Toon posts:

[MSN] File transfer OVER lan werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is eigenlijk niet echt een probleem maar meer een vraag..

Ik heb thuis een netwerkje met de buren en beide hebben een eigen ADSL router met een basic inet ABO (+/- 32kb/s upload dus).

Nu stuurde ik vanmiddag een bestand van 5mb naar me buurjongen, via MSN, en zie ik dat de snelheid ruim 300kb/s is!(das zo'n bitje de max haalbare snelheid van ons draadloos netwerkje)
Als ik naar de switch kijk zie ik dat het ledje van wifi bridge idd knippert.

Mijn vraag is dus, hoe kunnen de twee MSN clients met elkaar communiceren? Ik moet op het msn netwerk toch het IP van me inet provider hebben? Hoe kan ik dan direct iets naar een andere pc op het netwerk versturen, zonder dit via het MSN netwerk te doen?

En nee, het is geen foutje in de centrale van kpn ofzo, want speedtest geeft netjes 99kb/s en 30kb/s aan (nog niet geupgrade ook dus :()

Verwijderd

ik heb thuis een router stuur ik iets van ene pc naar andere via msn dan pakt de router automatisch het interne adres en linkt het door en dan gaat het supersnel ja

Verwijderd

Je computer legt bij het verzenden van bestanden via MSN een directe link naar de andere client. Dit gaat dus niet door de servers van Microsoft (godzijdank). Je computer heeft een route naar de rest van het subnet over de lokale interface zonder gebruik van de Gateway. Het is dus theoretisch zeer goed mogelijk dat hij die route pakt.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26
jep, dat is hier ook het geval. Ik denk dat de werking van Bestandoverdracht berust op een directe verbinding tussen de twee clients.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 14:31

Millennium

Bug free !!!

Beide MSN clients zijn verbonden met de MSN server. Op het moment dat je een filetransfer start, maak je een directe verbinding tussen beide clients (zonder server dus) Het voordeel (en tevens het nadeel voor NAT gebruikers in msn versie 4,5) is dat de MSN client je lokale IP stuurt in een data packet. dus de andere client connect netjes naar een lokaal ip is dus volle snelheid WiFi netwerk.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
Millennium schreef op 17 januari 2004 @ 19:46:
Beide MSN clients zijn verbonden met de MSN server. Op het moment dat je een filetransfer start, maak je een directe verbinding tussen beide clients (zonder server dus) Het voordeel (en tevens het nadeel voor NAT gebruikers in msn versie 4,5) is dat de MSN client je lokale IP stuurt in een data packet. dus de andere client connect netjes naar een lokaal ip is dus volle snelheid WiFi netwerk.
aha, dat verklaart het dan idd. en ook waarom het tot voor kort niet werkte, toen zaten we namelijk beide in een ander subnet..

bedankt voor de uitleg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 19:56 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21

tweakerbee

dus..?

Nog sterker: Als je achter een NAT router zit werkte de filetransfer van MSN vroeger alleen als je het 'in je eigen netwerk' deed. Er wordt namelijk een request verzonden met als afzender [lokaal IP]. Deze is voor internet niet te zien, maar voor je LAN wel.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1