic: het staat volgens mij op de schijf zelfs: Rattling noise is normal of zoiets dergelijks

eerst kijken dan zeiken

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

henkleerssen schreef op 17 januari 2004 @ 23:29:waar kun je voor een paar euro dat kopen dan? Online heb ik er een paar gezien voor 20 euri.. vind ik veel. IRL helemaal nog neit gezien. Dus voor een paar euro ben ik wel in geinteresseerd..
De mijne is alweer twee jaar oud en komt van Computerland. 7 of 8 Euro geloof ik. Het is ook niets meer dan een klein printje plus drie connectoren...

Zoef

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Zpottr schreef op 18 januari 2004 @ 00:10:
[...]

De mijne is alweer twee jaar oud en komt van Computerland. 7 of 8 Euro geloof ik. Het is ook niets meer dan een klein printje plus drie connectoren...
ik weet het.. het stelt niks voor,,toevallig een paar weken bij computerland geweest.. was niet op voorraad en jawel bij eventuele bestelling dus 20 euro.. daarom vroeg ik het ook...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook een externe box voor 2,5 schijven maar USB voeding ging vroeger wel maar nu niet meer dus kabeltje ligt er vanaf een toetsenbordconnector maar met opstarten is dat ding een ramp want die zorgt dat alles in puin ligt met mijn bios maar voor de rest is het supermakkelijk dat ding.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1