Toon posts:

WinXp installatie op nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil WinXP installeren op een nieuw systeem.
Booten vanaf cd-rom ingesteld in BIOS en windows cd erin.
dan staat er

Boot from Atapi Cdrom
No emulation.

Dus dosdiskette (6.22) erin en booten.
Dan naar de windowsXP cd gegaan en geprobeerd om via I386 --- winnt.exe op te starten.
Dit gaat dus niet. DVD-Rom gaat draaien maar er gebeurt niets. Dan komt er de melding:

CDR101: Not ready reading drive S
Abort. Retry, Fail?

Verder kom ik niet en ik weet het niet meer.

Ik heb al gezocht op GoT met de term Atapi cdrom no emulation.... maar dit heeft niet tot het antwoord geleid.... HELP!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je 100% zeker dat die CD idd ook bootable is? Anders kun je w88 tot je een ons weegt maar dan gaat dat niet werken.
Die cdr101 foutmelding betekent overigens dat je cd niet echt leesbaar is...ik zou als ik jou was even een verse backup van een originele XP cd maken en die proberen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 verschillende XP cd's geprobeerd en geen van twee werkt.

Verwijderd

probeer het eens met een opstart floppy!?
miss lukt het daarmee? ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wordt de DVD-drive wel door het BIOS gedetecteerd? Want als ik hoor dat het om een nieuw systeem gaat, krijg ik de neiging om te denken dat de flatcable binnein gewoon niet goed vastzit...kan zowel bij het mobo als bij de DVD-drive het geval zijn. Even je IDE config binnein nalopen dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
CDR101: Not ready reading drive S
Abort. Retry, Fail?

lijkt erop alsof de speler moeite heeft met lezen

probeer eens een andere cdromspeler

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dat de cd rom onder dos niet werkt is vrij logisch , aangezien dos een driver nodig heeft voor de cd rom (plus nog wat andere zooi).

Verwijderd

hmm Ik heb een soort zelfde probleem gehad.
Bij mij hielp het om een windows 98 opstart diskette te maken
(je weet z,n eentje die je in win 98 zelf kan aan maken onder configuratiescherm software)

En dan met die diskette opstarten en dan dos commando :install.exe of setup.exe

Oja wel even daar directory van de dvd-rom gaan (D:) of hoe die bij jou heet
(die kan veranderen onder dos)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 20:35 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 16:04

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ga gewoon eens naar www.bootdisk.com en haal daar de XP setup diskettes binnen.
Je kan natuurlijk ook de Windows 98 bootdisk ophalen, die heeft ook Cd ondersteuning.

Dan dus booten van diskette en de setup van de cd opstarten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

CD of drive wellicht defect? Leest de drive andere discs?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de Andere drive geprobeerd. Zelfde foutmelding... dus het ligt niet aan die DVD rom speler....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een andere XP geprobeerd en nu komt ie iets verder. Er verschijnt een setup[ scherm met de melding:

Could not find a place for a swap file....

wat nu?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 21:02:
Ik heb weer een andere XP geprobeerd en nu komt ie iets verder. Er verschijnt een setup[ scherm met de melding:

wat nu?
Umm.. zit alles wel goed aangesloten,.. want zo klinkt het niet!

There is no place like ::1

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 21:02:

wat nu?
Dit komt omdat er nog geen partities aanwezig zijn. (Of wel maar dan zijn ze NTFS). Maak eerst een partitie aan met Fdisk en probeer het opnieuw.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
ik denk niet dat het aan de partities ligt, die maakt de setup zelf, ik denk eerder aan een bios-harde schijf-conflict. ben je zeker dat je cdtje goed werkt (probeer eens op een andere pc)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Mayco schreef op 17 januari 2004 @ 22:58:
ik denk niet dat het aan de partities ligt, die maakt de setup zelf, ik denk eerder aan een bios-harde schijf-conflict. ben je zeker dat je cdtje goed werkt (probeer eens op een andere pc)
De setup maakt zelf de partities aan, dat klopt. Maar dat doet hij alleen als je boot van de cd. Als je eerst met een dos flop boot en dan de setup start, heb je zeker wel een partitie nodig. Op die partitie komt de swap file te staan. Daarna kan je natuurlijk weer partities aanmaken in de setup, maar niet die paritie die je gemaakt hebt met fdisk.

Ik weet niet welke methode TS gebruikt, maar als ik zo de topic lees, gebruikt hij eerst een boot flop.
Pagina: 1