Toon posts:

Probleem met branden Platinum DVD+R

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:(
Ik heb wat problemen met het branden van bovengenoemde schijfjes en kom er niet achter wat het probleem is. Ik gebruik Nero 6.0.0.9 en heb een Plextor PX-708A brander waarvan ik de firmware heb ge-upgrade van 1.02 naar 1.04.
Nero start met branden "Burn process started at 4x", enkele seconden later volgt "PLEXTOR DVDR PX-708A Write Error".
Als dezelfde compilatie dan word gebrand op een ander merk schijf (Datawrite) is er geen enkel probleem. Zo heb ik al een vijftal verschillende pogingen gedaan waarbij me nog niet één keer is gelukt de Platinum schijfjes vol te krijgen. Deze vraag ook al voorgelegd bij Plextor maar daarvan heb ik na 2 weken nog steeds geen reaktie mogen ontvangen.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Ik heb zelf ook die dvd brander.
Gebruik alleen nog een 5.5 versie van nero omdat ik met 6 altijd problemen had.
Die platinums kunnen ook maar op 2,4 speed gebrand worden.
Mijn advies: gebruik sony dvd+r. Deze branden goed op 8x zonder problemen.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 20:02

GreyGhost

Het is een spook

Als je NERO 6 wilt blijven gebruiken update dan iig naar de laatste versie. De eerste versies geven veel problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door GreyGhost op 17-01-2004 20:41 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:07:
:(
Ik heb wat problemen met het branden van bovengenoemde schijfjes en kom er niet achter wat het probleem is. Ik gebruik Nero 6.0.0.9 en heb een Plextor PX-708A brander waarvan ik de firmware heb ge-upgrade van 1.02 naar 1.04.
Nero start met branden "Burn process started at 4x", enkele seconden later volgt "PLEXTOR DVDR PX-708A Write Error".
Als dezelfde compilatie dan word gebrand op een ander merk schijf (Datawrite) is er geen enkel probleem. Zo heb ik al een vijftal verschillende pogingen gedaan waarbij me nog niet één keer is gelukt de Platinum schijfjes vol te krijgen. Deze vraag ook al voorgelegd bij Plextor maar daarvan heb ik na 2 weken nog steeds geen reaktie mogen ontvangen.

Iemand enig idee?
(Heel goed om het hier te plaatsen ipv bij ons..... ;) )

enne, heb je dna aangevinkt en dergelijke tuning? Dat wil ook weleens helpen.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb het ook gehad maar nu met de laatste versie niet meer.

Sony goede schijfjes die zou ik ook gebruiken (datawrite ook niet zo'n voorstander van veel fouten bij het branden).

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 13:11
Gebruik eens recordnow voor het branden.

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 12:50
Ik gebruik al 3 maanden platinum DVD+R 4x (mediacode ricohjpn) in mijn plextor 708a. Nog nooit een schijfje stukgebrand, enige probleem was een brakke versie van nero 6 waardoor ze enkel op 4 speed wouden.
Ik brand die schijfjes op 8x in nero 6.3.0.2 en laatste alcoholsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reakties.

Zojuist ook telefonisch contact gehad met Plextor over dit probleem, het eerste wat ze zeiden was dat de media slecht zou zijn. Dit spreek ik dan tegen omdat schijfjes uit diezelfde serie wel gebrand kunnen worden in een Lite-On brander zonder problemen. Het volgende excuus was dat Platinum niet in de compatibiliteitslijst voorkomt, als ik met CDVDinfo van Plextor kijk kom ik uit op RITEK als brand en die staat weer wel in die lijst. Het was in ieder geval een probleem dat niet oplosbaar zou zijn, misschien met een volgende firmware en daarvan hadden ze nog geen idee wanneer die zou uitkomen.

Verder begrijp ik uit de reaktie van dafz0r dat hij weer zonder problemen met diezelfde schijfjes werkt, ik ga maar eens kijken voor een andere NERO versie denk ik. Daarvan verwacht ik overigens niet dat dat het probleem zal oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik Nero 6.3.0.2 in gebruik, na installatie kon ik wonderbaarlijk 2 schijfjes zonder problemen branden. Helaas bleek dit een lucky shot want daarna heb ik weer een schijfje of 5 verpest.
Ik zal wel een slechte spindel te pakken hebben........... :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat aanvullende info over de Platinum schijfjes:
Media Information
Region information N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID RITEK R02
Format Capacity Blank
Free Blocks 405405696
Free Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 8.0x 11080KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Linear Density Blank Disc
Track Density Unknown
Number of Layers 1

Verwijderd

Platinum is zeker geen slechte schijf !!

Als je problemen hebt met platinum zou ik even je firmware updaten of je software aanpassen. Ik zelf brand met nero 5.5 (10.42 geloof ik) en nooit problemen met platinum (niet op nec1300 en Liteon 8 speed brander). Waarom altijd de nieuwste nero als de oude perfect is ?? . Platinum is een merk en geen fabrikant dus kan door diverse fabriken gemaakt worden (ricoh en ritek bv).
Prijs/Kwaliteit is perfect € 26,00 p/25

Kijk gewoon naar de mediacode daar staat meestal de fabrikant wel in

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:14
Heb zelf ook die Plextor 708 en mijn eerste spindel van Platinum werkte als een trein, geen enkele uitval. 2e spindel echter wel uitval, zo'n beetje de helft, zelfde media code RITEK R02.
Gebruik naast deze ook Plextor schijfjes en daar nog steeds geen enkele uitval.
Krijg toch sterke de indruk dat er hier en daar wat rotte spindels op de markt zijn en dat het probleem puur bij Platinum ligt.
Heb hierover een mailtje gestuurd naar crdwinkel.com en zij hadden nog niet eerder problemen gehoord over deze spindels.
Gebruik trouwens, DVDdecrypter met Imagetool, geen Nero.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Pagina: 1