Toon posts:

2 raid controllers in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 2 raid controllers in 1 systeem te laten werken zonder dat ik er tijdens m'n boot 1 kwijt raak die ik niet kan configureren?
Ik heb nu namelijk een promise fasktrak TX2000 met 4x80gb goed draaien.

Ik ben nu met een nieuwe modcase bezig die straks zo'n 15hd's moet kunnen huisvesten maar een scsi raid kaart voor 15 schijven is me toch wat te duur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De biossen worden achter elkaar doorlopen. dus dat betekend dat je er gewoon een extra kaart in kan vrotten.
Heb het hier een tijdje gehad met een ATA100 en een SCSI controller. Dat kun je makkelijk instellen :P

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Je kan toch ook in een van de 2 de bios disablen (mits daar een jumper voor is) Dan kan je er alleen niet van booten. Moet je wel even opletten, niet alle raid-kaarten hebben deze optie.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Jah zou kunnen met 2 verschillende kaarten.
Maar wat als ik 2x dezelfde zou hebben.
Deze fasttrak gaf ook al de nodige probs met een 3com 3c905c txm.
Bios verdween dan gewoon.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:25

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Theoretisch moet het geen probleem zijn (volgens Promise). Ik zeg dat express omdat ik aan den lijve heb ondervonden dat sommige dingen toch echt niet (goed) werken ondanks dat wat die specifieke fabrikant beweerd ;( .
Anyway ik heb (gedwongen door andere problemen met een FastTrack) een tijdje een FastTrack100 (1e generatie), FastTrack100 TX2, Ultra100 en mijn onboard Sillicon Image S-ATA RAID & nForce2 IDE controllers door elkaar gebruikt en dat leverde op zich geen problemen op.

Zijn weliswaar zogenaamd allemaal "andere" controllers maar een FT100, FT100TX2 en U100 van Promise zijn nagenoeg identiek. Over het algemeen loopt je BIOS de kaarten af in de volgorde gezien vanaf het AGP slot. De meeste BIOS'en geven wel een optie om te booten van een PCI based kaart (meestal beschikbaar als de optie SCSI in de BIOS), wanneer je echter meerdere kaarten hebt zul je bovenstaande in je achterhoofd moeten houden.

[ Voor 32% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 17-01-2004 21:43 ]

Laat maar.. .