ervaringen met Promise S150 SX4 ?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Het lijkt mij een zeer interresant kaartje en ik heb inmiddels al het een en ander in reviews gelezen.

Maar ik vroeg mij af of er inmiddels al een oplossing was voor het probleem dat ook reeds door Femme is beschreven als je de kaart met een boot-array gebruikt.
De prestaties zouden dramatisch zijn met een zeer lange boot tijd.

Ik zit er misschien aan te denken om deze kaart te kopen in combinatie met een paar Maxtor DiamondMAX plus 9 schijven, deze zouden dan in een RAID5 moeten gaan werken.

Het is gewoon voor een servertje thuis voor verschillende doeleinden.

Maar het gaat mij voornamelijk om een leuke opslag capaciteit te hebben met enige fail proof waar de RAID5 voor zou moeten zorgen.

Mijn vraag is dus wie heeft er al ervaring mij deze Promise kaart ?

Sys:

Dual Athlon MP 2000+
1GB Dane-elec PC2100 ecc DDR RAM
ATI Radeon 9700 Pro 128MB
Gigabyte GA-7DPXDW (moederbord)
Nu nog 4 x 40GB Maxtor schijven
3COM 905B NIC 10/100
nu nog onboard sound wat misschien een Creative of Terratec kaart wordt.
400Watt Zalman voeding

P.s. de volledige benaming voor de kaart is : Promise Fastrak S150 SX4 :P

[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 18-01-2004 12:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Normaal gesproken *kick* ik geen topic, maar is er hier echt niemand met een dergelijke controller ?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Hehe als ze zo te krijgen waren dan had ik er nu een.
Het bedrijf waar ik voor werk heeft er nl ook ene nodig.
Die dingen zijn alleen nergens nog uit te halen.
De bedrijven bij de pricewatch hebben niet de SATA versie maar de plus versie en dat is ATA ;\ Zodra ik ene heb weten te bemachtigen reply ik nog wel!

tremble and despair for i am power!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

ik heb hem nu een 'weekje'.... eerst problemen gehad met de feitelijke installatie... werd niet herkend door het "door de op de site staande hardware compatibility list weergegeven mobo".. na een biosupdate gaat het nu prima.. start snel, geen problemen..
qua snelheid : ik heb een aparte os schijf, met alle data wegschrijvende naar een raid 1 opzet op 2x 160 gig maxtor 9 plus.. zeer snel opgezet, wat voor raid config je ook wil... en prima te verkrijgen, bij informatique (geen reclame doeleind hier).. er zijn er maar echt een paar die hem leveren... maar wel zeer complete pakkage... 4 sata kabels, 2 power kabels (elk genoeg voor 2 sata hd's)..

ben tot nu toe zeer tevreden, en ga binnenkort verderklooien met de kaart om een boot os eraf te laden.. of een raid 5 config te maken...

ik hou de Gathering wel auf die hoogte

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het gebruik van de laatste SX4000 (de S150 SX4 is een SX4000 met vier PATA naar SATA converters) schijnt te helpen om de traagheid eruit te krijgen als de controller wordt gebruikt als boot array.