2 accesspoint koppelen?

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 19:11
De situatie is als volgende:

Ik wil een (internet) netwerkverbinding maken met mijn buurman, ikzelf heb een router met daarachter (en die staat dus boven op zolder) een wireless accesspoint gekoppeld, mijn buurman heeft een draadloos netwerkkaartje alleen die haalt net niet mijn accesspoint, nu heeft hij ook een zelfde accesspoint gehaald, alleen krijg ik deze niet met elkaar verbonden, beide zijn een SMC2455W.

Helaas kan je (volgens mij) deze niet als repeater of bridge gebruiken, kan ik het nu wel shaken met deze dingen en moet ik een ander merk/type halen? en welke dan?

[ Voor 98% gewijzigd door JunkieXL op 17-01-2004 19:52 ]

He who dies with the fastest PC, STILL DIES!!

Verwijderd

JunkieXL schreef op 17 januari 2004 @ 19:47:
De situatie is als volgende:

Ik wil een (internet) netwerkverbinding maken met mijn buurman, ikzelf heb een router met daarachter (en die staat dus boven op zolder) een wireless accesspoint gekoppeld, mijn buurman heeft een draadloos netwerkkaartje alleen die haalt net niet mijn accesspoint, nu heeft hij ook een zelfde accesspoint gehaald, alleen krijg ik deze niet met elkaar verbonden, beide zijn een SMC2455W.

Helaas kan je (volgens mij) deze niet als repeater of bridge gebruiken, kan ik het nu wel shaken met deze dingen en moet ik een ander merk/type halen? en welke dan?
Naar mijn wete kan je elke access point sharen op het zelfde netwerk mits je daarvoor wel de goede wepkey enzo invoers en wel het zelfde SSID houd
Maar mag ik anders meer specificaties van die acces points.
want je geeft een beetje karige informatie over de instellingen

succes

Verwijderd

Imo is het alleen mogelijk als ze te bridgen zijn..

• JunkieXL
Ik heb geen wepkey ingevoerd en natuurlijk wel dezelde SSID

situatie:

chello -> router -> AP1 ~~~~~~~~AP2~~~~~~WirelessLAN-kaartje

chello ->192.168.2.1 -> 192.168.2.2~~~~~~~192.168.2.3~~~~~192.168.2.4

het probleem is dus dat het 2de accesspoint geen IP krijgt, en als ik een vast IP instel krijgt de PC weer geen ip.....

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:17
JunkieXL schreef op 17 januari 2004 @ 20:04:
Ik heb geen wepkey ingevoerd en natuurlijk wel dezelde SSID

situatie:

chello -> router -> AP1 ~~~~~~~~AP2~~~~~~WirelessLAN-kaartje

chello ->192.168.2.1 -> 192.168.2.2~~~~~~~192.168.2.3~~~~~192.168.2.4

het probleem is dus dat het 2de accesspoint geen IP krijgt, en als ik een vast IP instel krijgt de PC weer geen ip.....
AP2 moet in bridge mode staan, heb net de manual van SMC doorgelezen maar daarin stond niks over dat ie het kan.

Mocht ie het toch kunnen, probeer eens op AP2 de gateway in te stellen, 192.168.2.1

• JunkieXL
heb ik al geprobeert geen resultaat.....ook al een firmware upgrade gedaan..ik dacht: 'wie weet'

niet dus...zit maar 1 ding op terug met 1 apparaat en die vervangen door eentje die wel als brugwachter kan spelen... :)

• chim0
JunkieXL schreef op 17 januari 2004 @ 20:15:
heb ik al geprobeert geen resultaat.....ook al een firmware upgrade gedaan..ik dacht: 'wie weet'

niet dus...zit maar 1 ding op terug met 1 apparaat en die vervangen door eentje die wel als brugwachter kan spelen... :)
Advies: Senao NL-2611CB3 PLUS

• JunkieXL
ik had iets gelezen over de WAP11 van linksys....is dat wat?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Ja zeer goede AP die WAP 11 ondersteund bridging. en Linksys = Cisco :)

[ Voor 9% gewijzigd door Movinghead op 17-01-2004 20:44 ]

• chim0
Klopt, alleen heeft de WAP11 30/35 mW output. De Senao 100mW. :P

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:26

netblade

Sunrise

misschien wel een erg late schop maar dit probleem komt het dichtste in de buurt van mijn probleem.

Ik wil graag mijn bereik vergroten en ik heb 2 dezelfde accesspoints die van e-tech. Deze kan naar mijn weten dienen als bridge en repeater. IK wil het liefst geen kabel tussen de accespoints, dus 1 moet er volledig draadloos het signaal doorsturen. Weet iemand of dit mogelijk is? Dan kan ik namelijk met mijn over buurjongen wel goed gamen :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kijk eens op de site van e-tech joh, daar staat een uitgebreide Engelse handleiding, en als ik de screenshots daarin bekijk, kun je em via de utility gewoon instellen als AP,Bridge of repeater.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• netblade

netblade

Sunrise

MaximusTG schreef op 10 augustus 2004 @ 20:51:
Kijk eens op de site van e-tech joh, daar staat een uitgebreide Engelse handleiding, en als ik de screenshots daarin bekijk, kun je em via de utility gewoon instellen als AP,Bridge of repeater.
heb ik al geprobeert, maar dit werkt helaas niet :'(

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik dacht dat je een accespoint die als repeater fungeert het zelfde IP adres moet geven als de eerst accespoint. Dat weet ik echter niet zeker, maar misschien kun je het even proberen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb wel eens 2 Linksys accesspoints gekoppeld en toen moest ik in de ene het MAC adres van de ander inkloppen (en dezelfde SSID en channel) en toen werkte het meteen..

Wees consequent, maar niet altijd

• netblade

netblade

Sunrise

Ook schreef op 10 augustus 2004 @ 21:31:
Ik heb wel eens 2 Linksys accesspoints gekoppeld en toen moest ik in de ene het MAC adres van de ander inkloppen (en dezelfde SSID en channel) en toen werkte het meteen..
tnks dan probeer ik dat eventjes :)

Pagina: 1