monolta dimage XT, Pentax optio S of een Casio EX-Z3

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:08
Zoals de titel al aangeeft.
Ik ben op zoek naar een ultra compacte camera....
Ik ben zelf tot bovenstaande (monolta dimage XT, Pentax optio S of een Casio EX-Z3) 3MP modellen gekomen.....
Ze hebben allemaal min. 3x optische zoom (= een vereiste).........
Ik wil op zeer korte termijn een camera kopen (heb mn oude net verkocht).....
Mijn oog is dus gevallen op 1 van deze.......
de vraag is nu: Wat adviseren jullie mij en vooral waarom?
Eisen: 3 MP is goed (2 te weinig en 4 niet nodig), optische zoom is dus een must,
hoe kleiner en lichter hoe beter. Maar natuurlijk moet de kwaliteit van de foto's wel goed zijn. 's-avonds foto's maken is natuurlijk ook mooi meegenomen...... Mijn voorkeur gaat nu vooral uit naar de Dimage XT, maar dat heeft alleen maar met de prijs te maken. Is deze voorkeur dus gegrond?

Verwijderd

Ik kan je adviseren een paar reviews van deze camera's te lezen - http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp of http://www.letsgodigital.org/nl/index.html

Ik wilde zelf ook een zo'n compact mogelijke camera die een goede fotokwaliteit heeft kopen. Na het lezen van de reviews heb ik gekozen voor een Canon Ixus 400. Niet de allerkleinste maar schijnbaar wel een camera met een goeie kwaliteit foto's.

Succes.

Verwijderd

En je gaat mij vertellen dat je de search al hebt gebruikt 8)7

Hier zijn echt al heel veel topics over geweest.....
Klik
Voorbeeld

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet alleen de links van zware_jongen, maar ook deze is zeer handig:

De mooiste Ultra Compacte Digitale Camera's

Daar worden alle cam's die je in je startpost noemt behandeld, inclusief voorbeelden. Als je meer voorbeelde wil, kan je ook op www.photosig.com gaan kijken, en dan op zoek gaan naar de category 'by camera', en dan de verschillende cams die je bedoelt met elkaar vergelijken qua fotokwaliteit.

Evenwel is dit dus prima te vinden in andere topics en op de rest van internet, en gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.