Toon posts:

[CO] WR4 Heatsink niet goed strak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn thermaltake smart fan 2 op mijn WR4 heatsink gezet, met hoge verwachtingen....
Maar, idle werd mijn barton 2800+ (2300 mhz @ 1,8 volt) 58 en met prime zelfs 72!! heb goede airflow... Nou drukte ik mijn cooler wat harder op mijn proc, en werd ie idle meteen van 58 naar 54, mss nog wel kouder maar ik kon het niet zo lang volhouden. Hoe kan ik dit oplossen? meer koelpasta? of op de een of andere manier vaster zetten... heb geen id hoe ik dit zou moeten doen...

Grtz

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

meestal is de oplossing wat "minder" pasta. Ik zou niet voor meer gaaan, het drukt toch opzij heeft imo geen zin. Bij waterblokken kan je het gewoon wat vaster draaien, dit lijdt idd vaak tot veel lagere temps.
Wat je kunt doen is: hetgeen waar je het achter haakt, iets dikker maken(stukje tussendoen, wees creatief). Waardoor het iets strakker komt te staan. Zorg wel dat het goed in evenwicht blijft anders heb je een probleem.

Verwijderd

Als het met bouten zit doe je er een ringetje tussen...of twee. Als het een klem is dan buig je hem ff. Beetje te basic dit :X

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 06:45
Zit die koeler met 'n clip vast? zo ja, kan je die misschien wat verbuigen zodat ie strakker staat. Vaak kan je die clip er uithalen en dan met een tang even wat verbuigen.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 17 januari 2004 @ 20:52:
Zit die koeler met 'n clip vast? zo ja, kan je die misschien wat verbuigen zodat ie strakker staat. Vaak kan je die clip er uithalen en dan met een tang even wat verbuigen.
Ja, had ik ook. Even die klem waarmee ie vastzit aan de socket wat verbuigen, scheelde een paar graden. Het vastzetten wordt er wel moeilijker door, dus moet je extra uitkijken dat je niet uitschiet, want als je die klem wat verbuigt moet je waarschijnlijk aardig wat kracht zetten. :)

Verwijderd

Topicstarter
mooi ga iik dat proberen...
wat grappig is... socket is idle 40 gr en met prime 42... terwijl de core echt 15 gr warmer wordt, dus er valt volgens mijn nog dikke winst te behalen... of zie ik dat verkeerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 13:18:
mooi ga iik dat proberen...
wat grappig is... socket is idle 40 gr en met prime 42... terwijl de core echt 15 gr warmer wordt, dus er valt volgens mijn nog dikke winst te behalen... of zie ik dat verkeerd
Het verschil tussen socket en core is altijd groot. De socket is dat witte plastic ding. Dat wordt natuurlijk veel kouder dan de kern van de CPU zelf.

Maar 40 graden voor een socket is toch behoorlijk veel vind ik. Voelt je heatsink warm aan?

Verwijderd

Topicstarter
mwah wat noem je heet, niet echt nee, lauw eerder...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 15:13:
mwah wat noem je heet, niet echt nee, lauw eerder...
Ook als je CPU 72 graden is, voelt je heatsink niet warm aan? Zonee, dan maakt je heatsink geen goed contact met je core. Teveel koelpasta of idd niet strak genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de core door de pasta heen kan zien is het toch wel goed?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Als je CPU 70 graden is, en je koelblok hooguit handwarm, dan is er iets mis met de geleiding van de warmte. Als je denkt dat de koelpasta het probleem niet is, moet je dus gewoon verder kijken. Koelpasta moet zo dun mogelijk, en als je de core er nog doorheen ziet, denk ik dat dat wel goed zit.
Dus ga eens wat spelen met je klip, want 70+ graden is veel te veel.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
wooow ik heb mijn clip wat verbogen, nie eens veel, gewoon een beetje met mijn handen... en wat denk je gewoon 61 op full primen ipv 72, alleen wel die takke herrie maja, je hebt toch normaal nooit full load.
Bedankt jongens, en voortaan dus, als slecht koelt, gewoon die clip wat buigen, (voor eventuele mensen met et zelfde probleem).
Het zal denk ik niet veel uitmaken als ik em nog verder verbuig he, hij ging er namenlijk nog vrij makkelijk op... Najah kan het proberen natuurlijk....

edit: Als ik de kast onder mijn bureau vandaal haal wordt ie zelfs 57 met prime aan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shit...
Sinds een paar dagen is de temp weer gaan stijgen en ik zit nu op een 62 idle :? :'(
Fulload durf ik nie eens, met cs wordt ie al in de 70....

Nu kan ik die clip wel weer verbuigen maarja, das dweilen met de kraan open...
Weet iemand hoe ik em permanent strakker kan zetten? Dit is echt verrot..

Grtz

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
Iemand?
Pagina: 1